Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Autobusy wożą powietrze, bo nie ma jak do nich wsiąść

Marcin Kaźmierczak
Pawel Relikowski / Polska Press
Autobusy podmiejskich linii 602 i 607 dowożące pracowników do zakładów LG pod Wrocławiem w drodze powrotnej wożą powietrze. Mieszkańcy chcieliby z nich korzystać, ale te nie zatrzymują się na przystankach.

Linie 602 i 607 dowożące pracowników z Wrocławia do zakładów LG w Biskupicach Podgórnych kursują od 2007 r. Połączenie finansowane jest przez miasto. Z autobusów chcieliby korzystać także mieszkańcy podwrocławskich miejscowości - m.in. leżącego przy granicy z miastem Mokronosu Dolnego. Ale możliwości takiej nie mają, bo autobus 607 pomiędzy przystankiem „Wiejska” przy skrzyżowaniu z Aleją Pracy do samej fabryki LG w Biskupicach Podgórnych, a więc na odcinku aż 10 kilometrów nie zatrzymuje się ani razu.

– Korki to największy problem Wrocławia, a generują je m.in. osoby dojeżdżające do pracy spod Wrocławia. Komunikacja aglomeracyjna nadal kuleje – podkreśla Tomasz Chudobski, mieszkaniec Mokronosu Dolnego.

Jak twierdzi, zwłaszcza autobusy wracające z Biskupic do Wrocławia w porannym szczycie wożą powietrze. – Odwrotna sytuacja jest po południu, kiedy z kolei autobusy 607 jeżdżą puste z Wrocławia. Skoro nie wożą pracowników LG, to mogłyby chociaż zatrzymywać się na przystankach po drodze i w ten sposób rozładować korki – zauważa Tomasz Chudobski.

Jak tłumaczą wrocławscy urzędnicy możliwości na dodatkowe przystanki autobusu 607 m.in. w Mokronosie Dolnym i Pietrzykowicach nie ma i najprawdopodobniej nie będzie.

– Miejscowości pomiędzy Wrocławiem a Biskupicami Podgórnymi znajdują się na terenie gminy Kąty Wrocławskie, a zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, obsługa komunikacyjna połączeń w tych miejscowościach leży w kompetencjach gminy – mówi Małgorzata Szafran z biura prasowego magistratu.

Aby autobus 607 zatrzymywał się w podwrocławskich miejscowościach władze gminy Kąty Wrocławskie musiałyby wystąpić do miasta z wnioskiem i pokryć koszty kursów. Do tej pory taki wniosek na biurko prezydenta Wrocławia nie trafił. Jak dodaje Małgorzata Szafran, należałoby także dostosować rozkład jazdy autobusów, który w tej chwili dostosowany jest do potrzeb LG. To jedynie 5 kursów - trzy w porannym szczycie i dwa po południu.

Gmina Kąty Wrocławskie nie kwapi się do rozwoju linii 607, bo w ubiegłym roku uruchomiła swoją komunikację z Wrocławiem. To autobusy linii 507 z centrum logistycznego Prologis do przystanku Wzgórze Partyzantów przy ul. Piotra Skargi przez Mokronos Dolny, Mokronos Górny, Smolec i Krzeptów, które w tygodniu kursują 10 razy dziennie oraz 10 kursów linii 577 z Krzeptowa na FAT.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska