Cztery windy, wyższe perony i suche przejście podziemne. To efekt remontu na przystanku kolejowym Muchobór Wrocław [ZDJĘCIA]

Magdalena Pasiewicz
Magdalena Pasiewicz
Przebudowa przystanku Wrocław Muchobór dobiega końca. Pasażerowie mogą już korzystać z dwóch nowych peronów, gdzie są trzy tory jazdy pociągów pasażerskich.
Przebudowa przystanku Wrocław Muchobór dobiega końca. Pasażerowie mogą już korzystać z dwóch nowych peronów, gdzie są trzy tory jazdy pociągów pasażerskich. Magdalena Pasiewicz/ Polska Press
Udostępnij:
Przebudowa przystanku Wrocław Muchobór dobiega końca. Pasażerowie mogą już korzystać z dwóch nowych peronów, gdzie są trzy tory jazdy pociągów pasażerskich. Pojawiły się cztery windy oraz nowe przejścia podziemne, które nie powinny być już zalewane wodą podczas deszczu. Dodatkowo powstało wiele zadaszonych ławek z drewnianym wykończeniem i stojaki na rowery. Koszt całej inwestycji to 16 mln. zł.

Jest to jeden z przystanków kolejowych Wrocławia o bardzo dużym natężeniu ruchu i podczas remontu realizowano prace w taki sposób by pasażerowie nie stracili możliwości korzystania z niego.

- Kiedyś to w ogóle była to zarośnięta chaszczami okolica. Chodziłem z przystanku do Strzegomskiej polną dróżką, potem wąska uliczką. To się niesamowicie zmieniło. Przystanek jest bardzo potrzebny. Ludzie dojeżdżają do Wyższej Szkoły Bankowej, Dolnośląskiej Szkoły Wyższej i wielu biur. Przed pandemią, z jednego pociągu wysiadało tu nawet 50 osób - wspomina Grzegorz.

Okolica stacji kolejowej Muchobór cały czas rozrasta się. Poza wieloma biurowcami, które powstały tu w ostatnim czasie, znajdują się też szkoły wyższe oraz Wrocławski Park Technologiczny i Wrocławski Park Przemysłowy. Zarówno pracownicy jak i studenci od lat korzystali ze stacji, która przed remontem była w opłakanym stanie. Przejścia podziemne były notorycznie zalewane wodą podczas deszczu, a wokół peronów było błoto.

- Zatrzymują się tu pociągi regionalne z linii w kierunku Legnicy i dalej do Zgorzelca (trasa E 30 łącząca Zgorzelec z Przemyślem) oraz pociągi w kierunku Brzegu Dolnego, Głogowa i Zielonej Góry, to Nadodrzanka do Szczecina. — wymienia Mirosław Siemieniec z PKP.

Przebudowa przystanku Wrocław Muchobór dobiega końca. Pasażerowie mogą już korzystać z dwóch nowych peronów, gdzie są trzy tory jazdy pociągów pasaż
Przebudowa przystanku Wrocław Muchobór dobiega końca. Pasażerowie mogą już korzystać z dwóch nowych peronów, gdzie są trzy tory jazdy pociągów pasażerskich. Magdalena Pasiewicz/ Polska Press

- Przez Wrocław Muchobór w ciągu doby przejeżdża ponad 100 pociągów. Blisko 70 pociągów pasażerskich zatrzymuje się na przystanku. Nowy Wrocław Muchobór zastąpił niskie perony, oraz wyeksploatowane przejście podziemne. Przystanek ulokowany jest na trasie Wrocław - Legnica tuż obok nowej zabudowy. Wpisał się w zmiany jakie zaszły w tej dzielnicy. Przystanek zapewnia mieszkańcom i pracownikom dogodny dostęp do pociągów - wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Lini Kolejowych.

Na wyremontowanym przystanku kolejowym pojawiły się dwa perony o długości 200 metrów. Zostały podwyższone, co ułatwia wsiadanie do pociągów. Zamontowano na nich długie wiaty i wiele ławek z drewnianym wykończeniem oraz tablice informacyjne dla podróżnych. W przebudowanym przejściu podziemnym są teraz cztery wyjścia, z obu stron torowiska, od strony ulicy Otyńskiej i z drugiej strony przejazdu, od strony ulicy Traktatowej. Z przejścia wyjść można na każdy z dwóch peronów. Ułatwieniem dla osób z niepełnosprawnościami czy dla wózków dziecięcych oraz rowerzystów są cztery windy zamontowane przy każdym z wejść do przejścia podziemnego. Dla rowerzystów zmontowano także stojaki rowerowe po każdej stronie przejazdu.

Tak wygląda wyremontowany Wrocław Muchobór. Możesz jej nie poznać!

- Przebudowa przystanku objęła również przyległy przejazd na ul. Traktatowej. Nowe urządzenia zabezpieczenia skrzyżowania kolejowo-drogowego zwiększą poziom bezpieczeństwa. Przygotowana jest już nowa jezdnia. Przebudowa przejazdu ułatwi komunikację w okolicach przystanku. W październiku zakończy się montaż specjalnych płyt przejazdowych na torach i skrzyżowanie będzie oddane do eksploatacji - dodaje Siemieniec.

