Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Będą kary za remont torów na Sępolnie

Marcin Moneta
Paweł Relikowski
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta naliczy firmie Ziajka karę za opóźnienie w oddaniu torowiska tramwajowego na Sępolnie. Tramwaje wrócą tam najwcześniej za dwa tygodnie.

Obecnie prace są wstrzymane. Jak już pisaliśmy, budowlańcy czekają na dodatkowe elementy, które mają ustabilizować tzw. wysięgniki, na których zamontowano trakcję tramwajową. Na końcowym etapie inwestycji okazało się bowiem, że wysięgniki nie utrzymują sieci trakcyjnej na ul. Mickiewicza w jednej pozycji.

Miasto ustali już po zakończeniu prac, czy nałoży karę umowną na projektanta, firmę z Krakowa.
Inwestycję na Sępolnie bez żadnej przesady można nazwać pechową. Tramwaje 9 i 17 pierwotnie miały wrócić na trasę na Sępolno już 14 stycznia, jednak wykonawca nie dostał na czas elementów potrzebnych do montażu trakcji i właśnie za to zapłaci karę. Ewa Mazur ze ZDiUM na razie nie chce mówić, o jaką kwotę chodzi.

- Zamkniemy tę sprawę po zakończeniu prac, widełki w sprawie kar umownych za opóźnienia w budowie są określone w umowie z firmą Ziajka - mówi rzeczniczka Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Kiedy w końcu wysięgniki zostały zamontowane, okazało się że nie trzymają pionu. ZDiUM nie wini jednak za to wykonawcy. - Dotychczasowe ustalenia wskazują, że firma Ziajka wykonała prace zgodnie z projektem opracowanym przez Biuro PROGREG - mówi Ewa Mazur.

Niewykluczone zatem, że nie tylko wykonawca, ale i projektant zostanie obciążony karą, jednak ZDiUM nie chce w tej sprawie na razie wyrokować. Wiadomo natomiast, że trakcję na wrocławskim Sępolnie ma uratować technologia, której jeszcze we Wrocławiu nie było.

Ramiona słupów trakcyjnych wzmocnią specjalne, poprzeczne tyczki wykonane ze szkła laminatowego. Podobne rozwiązanie stosowano już w Krakowie i Poznaniu, ale we Wrocławiu będzie to nowość. Tyczki przyjadą do miasta z Niemiec. - Nowy materiał jest wytrzymały, nie podlega odkształceniom, nie koroduje i nie przewodzi prądu - zachwala Ewa Mazur.

Zamówione elementy mają dotrzeć do Wrocławia do końca tego tygodnia. W kolejnym mają być zamontowane.

Do czasu zakończenia prac na ul. Mickiewicza zamiast tramwajów 9 i 17 będzie kursować autobus zastępczy 709. Tramwaje dojeżdżają do pętli przy Stadionie Olimpijskim.

Koszt inwestycji na Sępolnie to 4 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska