Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Boom inwestycji kolejowych na Dolnym Śląsku. Do przetargu na remont linii kolejowej Kobierzyce - Piława Górna zgłosiło się 19 firm

Remigiusz Biały
Remigiusz Biały
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei otworzyła oferty przetargowe na remont i przywrócenie linii kolejowej numer 310. Biegnie ona z podwrocławskich Kobierzyc do Piławy Górnej (przez Łagiewniki i Jordanów Śląski).
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei otworzyła oferty przetargowe na remont i przywrócenie linii kolejowej numer 310. Biegnie ona z podwrocławskich Kobierzyc do Piławy Górnej (przez Łagiewniki i Jordanów Śląski). Marcin Kruk / Archiwum Polska Press
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei otworzyła oferty przetargowe na remont i przywrócenie linii kolejowej numer 310. Biegnie ona z podwrocławskich Kobierzyc do Piławy Górnej (przez Łagiewniki i Jordanów Śląski). Do przetargu zgłosiło się aż 19 firm.

Spis treści

W grudniu 2022 roku Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 310. Łączy ona Kobierzyce z Piławą Górną. Odtworzenie linii nr 310 jest jedną z planowanych na lata 2023-2024 inwestycji kolejowych na terenie Dolnego Śląska. W 2019 roku Urząd Marszałkowski przejął sześć odcinków linii kolejowych od PKP.

Wielu chętnych w przetargu

Do przetargu zgłosiło się, aż 19 firm, w tym jedno konsorcjum. Otwarcie ofert przetargowych nastąpiło pod koniec lutego. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei będzie teraz je oceniać, według dwóch kryteriów – ceny (60 procent punktów) i okresu gwarancji (40 procent punktów). Już wiemy, że wszystkie firmy przedstawiły ten sam okres – 120 miesięcy.

– Wszystkie złożone w przetargu oferty są wyższe od kwoty, którą Dolnośląska Służba Dróg i Kolei przeznaczyła na to zadanie. Teraz, zgodnie z procedurami, DSDiK dokona oceny ofert pod względem formalnym i przeanalizuje całą sytuację – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego. 

Do przetargu zgłosiło się 19 firm.
Do przetargu zgłosiło się 19 firm. DSDIK
Linia 310 ma być gotowa do maja 2024 roku.
Linia 310 ma być gotowa do maja 2024 roku. DSDIK

Oznacza to, że wybór rozstrzygnie się na podstawie ceny. Samorząd województwa dolnośląskiego planuje na rewitalizację linii kolejowej 310 przeznaczyć 40 milionów złotych brutto. Najbliżej szacunkowego budżetu jest oferta firmy Torhamer Sp. z o.o. z Gdyni, która zaproponowała wykonanie zadania za 45,3 milionów złotych brutto.

Linia 310 Kobierzyce – Piława Górna

Zadanie wyznaczone przez DSDiK obejmuje całość prac budowlanych na 17-kilometrowym odcinku, czyli prawie połowie całej trasy. Odcinek linii, który biegnie przez powiat dzierżoniowski ma zostać zrealizowany w pierwszej kolejności. Ostatni pociągi pasażerski przejechał tędy w 1995 roku, a towarowy w 2001 roku.

Odtworzenie całej linii kolejowej nr 310 pozwoli na połączenie Wrocławia z gminami powiatu wrocławskiego, odtworzenia połączeń kolejowych w powiecie dzierżoniowskim i umożliwi bezpośrednie połączenie stolicy Dolnego Śląska z Ząbkowicami Śląskimi.

Pociągi będą zatrzymywać się na stacjach: Kobierzyce, Jordanów Śląski, Łagiewniki Dzierżoniowskie, Wilków Wielki, Niemcza Miasto, Przerzeczyn-Zdrój,
Pociągi będą zatrzymywać się na stacjach: Kobierzyce, Jordanów Śląski, Łagiewniki Dzierżoniowskie, Wilków Wielki, Niemcza Miasto, Przerzeczyn-Zdrój, Piława Górna.
Archiwum Polska Press

Pociągi będą zatrzymywać się na stacjach:

  • Kobierzyce,
  • Jordanów Śląski,
  • Łagiewniki Dzierżoniowskie,
  • Wilków Wielki,
  • Niemcza Miasto,
  • Przerzeczyn-Zdrój,
  • Piława Górna.

Kiedy pojadą pociągi z Kobierzyc do Piławy Górnej?

Rewitalizacja linii jest niezbędna, ponieważ po 22 latach prawie nic nie zostało z dawnej infrastruktury, oprócz fragmentów szyn na mostach kolejowych.  Przewidziany w projekcie zakres prac ma umożliwić prowadzenie tędy ruchu pociągów pasażerskich z prędkością 80 km/h. Odbudowane mają zostać także perony i obiekty obsługi podróżnych.

– Realizacja tej inwestycji jest bardzo ważna, bo wznowienie ruchu na linii kolejowej nr 310 Kobierzyce – Piława Górna poprawi jakość połączeń Dzierżoniowa i powiatu dzierżoniowskiego z Wrocławiem – dodaje Tymoteusz Myrda.

Planowo rewitalizacja linii kolejowej nr 310 ma potrwać do końca maja 2024 roku. To pozwoli na uwzględnienie przystanków kolejowych w letnim rozkładzie jazdy na lato następnego roku.

DAWKA HUMORU:

MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ:

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska