AOW już pęka. Drogowcy uspokajają

MH
AOW oddano do użytku w 2011 roku/zdjęcie ilustracyjne
AOW oddano do użytku w 2011 roku/zdjęcie ilustracyjne Tomasz Hołod
Dlaczego w ostatnich kilku dniach jest wymieniana nawierzchnia w różnych miejscach na AOW? - pyta nasz Czytelnik, Marcin Słowiński. Odpowiedzi poszukał reporter Marcin Hołubowicz.

Na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia trwają miejscowe prace związane z remontem nawierzchni. Jak zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, naprawy związane są z umową gwarancyjną: - Wykonawca Autostradowej Obwodnicy Wrocławia przeprowadza naprawy techniczne, które są przewidziane w ramach umowy gwarancyjnej – mówi Michał Radoszko, rzecznik prasowy GDDiKA Wrocław. – Na jezdni A8 powstały mikropęknięcia, które związane są ze znacznym użytkowaniem drogi. Nie powodują one zagrożenia dla kierowców, jednak wymagają naprawy – dodaje.

Dlatego od tygodnia na fragmentach jezdni wymieniany jest asfalt, a konkretnie zalewane są poszczególne ubytki w drodze. Prace mogą się jeszcze przeciągnąć do przyszłego tygodnia, w związku z czym można się spodziewać okresowych, niewielkich utrudnień w ruchu na AOW.

Dlaczego jezdnię trzeba było tak szybko naprawiać? Przecież budowę Autostradowej Obwodnicy Wrocławia ukończono raptem w 2011 roku. - To normalne, że po pewnym okresie od oddania drogi do użytku mogą się pojawić pewne ubytki w jezdni. Każdy wykonawca ma zapisany w kontrakcie okres gwarancyjny, w trakcie którego zobowiązuje się na własny koszt naprawić wszelkie usterki. Taka umowa gwarancyjna jest podpisywana z reguły na okres 3 lat – mówi profesor Antoni Szydło z Politechniki Wrocławskiej.

Trasa AOW o łącznej długości 35 kilometrów budowana była ponad trzy lata, a inwestycja pochłonęła prawie 4 mld zł. Drogę oddano do użytku w 2011 roku.

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kierowca z tzw.

A kto to wszystko opiniował, badał próbki i przepychał. Czy to nie łeksprety z tzw. uczelni i z dętymi tytułami dętej nauki polskiej? Którzy zawsze spadają na cztery łapy i przekręcają grube miliony? Tylko szmalec...

G
Gość

Co za bzdury. Zdaniem jakiegoś palanta to normalne, że nawierzchnia popękała. Tłumaczy to znacznym ruchem. Jedynym wytłumaczeniem jest fatalna jakość wykonanych prac w tym użytej meszanki bitumicznej. Gwarancja na drogę winna być wydłużona. A wymiana warstwy ścieralnej przy tym natężeniu ruchu winna być wykonana po 10-15 latach. Powinien popatrzeć przy tym na A4 Wrocław Opole. Porównać natężenie ruchu, termin oddania drogi i ubytki nawierzchni.

d
drama

"znaczne użytkowanie drogi" - a po co ona jest? by na nią patrzeć? po 2 latach malutki remoncik i łaty na autostradzie? żenujące.

M
Marcin P.

dziwne, że w Niemczech autostrady wytrzymują średnio 15 lat a w Polsce po 5 trzeba gruntowny remont podatnikom fundować

d
d

W Polsce na pewno...

t
tak samo

jak z piłkarzykami.Np, Lewy sam PO trafi ograć Barce jeden z najlepszych FC a u nas to naprawdę jest lewy jak miernota i w meczu z Ukrainą wyglądał jak syn marnotrawny.

p
pytek

Wpadłem w dziurę a nie w "mikropęknięcie" na kostce na ołtaszyńskiej, czy mam zaskarżyć niemców ????

k
kaken

byłem w czwartek chłoptasiu

o
omcy

Oczywiście, wszak Polacy budujący autostrady w każdym innym kraju nie wiadomo dlaczego są bardzo cenieni. Natomiast u nas nic się nie udaje. I to naturalnie nie jest wina rządu, systemu, który zbudował, który promuje miernoty i tandetę, ale wina tych samych ludzi, którzy w jednym miejscu są świetnymi pracownikami, a w drugim nie. Kolejny cud na zielonej wyspie!

j
ja

Kiedy zaczną działać?

s
szacunku

Na zdjęciu widać niezłą akcję artystyczną - artyści wjechali turkusowym wózkiem na zakupy na autostradę!

E
Ekspert w dziedzinie

Tranzyt przez miasto - tak, ale ruch lokalny również. Im więcej pojazdów, tym ITS szybciej będzie się uczył (więcej ćwiczeń - szybszy efekt), i w końcu korki zostaną rozładowane.

A na obwodnicy organizować parady z przejazdem naszych wspaniałych piłkarzy, tak żeby każdy mógł obejrzeć za co płaci. Nasi łysi (i lekko opóźnieni) kibice na pewno przygotują wspaniałą, patriotyczną oprawę.

a
aaaa

noca to sie przeprowadza drobne prace ,a po za tym nie ma w niemczech autostrady bez zwezki. ten proces super zorganizowany po niemiecku ma nazwe STAU

o
omcy

Cholera, trzeba pomyśleć co zrobić, żeby AOW nie była tak "znacznie użytkowana". MOże tranzyt puścić przez centrum Wrocka, a obwodnicą ruch lokalny - to powinno pomóc, skoro już się rozsypuje.

p
po-lak

a najlepsze w tym wszystkim to, że kombinatorzy i leserzy znów obwinią o wszystko Tuska... :)
bo w powszechnym przekonaniu naszego narodu to właśnie Tusk ma pracować na nasze szczęscie, a my...
mamy obowiązek tylko marudzić i narzekać na PeŁo jak to nam źle :))

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3