Będzie Aleja Wielkiej Wyspy. Kiedy?

    Będzie Aleja Wielkiej Wyspy. Kiedy?

    Adriana Boruszewska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Aleja Wielkiej Wyspy
    1/6
    przejdź do galerii

    Aleja Wielkiej Wyspy ©materiały prasowe

    Gmina Wrocław zdecydowała, że ruszy przetarg na projekt i budowę Alei Wielkiej Wyspy - droga ma połączyć ulicę Krakowską z Wielką Wyspą aż do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.
    Jak mówi Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki Urzędu Miejskiego we Wrocławiu, przetarg zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Za Aleję Wielkiej Wyspy miasto zapłaci z własnych funduszy. Zaprojektowanie trasy może potrwać kilkanaście miesięcy. Wrocławianie przejadą nią na początku 2021 roku.

    - To bardzo ważna trasa dla osób jadących na wielką wyspę a także dla turystów jadących do zoo - mówi Piotr Uhle, miejski radny.

    Most Wschodni będzie 110. mostem we Wrocławiu. Trasa będzie miała 3,5 km długości i będzie krzyżowała się z: Krakowską, Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza. Nie będzie natomiast skrzyżowania z ul. Międzyrzecką, gdyż jej mieszkańcy tego nie chcieli. Aleją Wielkiej Wyspy pojadą autobusy, a nie tramwaje. Zbigniew Komar tłumaczył, że wprowadzenie na tę trasę komunikacji tramwajowej nie miałoby uzasadnienia ekonomicznego. Nie powstanie też ewentualna rezerwa pod tramwaje, co oznacza, że przedstawiciele władz miasta nie planują, by tramwaje pojechały tą trasą w przyszłości.

    ZOBACZ TAKŻE: CZY POD WIELKĄ WYSPĄ POWSTANIE TUNEL?


    Aleja Wielkiej Wyspy ma docelowo służyć mieszkańcom Biskupina, nie będzie stanowić trasy tranzytowej. Koszt inwestycji to około 230 mln złotych.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (88)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Żenada

    Adam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

    Fajnie, że budują ale szkoda że bez tramwajów! Przecież ich brakuje we wrocławiu.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Żenada

    Adam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

    Fajnie, że budują ale szkoda że bez tramwajów! Przecież ich brakuje we wrocławiu.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wg mnie to najgorszy projekt

    Także podirytowany... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    Przeżyłem wiele projektów połączenie wielkiej wyspy z Krakowską. Jednak ten uważam za zdecydowanie najgorszy. Poprzednie były realistyczne i bardziej praktyczne. Gdzie np zjazd z Biskupina w...rozwiń całość

    Przeżyłem wiele projektów połączenie wielkiej wyspy z Krakowską. Jednak ten uważam za zdecydowanie najgorszy. Poprzednie były realistyczne i bardziej praktyczne. Gdzie np zjazd z Biskupina w kierunku Krakowskiej? Ten sprawia wrażenie robionego wyłącznie pod ekologów, nie patrząc także na koszty!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    głupota nie zna granic

    poirytowany (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    Ott głupota!! Czemu dziś urzędasy ograniczają mieszkańców takimi projektami? Przecież pozostawienie wolnego pasa który kiedyś, w przyszłości (za lat 20, 50) można przeznaczyć na jakkolwiek...rozwiń całość

    Ott głupota!! Czemu dziś urzędasy ograniczają mieszkańców takimi projektami? Przecież pozostawienie wolnego pasa który kiedyś, w przyszłości (za lat 20, 50) można przeznaczyć na jakkolwiek rozumiany transport publiczny (autobusy, tramwaje, pojazdy uprzywilejowane) to nie są jakieś wielkie pieniądze. Tylko nadęty bufon może sobie pozwolić na"przebudowę" miasta bez myślenia perspektywicznego. A przecież obecna władza PODOBNO tak bardzo lansuje pro ekologiczne podejscie do transportu a nie docenia transportu publicznego. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dziekujcie APSowi

    srali-muchy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 3

    Mieszkańcy, którzy marzą o drugiej jezdni AWW powinni podziękować sąsiadom protestującym za pośrednictwem stowarzyszeń ekologicznych. Zdobycie decyzji środowiskowej, tylko tej ostatniej, zajęło...rozwiń całość

    Mieszkańcy, którzy marzą o drugiej jezdni AWW powinni podziękować sąsiadom protestującym za pośrednictwem stowarzyszeń ekologicznych. Zdobycie decyzji środowiskowej, tylko tej ostatniej, zajęło ponad 4 lata. Nikt nie zaryzykuje zmian w projekcie aby kolejne lata tracić tylko na załatwieni głupiej decyzji administracyjnej. Niech budują tą drogę jak najprędzej bo ugrzęźniemy na Zwierzynieckimzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dziękujemy Naszemu Prezydentowi i urzędnikom za ich profesjonalizm kompetencje oraz uczciwość

    Wroclawianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

    Pogonimy ... ale plac społeczny jeszcze sprzedacie!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    podpowiadam

    hmm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    proszę szanownych projektantów, o zbudowanie szerszych podpór, aby dało się kolejną linie nasunąć.
    Przypuszczam że most i tak będzie robiony metodą nasuwania, zatem zostawienie takiej możliwości,...rozwiń całość

    proszę szanownych projektantów, o zbudowanie szerszych podpór, aby dało się kolejną linie nasunąć.
    Przypuszczam że most i tak będzie robiony metodą nasuwania, zatem zostawienie takiej możliwości, to pikuś!
    A za 5,10 czy 15 lat się to spokojnie i już nie tak wielkim kosztem zrobi.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nasuwanie

    papa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

    Most ma różne krzywizny, nasuwanie nie wchodzi w grę. Metoda wsporników nad rzeką (bo najtańsza) a poza rzeką tradycyjnie w deskowaniu...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tego mostu jescze nie ma

    hmm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

    tego mostu jeszcze nie ma, zatem nie wiadomo jakie będzie miał krzywizny.

    zatem proponuje zrobić go właśnie w technologii nasuwania

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ale czego oczekujecie od wieśniaka z Mikstatu?????

    darek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

    Dla niego ważne żeby rower przejechał, albo traktor. Nieuk nie zrozumiał przez te kilkanaście lat, że Wrocław to duże miasto i potrzebuje torowisk, szerokich jezdni, bezkolizyjnych skrzyżowań,...rozwiń całość

    Dla niego ważne żeby rower przejechał, albo traktor. Nieuk nie zrozumiał przez te kilkanaście lat, że Wrocław to duże miasto i potrzebuje torowisk, szerokich jezdni, bezkolizyjnych skrzyżowań, wiaduktów, tuneli, przejść podziemnych, kładek itd.
    Wieśniaka to przeraża i dlatego niszczy.

    Nie dziwcie się temu lękowi. Dziwcie się, że Wrocławianie, ludzie z miasta głosują na tego wieśniaka. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    No ja bym w ogóle tylko kładkę dla rowerów zrobił...

    ... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 6

    ...skoro tak tniemy tą inwestycję...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czas wreszcie domknąć Breslauer Ring, planowany w roku 1936

    qwaqwa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 7

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kto planował?

    Wrocław dla Wrocławian (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

    Gdzie o tym przeczytałeś?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak ktoś chce zrozumieć, jaki kretynizm i de facto sabotaż

    Anarchol'68 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 2

    proponuje magistrat pod Dutkiewiczem, niech sobie wyobrazi, że nowe Mosty Mieszczańskie, te zbudowane w 1993 roku, postawiono jako jednojezdniowe, z jezdnią o jednym pasie ruchu w każdą stronę, do...rozwiń całość

    proponuje magistrat pod Dutkiewiczem, niech sobie wyobrazi, że nowe Mosty Mieszczańskie, te zbudowane w 1993 roku, postawiono jako jednojezdniowe, z jezdnią o jednym pasie ruchu w każdą stronę, do tego bez torowiska dla tramwajów, bez możliwości przejechania starym Mostem Mieszczańskim - i jeszcze to, że nie wyprowadzono z nich ruchu w stronę ulicy Długiej!

    Jakim taki projekt jest debilizmem można się przekonać każdego dnia na Placu Grunwaldzkim w godzinach szczytu, patrząc na korek, w jakim na Skłodowskiej-Curie stoją pchające się z "wielkiej wyspy" do i przez centrum samochody...zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zaraz sabotaż.

    Mac (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

    Być może nie jest dla osób zaangażowanych w tą inwestycję ze strony zamawiającego ważna funkcjonalność tej trasy ale tylko to aby zaczęła powstawać. Wybory samorządowe już niedługo i czas pomyśleć...rozwiń całość

    Być może nie jest dla osób zaangażowanych w tą inwestycję ze strony zamawiającego ważna funkcjonalność tej trasy ale tylko to aby zaczęła powstawać. Wybory samorządowe już niedługo i czas pomyśleć o przyszłości , no i przy okazji można rozbudować prawie prywatny folwark parkingowy Budimexu przy ZOO .zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jak to ma byc po jednym pasie w każdą stronę to jest to kpina ....a korki i tak będą tyle że na Olsz

    gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 5

    przy skrzyżowaniach z aleją bo projekty wcześniej przedstawiane proponowały krótki cykl świetlny...taki mamy w godzinach szczytu np. na Jana Pawła gdzie na zawrócenie z mostów w kierunku Ruskiej...rozwiń całość

    przy skrzyżowaniach z aleją bo projekty wcześniej przedstawiane proponowały krótki cykl świetlny...taki mamy w godzinach szczytu np. na Jana Pawła gdzie na zawrócenie z mostów w kierunku Ruskiej czeka się w korku bo na jednym cyklu przejedzie 1 do3 aut....jak coś robicie to róbcie z głową a nie po kretyńsku ....te wasze modernizacje są tyle warte że potem non stop się robi poprawkizwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Polecane

    Rozpoznasz postaci z wrocławskich pomników?

    Rozpoznasz postaci z wrocławskich pomników?

    Kulinarne podróże po Dolnym Śląsku

    Kulinarne podróże po Dolnym Śląsku

    Zespół Taneczny Zgraja zaprasza tancerzy do nowych grup

    Zespół Taneczny Zgraja zaprasza tancerzy do nowych grup

    Szukamy dziennikarzy! Dołącz do nas!

    Szukamy dziennikarzy! Dołącz do nas!