Abonament RTV przestanie istnieć? PiS chce jego likwidacji. Abonament RTV zostanie zamieniony na coś innego [25.07.19]

jsZaktualizowano 
Abonament RTV przestanie istnieć? PiS chce jego likwidacji. Abonament RTV zostanie zamieniony na coś innego
Abonament RTV przestanie istnieć? PiS chce jego likwidacji. Abonament RTV zostanie zamieniony na coś innego Pixabay
Abonament RTV odejdzie w przeszłość? PiS zastanawia się nad nowym systemem finansowania mediów publicznych. Najprawdopodobniej pieniądze będą ściągane wprost z budżetu państwa. Abonament RTV przestanie mieć więc rację bytu. PiS już w 2016 r. zapowiedział, że planuje w inny sposób finansować media publiczne. Na razie wszelkie dyskusje na ten temat odłożono jednak na czas „po wyborach”.

Portal Wirtualnemedia.pl donosi, że PiS po wygraniu jesiennych wyborów parlamentarnych skupi się na zmianie sposobu opłacania mediów publicznych. Najprawdopodobniej wprowadzone zostanie finansowanie z budżetu.

Abonament RTV do likwidacji? PiS chce innego sposobu dotowania mediów

Nowelizacja ustawy wprowadzającej nowy model finansowania mediów publicznych miałaby obowiązywać – zgodnie z ustaleniami Wirtualnychmediów – już od 2020 r. Portal przypomina, że już wcześniej PiS próbował forsować pomysły o nowych sposobach dotowania. Jakie to były koncepcje?

  • opłata w związku z posiadaniem odbiorników radiowo-telewizyjnych;
  • opłata dołączona do rachunku za elektryczność;
  • opłaty w formie składek od PIT, CIT lub KRUS.

Abonament RTV jako cel PiS-u po nowych wyborach

Portal Wirtualnemedia.pl donosi, że PiS ma dwa główne cele na nową kadencję, jeśli chodzi o media publiczne. Tym samym partia zrealizowałaby zapowiedzi z konwencji, które przedstawił w Katowicach wiceminister kultury Paweł Lewandowski:

Mam nadzieję, że uda nam się w przyszłej kadencji stworzyć system finansowania mediów publicznych, który nie byłby dolegliwy dla Polaków, a najlepiej w ogóle nieangażujący obywatela.

Najprawdopodobniej politycy zdecydują się na finansowanie mediów publicznych z budżetu:

Wirtualnemedia.pl: Chodzi przede wszystkim o uniezależnienie wspierania mediów publicznych od jednorazowych decyzji politycznych. Wiele osób podkreśla, że najlepiej, gdyby ustalono procentowy udział w PKB, tak jak ma to miejsce w przypadku armii, z tym że współczynnik procentowy miałby wynieść pewnie poniżej 0,5 proc. KRRiT szacowała koszty realizacji misji dla wszystkich spółek mediów publicznych wynoszą ok. 3-3,5 mld złotych rocznie.

Abonament RTV musi się zmienić, aktualnie jest zupełnie nierentowny

Co ciekawe, każda partia jest zgodna w kwestii konieczności zmiany sposobu finansowania mediów publicznych.

  • W Polsce mamy 13,6 mln gospodarstw domowych. W prawie 100% z nich znajdują się odbiorniki telewizyjne.
  • Jedynie połowa gospodarstw rejestruje odbiorniki TV.
  • 55,7% abonentów (czyli osób zarejestrowanych) jest zwolnionych z wnoszenia opłat.
  • Tylko 31% uprawnionych abonentów opłaciło w ubiegłym roku abonament.
Oglądasz KUCHENNE REWOLUCJE? Jesteś fanem MAGDY GESSLER? Jeśli tak, to ten quiz jest dla ciebie!

Top 13 telewizyjnej rozrywki z lat 90. Co pamiętamy, a o czy...

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 59

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pan

Za co płacić za demagogię

C
Czytelnik

Pisiory przed wyborami gloszą o likwidacji abonamentu a po wyborach każą poczcie polskiej ściągac i karać jej pracownikami po 1700 złotych połowa kasy dla poczty i połowa dla kasty piś,kłamstwo przed wyborcze

h
hehe

3,5 mld zł rocznie za wątpliwą "misję" mediów publicznych, strasznie droga ta misja. Zapewne walka z lgbt i obrona kleru, by utrzymać status quo w tym państwie z papieru..

G
Gość

zarabiaj od dzis ogromne piniadze tu systemzarabiania.pl

G
Gość
2019-07-24T08:14:30 02:00, grgrgrgr:

K... Jprd... Jakie to męczące... Temat wraca jak bumerang od kilku lat, a nikt nie potrafi zrobić najprostszej rzeczy z możliwych: zmieńcie ustawę. Niech nie będzie abonamentu, ale! media publiczne niech sobie przerywają programy reklamami. Na pewno przyniesie to więcej zysków, niż niepłacony abonament. Tak naprawdę to chyba tylko firmy płacą... Poza tym trochę od innej mańki, to TVP S.A. jest S.A., więc dlaczego mam płacić na prywatną firmę...? (To że jest to spółka skarbu państwa to mniej ważne).

Powiedz to Niemcom, Francuzom, skandynawom - otrzymasz ODPOWIEDŹ

g
grgrgrgr

K... Jprd... Jakie to męczące... Temat wraca jak bumerang od kilku lat, a nikt nie potrafi zrobić najprostszej rzeczy z możliwych: zmieńcie ustawę. Niech nie będzie abonamentu, ale! media publiczne niech sobie przerywają programy reklamami. Na pewno przyniesie to więcej zysków, niż niepłacony abonament. Tak naprawdę to chyba tylko firmy płacą... Poza tym trochę od innej mańki, to TVP S.A. jest S.A., więc dlaczego mam płacić na prywatną firmę...? (To że jest to spółka skarbu państwa to mniej ważne).

G
Gość

dlaczego ludzie którzy nie chcą tego oglądać muszą płacić na to gówno? tak samo nie chodze do kościoła a musze płacić na kościół z podatków

b
ba dum tsss!
2019-07-21T14:27:50 02:00, No i:

Jak nie kijem to palą

https://www.youtube.com/watch?v=TWhAwtSSlro

skoro wszystcy zaczna bulic

powinno byc taniej ;)

G
Gość
2019-07-19T14:14:55 02:00, Gość:

będą finansowac z TVPis z budżetu bo to nie obciąży Polaków....

A budżet to niby skąd się bierze? ze składek członków pis?

2019-07-19T16:35:07 02:00, Gość:

zgadzam się. nie wiem co ludzie myślą, że skąd się biorą pieniądze .... z kapusty?

2019-07-19T23:38:18 02:00, Gość:

na to były robione sondaze

https://nczas.com/2019/02/25/ten-sondaz-udowadnia-ze-wyborcy-pis-to-idioci-oni-naprawde-mysla-ze-pieniadze-na-500-biora-sie-z-pieniedzy-rzadu-lub-podatkow-innych-ludzi/

Wśród zwolenników PiS tylko 29 proc. wie, że finansowanie następuje z ich podatków. Co piąty sympatyk rządzącej partii uważa, że program opłacany jest z podatków innych ludzi, zaś aż co czwarty sądzi, że są to tajemnicze „pieniądze rządowe”.

2019-07-21T14:16:12 02:00, PIS powstrzymał grabież Po:

Otóż wyborcy PIS wiedzą, że program 500 nie jest finansowany z ich podatków tylko z tych podatków jakie są z opodatkowania firm najczesciej niemieckich które drenują Polskę czy to z surowców czy to z taniej siły roboczej.

Te firmy płaciły tylko vat a unikały płacenie podatku dochodowego bo sztucznie zawyżały sobie koszty np wystawiając fikcyjne faktury za przyjazd z kraju spółki matki rozmaitych konsultantów mówiących jak mają być pookładane towary na półkach sklepowych. Polska ma też ogromne złoża surowców naturalnych.

Polska sprzedaje i dzierżawi ziemię.Polska przejmuje na skarb państwo nieruchomości nie mające spadkobierców.

Polską produkuje i eksportuje wiele towarów.

To są ogromne kwoty, z których finansuje się 500 , edukację, kulturę, sport, transport itd.

Ludzie rozumieją, że PO dbał o portfel obcego kapitału wyprzedając im Polskę kawałek po kawałku.

Doszło do tego że w rękach niemieckich było już 85% zakładów, mediów i banków.

Polski zostało tylko15% i ratunkiem tu był tylko PIS.

Z Polski wywożono 100 mld do tego było pełno afer głownie paliwowych gdzie przekręty szły w setki milionów dla jednej afery.

Zatrzymując cześć tych pieniędzy w kraju można zadbać o socjal.Rzad w kilka lat ograniczył ubóstwo w takiej skali jak jeszcze nikomu na świecie się nie udało.

Tempo rozwoju gospodarczego w zeszytym roku stawia Polskę na 4-tym miejscu w świecie.

To z tego się finansuje socjal.

To dlaczego wściekają się wyznawcy PO?

Bo wielu z nich jest bez dzieci i nie dostaje pieniędzy na ich wychowanie.

Wyznawcy PO chcą sobie lekko żyć i myślą że ich emerytury będą z dotacji z UE a nie wypracowane przez dzieci wielodzietnych rodzin gdzie wykształcenie kilkoro dzieci aby były produktywne jest bardzo trudne bo osoba wychowująca gromadkę dzieci mało zarabia lub nie pracuje wcale.

Jeśli to trzeba tłumaczyć to mamy do czynienia z głupkiem albo z udającym głupka, który myśli, że wyprzedając Polskę Niemcom damy przyszłość ojczyźnie i naszym potomkom.No ale oni może nie będą mieć potomków to mają te wartości w doopie

"Otóż wyborcy PIS wiedzą, że program 500 nie jest finansowany z ich podatków tylko z tych podatków jakie są z opodatkowania firm najczesciej niemieckich które drenują Polskę"

i dlatego obniżono CIT - podatek od firm, a podwyższono składki ZUS dla polskiej drobnicy i zawieszono kwotę wolną od podatku dla polaków.

