Oznacza to, że - wbrew zapowiedziom premiera - droga nie stanie się trasą ekspresową i nie straci statusu autostrady. Nie będzie więc na niej nowych ograniczeń prędkości. Wciąż będziemy mogli jeździć 140, a nie jak na drodze ekspresowej - 120 km/h.
Przypomnijmy, że obietnicę o darmowej drodze dwukrotnie składał podczas ubiegłotygodniowego dnia otwartego obwodnicy premier Donald Tusk.
PREZYDENT KRAKOWA TWIERDZI, ŻE BEZPŁATNA OBWODNICA WROCŁAWIA TO KPINA
Weź udział w akcji Chcemy Taniego Paliwa - podpisz petycję do rządu
W uzasadnieniu zapisano, że projekt nie został przewidziany w planie prac rady ministrów na 2011 rok. A zatem wątpliwe, że rozporządzenie zacznie obowiązywać jeszcze w tym roku. Jednak w uzasadnieniu czytamy także, że: "Autostrada A8 była wprawdzie budowana jako autostrada płatna, ale fakt ten nie będzie miał wpływu na kwestie związane z dalszym finansowaniem tej inwestycji. Autostrada
nie jest bowiem dostosowana do poboru opłat."
Jak ostatecznie ministerstwo tłumaczy zapisy projektu rozporządzenia?
"Co do zasady, jako płatne dla pojazdów lekkich budowane i eksploatowane powinny być bowiem autostrady stanowiące dłuższe ciągi drogowe, których funkcją jest przenoszenie ruchu międzynarodowego i długodystansowego (jako przykłady wskazać można autostrady A1, A2 i A4). Obwodnica Wrocławia, licząca ok. 22 km, spełnia natomiast inną rolę i ma na celu przeniesienie ruchu pojazdów lekkich poza centrum miasta" - pisze w uzasadnieniu ministerstwo.
Przejedź się całą obwodnicą - zobacz nasz film
ZOBACZ TEŻ
WROCŁAW POKONASZ OBWODNICĄ DWA RAZY SZYBCIEJ
WSZYSTKO CO MUSISZ WIEDZIEĆ O OBWODNICY + MAPA
OBWODNICA WROCŁAWIA OTWARTA. RUCH JEST DUŻY
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?