Na przejeździe wymieniono torowisko, rozjazdy i urządzenia sterowania, a aktualne prace pozwolą kierowcom na przejazd w kierunku Nowego Dworu z ulicy Otyńskiej.

Warto wspomnieć, że niegdyś przejazd był zablokowany przez opuszczone na stałe rogatki, które po wciśnięciu guzika miały się podnosić. Niestety guzik był fikcją i nie działał jak należy. Teraz ma się to zmienić, nowy przejazd będzie uwolniony i tylko na czas przejazdu pociągu rogatki zatrzymają ruch samochodowy. By przejazd był w pełni funkcjonalny, remont będzie musiała przejść ulica Traktatowa oraz fragment ulicy Otyńskiej do przejazdu, który PKP właśnie kończy. Remonty wspomnianych dróg powinna wykonać Gmina Wrocław.

Przebudowa przystanku Wrocław Muchobór dobiega końca. Pasażerowie mogą już korzystać z dwóch nowych peronów, gdzie są trzy tory jazdy pociągów pasażerskich.

Cztery windy, wyższe perony i suche przejście podziemne. To ...

Nowe obostrzenia od 15 grudnia!

Wideo

Komentarze 120

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

H
Historyk
19 października, 12:50, Kamil Cywicki:

Jak to możliwe, że w XXI wieku ktoś jeszcze korzysta w codziennych dojazdach z wozu konnego? Przecież taki koń może ponarabiać wszędzie i kto to później posprząta? W dodatku słyszałam, że z wozu spadają pijani w sztok pasażerowie, którzy również potrafią załatwić się w miejscu publicznym lub obrzucać pustymi butelkami przechodniów. Nie wyobrażam sobie, żeby takie coś kursowało z Ws iocławia do Ws iobudki. Panie marszałku! Proszę natychmiast przerwać reaktywację linii do Sobótki i nie robić pośmiewiska z naszego Knyszogrodu! Już i tak cała Polska śmieje się z niego jak z drugiego Wąchocka, teraz będzie się śmiał cały świat!

No opis Lwówka z dnia dzisiejszego

K
Kamil Cywicki
Jak to możliwe, że w XXI wieku ktoś jeszcze korzysta w codziennych dojazdach z wozu konnego? Przecież taki koń może ponarabiać wszędzie i kto to później posprząta? W dodatku słyszałam, że z wozu spadają pijani w sztok pasażerowie, którzy również potrafią załatwić się w miejscu publicznym lub obrzucać pustymi butelkami przechodniów. Nie wyobrażam sobie, żeby takie coś kursowało z Ws iocławia do Ws iobudki. Panie marszałku! Proszę natychmiast przerwać reaktywację linii do Sobótki i nie robić pośmiewiska z naszego Knyszogrodu! Już i tak cała Polska śmieje się z niego jak z drugiego Wąchocka, teraz będzie się śmiał cały świat!
D
Doktor Prozac
19 października, 12:50, Marek Robert Hejduk:

Moderator! Gdzie ty kurka jesteś?

Usuń głupie komentarze i zablokuj wieśków z Ws iocławia, którzy notorycznie piszą spamowe antylwóweckie komentarze, zamiast pucować dryndę i kunia, bo jutro będzie znowu wstyd jechać na szaberplac na Ws iebodzkim sprzedać ukradzione szyny z linii do Sobótki, majtki teściowej albo kupić obierki od ziemniaków do śmie rdzącej knyszy z koronawirusem.

Cholera jasna! Już nie mogę patrzeć na te ścierwojady z Wrocławia które publikują komentarze niemające nic wspólnego z artykułem.

Gdzie jest moderator?

M
Marek Robert Hejduk
Moderator! Gdzie ty kurka jesteś?

Usuń głupie komentarze i zablokuj wieśków z Ws iocławia, którzy notorycznie piszą spamowe antylwóweckie komentarze, zamiast pucować dryndę i kunia, bo jutro będzie znowu wstyd jechać na szaberplac na Ws iebodzkim sprzedać ukradzione szyny z linii do Sobótki, majtki teściowej albo kupić obierki od ziemniaków do śmie rdzącej knyszy z koronawirusem.
............
Nie karmić trolla lwóweckiego zdechnie w męczarniach
H
Hołota z Ws iocławia
Myślicie, że gdy pociąg pędzi z prędkością 130 km/h, to nie da się go pomalować farbą? Wrocławski chuligan i to potrafi! Przeczytajcie jak wandale z Wrocławia niszczą nowe pociągi Kolei Dolnośląskich, malując je farbą nawet gdy te jadą: https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,24194952,pomalowal-jadacy-130-km-h-pociag-kolei-dolnoslaskich-sa-nowe.html . Szkoda nowoczesnych hybryd na linie opanowane przez wrocławską chuliganerię. Panie marszałku, proszę nie marnować w ten sposób publicznych (czyli naszych) pieniędzy!
F
Fuj!
"Robią kupy na podłogę, kradną deski sedesowe. To przez nich toalety na dworcu zamknięto". Gdzie ten zafajdany dworzec? Oczywiście w Klocławiu! Zapraszam do ciekawej lektury: https://gazetawroclawska.pl/robia-kupy-na-podloge-kradna-deski-sedesowe-to-przez-nich-toalety-na-dworcu-zamknieto/ar/c1-15597395

Takie są skutki sprzedaży knysz na dworcach, które przed podróżą trzeba wys rać. xD
D
Doktor Prozac
18 października, 22:08, Michał Dadełło:

Jakby tu był moderator, to w pierwszej kolejności wyciąłby wszystkie komentarze psychicznie chorego osobnika zwanego powszechnie ws iocławskim trollem. Hejt i Nienawiść. HiN - nowego pseudo trolla.

nie ma sensu z tym trollem dyskutować, najlepiej olać. Każdy wpis będzie skutkował kilkudziesięcioma przeklejeniami jakichś bzdur. To jest osoba niepełnosprawna i ograniczona intelektualnie, wpisy internetowe to jedyna okazja dla zaistnienia tej osoby. J….ć ws iocławskiego trolla

M
Michał Dadełło
Jakby tu był moderator, to w pierwszej kolejności wyciąłby wszystkie komentarze psychicznie chorego osobnika zwanego powszechnie ws iocławskim trollem. Hejt i Nienawiść. HiN - nowego pseudo trolla.
D
Doktor Prozac
Nie karmić trolla

Nie karmiony zdycha w qrviccy
U
Urszula Kaźmierczak
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI !!!

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Paweł Kukurowski alias "Leuthen"

Bezrobotny historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Podszywa się pod różne znane osoby (np. byłego sołtysa Marczowa) i nagminnie zniesławia regionalnego historyka Szymona Wrzesińskiego. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław: https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych

Piotr Rachwalski

Sfrustrowany mikol z Wągrowca, który publikuje na Facebooku wpisy ośmieszające kolej do Lwówka Śląskiego i miasto. Wcześniej jako prezes Kolei Dolnośląskich zlikwidował wszystkie pociągi do Lwówka i wygasił frekwencję na tej linii. Zamiast pracować dzień w dzień spamuje internet głupimi wpisami o tematyce kolejowej, przez co najpiew wyleciał ze stołka prezesa Kolei Dolnośląskich, a teraz wywalono go z kolejnej posadki - dyrektora Parku Wodnego Aqua-Zdrój w Wałbrzychu.

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Piotr Kowalski

Pięć trolli ze Świdnicy obrażających mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujących pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Adolf Warski

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Emil Sawicki

Tomek Janiszewski

Jarosław Lizak

Kamil Oroń

Andrzej Sosna

Kamil Cywicki

Michał Dadełło

Marek Robert Hejduk

Alojzy Krzywonos

Marek Kramarz

Dominik Sieradz

Mieczysław Dziki

Nikodem Mrówczyński

Mateusz Lalka

Henryk Grabiarz

Paweł Henryk Włotkowski

Szymon Świątek

Jakub Bartz

Michał Kubicki alias "paragraf225"

Przemek Kaczałko

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.
U
Urszula Kaźmierczak
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI (ciąg dalszy)

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Kamila Bielawska

Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego" (zwanego w środowisku kolejowym nie bez powodu "Rynsztokiem Kolejowym"), którzy wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje aby były zgodne z ich poglądami, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych, rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku itd. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby, spamuje portale hejtem i wyzwiskami oraz publicznie zniesławia byłego sołtysa Marczowa.

Artur Kotlarek

Mikol ze Świeradowa (piszący też pod nickiem "kociol2009", "kaja805" i innymi), który uważa swoją linię do Świeradowa za pępek świata, w związku z czym hejtuje reaktywacje innych okolicznych linii, spamuje lokalne fora z wielu nicków i zmienia oceny przy komentarzach za pomocą skryptów.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku.

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)
J
Jarosław Lizak
18 października, 18:54, Andrzej Sosna:

We Wrocławiu powinny powstać 4 linie kolei aglomeracyjnej:

- Ws iocław Ws iebodzki - Ws iobudka - Ws idnica

- Oborniki Dolnośląskie - Stolec

- Świniary - Sołtysowice

- Muchobór - Gaj (specjalna leśna kolej aglomeracyjna dla kleszczy i much)

Beka na maksa z wsioków.

Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.

A
Andrzej Sosna
We Wrocławiu powinny powstać 4 linie kolei aglomeracyjnej:

- Ws iocław Ws iebodzki - Ws iobudka - Ws idnica

- Oborniki Dolnośląskie - Stolec

- Świniary - Sołtysowice

- Muchobór - Gaj (specjalna leśna kolej aglomeracyjna dla kleszczy i much)

Beka na maksa z wsioków.
T
Tomek Janiszewski
Ws iocław Ws iebodzki - Ws iobudka - Ws idnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD
Dodaj ogłoszenie