LOL, fikołki jakie wymyślasz nie mają się nijak do rzeczywistości.

G
Gość
2019-07-21T11:19:48 02:00, Bolek:

Tak . Zostanie zmieniony na daninę "obietnica " nastepna danina "Pola "

2019-07-21T13:47:17 02:00, Gość:

Antypolskie media czyli głównie niemieckie,masońskie i żydowskie dostają wsparcie z zagranicy i te kwoty są tajne.

Każdy kraj musi mieć możliwość obrony przed wrogą propagandą

Skoro mamy się bronić przed antypolską propagandą, to TVP powinna zostać zlikwidowana, a nie finansowana z kolejnego drenażu naszych kieszeni.

t
toja
2019-07-20T09:05:30 02:00, Janina:

Ja oglądam tylko TVP w TVN są same reklamy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

To Janina niech sobie ogląda a innych nie zmusza. Ponoć to wolny kraj - choć mam wątpliwości - i niech każdy ogląda co chce.

N
No i

Jak nie kijem to palą

P
PIS powstrzymał grabież Po
2019-07-19T14:14:55 02:00, Gość:

będą finansowac z TVPis z budżetu bo to nie obciąży Polaków....

A budżet to niby skąd się bierze? ze składek członków pis?

2019-07-19T16:35:07 02:00, Gość:

zgadzam się. nie wiem co ludzie myślą, że skąd się biorą pieniądze .... z kapusty?

2019-07-19T23:38:18 02:00, Gość:

na to były robione sondaze

https://nczas.com/2019/02/25/ten-sondaz-udowadnia-ze-wyborcy-pis-to-idioci-oni-naprawde-mysla-ze-pieniadze-na-500-biora-sie-z-pieniedzy-rzadu-lub-podatkow-innych-ludzi/

Wśród zwolenników PiS tylko 29 proc. wie, że finansowanie następuje z ich podatków. Co piąty sympatyk rządzącej partii uważa, że program opłacany jest z podatków innych ludzi, zaś aż co czwarty sądzi, że są to tajemnicze „pieniądze rządowe”.

Otóż wyborcy PIS wiedzą, że program 500 nie jest finansowany z ich podatków tylko z tych podatków jakie są z opodatkowania firm najczesciej niemieckich które drenują Polskę czy to z surowców czy to z taniej siły roboczej.

Te firmy płaciły tylko vat a unikały płacenie podatku dochodowego bo sztucznie zawyżały sobie koszty np wystawiając fikcyjne faktury za przyjazd z kraju spółki matki rozmaitych konsultantów mówiących jak mają być pookładane towary na półkach sklepowych. Polska ma też ogromne złoża surowców naturalnych.

Polska sprzedaje i dzierżawi ziemię.Polska przejmuje na skarb państwo nieruchomości nie mające spadkobierców.

Polską produkuje i eksportuje wiele towarów.

To są ogromne kwoty, z których finansuje się 500 , edukację, kulturę, sport, transport itd.

Ludzie rozumieją, że PO dbał o portfel obcego kapitału wyprzedając im Polskę kawałek po kawałku.

Doszło do tego że w rękach niemieckich było już 85% zakładów, mediów i banków.

Polski zostało tylko15% i ratunkiem tu był tylko PIS.

Z Polski wywożono 100 mld do tego było pełno afer głownie paliwowych gdzie przekręty szły w setki milionów dla jednej afery.

Zatrzymując cześć tych pieniędzy w kraju można zadbać o socjal.Rzad w kilka lat ograniczył ubóstwo w takiej skali jak jeszcze nikomu na świecie się nie udało.

Tempo rozwoju gospodarczego w zeszytym roku stawia Polskę na 4-tym miejscu w świecie.

To z tego się finansuje socjal.

To dlaczego wściekają się wyznawcy PO?

Bo wielu z nich jest bez dzieci i nie dostaje pieniędzy na ich wychowanie.

Wyznawcy PO chcą sobie lekko żyć i myślą że ich emerytury będą z dotacji z UE a nie wypracowane przez dzieci wielodzietnych rodzin gdzie wykształcenie kilkoro dzieci aby były produktywne jest bardzo trudne bo osoba wychowująca gromadkę dzieci mało zarabia lub nie pracuje wcale.

Jeśli to trzeba tłumaczyć to mamy do czynienia z głupkiem albo z udającym głupka, który myśli, że wyprzedając Polskę Niemcom damy przyszłość ojczyźnie i naszym potomkom.No ale oni może nie będą mieć potomków to mają te wartości w doopie

B
Bolek

Tak . Zostanie zmieniony na daninę "obietnica " nastepna danina "Pola "

G
Gość
2019-07-19T14:51:04 02:00, CK:

A niech zakodują, będzie bez problemu. Kto zapłaci im abonament ten będzie miał, reszta nie, mogą się dogadać z operatorami tv kablowych tak jak hbo i canal robią. Okaże się jasno ile osób jest gotowe płacić za ich reżimowe pitolenie.

Dokladnie! Idealne rozwiązanie!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3