Będzie Aleja Wielkiej Wyspy. Kiedy?

Adriana BoruszewskaZaktualizowano 
Aleja Wielkiej Wyspy materiały prasowe
Gmina Wrocław zdecydowała, że ruszy przetarg na projekt i budowę Alei Wielkiej Wyspy - droga ma połączyć ulicę Krakowską z Wielką Wyspą aż do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Jak mówi Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki Urzędu Miejskiego we Wrocławiu, przetarg zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Za Aleję Wielkiej Wyspy miasto zapłaci z własnych funduszy. Zaprojektowanie trasy może potrwać kilkanaście miesięcy. Wrocławianie przejadą nią na początku 2021 roku.

- To bardzo ważna trasa dla osób jadących na wielką wyspę a także dla turystów jadących do zoo - mówi Piotr Uhle, miejski radny.

Most Wschodni będzie 110. mostem we Wrocławiu. Trasa będzie miała 3,5 km długości i będzie krzyżowała się z: Krakowską, Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza. Nie będzie natomiast skrzyżowania z ul. Międzyrzecką, gdyż jej mieszkańcy tego nie chcieli. Aleją Wielkiej Wyspy pojadą autobusy, a nie tramwaje. Zbigniew Komar tłumaczył, że wprowadzenie na tę trasę komunikacji tramwajowej nie miałoby uzasadnienia ekonomicznego. Nie powstanie też ewentualna rezerwa pod tramwaje, co oznacza, że przedstawiciele władz miasta nie planują, by tramwaje pojechały tą trasą w przyszłości.

ZOBACZ TAKŻE: CZY POD WIELKĄ WYSPĄ POWSTANIE TUNEL?

VIDEO //get.x-link.pl/ca442f38-bcf5-c095-e7fc-fc315dac1591,5c95d724-fb7c-313c-18dd-da9cafeb3794,embed.html

Aleja Wielkiej Wyspy ma docelowo służyć mieszkańcom Biskupina, nie będzie stanowić trasy tranzytowej. Koszt inwestycji to około 230 mln złotych.

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 88

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
A
Adam

Fajnie, że budują ale szkoda że bez tramwajów! Przecież ich brakuje we wrocławiu.

A
Adam

Fajnie, że budują ale szkoda że bez tramwajów! Przecież ich brakuje we wrocławiu.

T
Także podirytowany...

Przeżyłem wiele projektów połączenie wielkiej wyspy z Krakowską. Jednak ten uważam za zdecydowanie najgorszy. Poprzednie były realistyczne i bardziej praktyczne. Gdzie np zjazd z Biskupina w kierunku Krakowskiej? Ten sprawia wrażenie robionego wyłącznie pod ekologów, nie patrząc także na koszty!

h
hmm

tego mostu jeszcze nie ma, zatem nie wiadomo jakie będzie miał krzywizny.

zatem proponuje zrobić go właśnie w technologii nasuwania

p
papa

Most ma różne krzywizny, nasuwanie nie wchodzi w grę. Metoda wsporników nad rzeką (bo najtańsza) a poza rzeką tradycyjnie w deskowaniu...

W
Wrocław dla Wrocławian

Gdzie o tym przeczytałeś?

W
Wroclawianin

Pogonimy ... ale plac społeczny jeszcze sprzedacie!!!

p
poirytowany

Ta trasa mogłaby spokojnie połączyć np pl grunwaldzki lub jego okolice z ...np z Tarnogajem, Jagodnem, Krzykami, a może i z Brochowem. To przyszłość - której zamyka się drzwi. SKANDAL. Tu przecież nie chodzi o budowę autostrady ale skomunikowanie mieszkańców. Każdy wie, że komunikacja zbiorowa jest receptą na zakorkowane, śmierdzące i hałaśliwe drogi. A tym czasem chca budować popierdułkę dla transportu indywidualnego.

p
poirytowany

Ott głupota!! Czemu dziś urzędasy ograniczają mieszkańców takimi projektami? Przecież pozostawienie wolnego pasa który kiedyś, w przyszłości (za lat 20, 50) można przeznaczyć na jakkolwiek rozumiany transport publiczny (autobusy, tramwaje, pojazdy uprzywilejowane) to nie są jakieś wielkie pieniądze. Tylko nadęty bufon może sobie pozwolić na"przebudowę" miasta bez myślenia perspektywicznego. A przecież obecna władza PODOBNO tak bardzo lansuje pro ekologiczne podejscie do transportu a nie docenia transportu publicznego.

h
hmm

proszę szanownych projektantów, o zbudowanie szerszych podpór, aby dało się kolejną linie nasunąć.
Przypuszczam że most i tak będzie robiony metodą nasuwania, zatem zostawienie takiej możliwości, to pikuś!
A za 5,10 czy 15 lat się to spokojnie i już nie tak wielkim kosztem zrobi.

s
srali-muchy

Mieszkańcy, którzy marzą o drugiej jezdni AWW powinni podziękować sąsiadom protestującym za pośrednictwem stowarzyszeń ekologicznych. Zdobycie decyzji środowiskowej, tylko tej ostatniej, zajęło ponad 4 lata. Nikt nie zaryzykuje zmian w projekcie aby kolejne lata tracić tylko na załatwieni głupiej decyzji administracyjnej. Niech budują tą drogę jak najprędzej bo ugrzęźniemy na Zwierzynieckim

d
darek

Dla niego ważne żeby rower przejechał, albo traktor. Nieuk nie zrozumiał przez te kilkanaście lat, że Wrocław to duże miasto i potrzebuje torowisk, szerokich jezdni, bezkolizyjnych skrzyżowań, wiaduktów, tuneli, przejść podziemnych, kładek itd.
Wieśniaka to przeraża i dlatego niszczy.

Nie dziwcie się temu lękowi. Dziwcie się, że Wrocławianie, ludzie z miasta głosują na tego wieśniaka.

h
hmm

bo jak będzie wąski i niebezpieczny to będzie gorzej.
A jak postawią go nie uwzględniając miejsca na rozbudowę, to potem trzeba bedzie wykupic teren za niebotyczne pieniądze i budynki burzyć

...

...skoro tak tniemy tą inwestycję...

q
qwaqwa

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3