Zdarzenie z dużą ilością poszkodowanych po uderzeniu pioruna w górach. Ćwiczenia ratownicze "Piorun 2021"

OPRAC.: JW
Celem manewrów było skoordynowanie działań służb ratowniczych. GOPR razem ze strażakami z PSP i OSP udzielili pomocy 27 poszkodowanym z różnymi urazami
Celem manewrów było skoordynowanie działań służb ratowniczych. GOPR razem ze strażakami z PSP i OSP udzielili pomocy 27 poszkodowanym z różnymi urazami GOPR
Turyści ucierpieli w wyniku załamania pogody i uderzenia pioruna w trudnym terenie górskim w pobliżu szczytu Śnieżki. To scenariusz manewrów w ramach ćwiczeń „Piorun 2021”

W środę po godzinie 15:00 zakończona została akcja ratunkowa w ramach ćwiczeń „Piorun 2021” organizowanych przez Starostwo Powiatu Karkonoskiego współudziale Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Celem manewrów było skoordynowanie działań służb ratowniczych. GOPR razem ze strażakami z PSP i OSP udzielili pomocy 27 poszkodowanym z różnymi urazami. Po dotarciu na miejsce wypadku ratowani turyści byli wstępnie zabezpieczani i klasyfikowani do dalszych czynności ratunkowych stosownie do poniesionych urazów. Większość z nich wymagała ewakuacji do pierwszego punktu medycznego zorganizowanego przy schronisku Dom Śląski, przy użyciu dodatkowych środków ewakuacji takich jak nosze francuskie czy wózek alpejski, pozostali byli ewakuowani pieszo przy asekuracji Ratowników. Po zabezpieczeniu poszkodowani byli przewożeni dalej w dół przy pomocy dostępnych pojazdów do miejsca koordynacji działań ze szpitalem polowym gdzie byli zabezpieczani przez ratowników z zespołu Państwowego Ratownictwa Medycznego. W ćwiczeniach wzięli także udział pracownicy Karkonoskiego Parku Narodowego, Straży Leśnej oraz Policji, którzy zabezpieczali drogi dojazdowe oraz szlaki turystyczne w rejonie działań.

Przekraczanie dozwolonej prędkości w obszarze zabudowanym to częsta przyczyna wypadków. Długa, prosta, gładka droga zachęca do mocniejszego naciśnięcia gazu. Eksperci od ruchu drogowego dostrzegają w tym największe zagrożenie m.in. dla pieszych, ale nie tylko. Skutki zderzeń samochodów, nawet tych najnowocześniejszych, wyposażonych w rozmaite systemy bezpieczeństwa bywają tragiczne przy większych prędkościach. Niektórych praw fizyki po prostu nie da się oszukać. Eksperci zwracają też uwagę, że kierowca poruszający się z nadmierną prędkością zmniejsza szanse innych uczestników ruchu na odpowiednią reakcję. A przekraczanie dozwolonej prędkości w aglomeracjach miejskich wcale nie przyśpiesza czasu przejazdu. Powoduje jedynie, że podróż jest mniej płynna, wpływa na szybsze zużycie elementów eksploatacyjnych pojazdu, zwiększa zużycie paliwa, jest mniej ekologiczna i bardziej niebezpieczna. Cykle sygnalizacji świetlnej są obliczone dla pojazdów poruszających się z dozwoloną na danym odcinku prędkością. Jadąc za szybko, nie złapiemy tzw. zielonej fali. Pamiętać należy też, że policjanci znają miejsca, gdzie piraci drogowi najczęściej przekraczają prędkość. Wyposażeni w nieoznakowane radiowozy i najnowsze urządzenia pomiarowe są bezlitośni dla takich wykroczeń. Wysoki mandat, lub utrata prawa jazdy, to najmniejsza kara. Największą może być ciężkie kalectwo lub utrata życia - własnego lub niewinnych, przypadkowych osób.Oto trasy piratów drogowych we Wrocławiu. Do kolejnych slajdów można przejść za pomocą strzałek, lub gestów.

Tu samochody jeżdżą za szybko! Trasy piratów drogowych we Wrocławiu

Mistrz Błachowicz liczy na nokaut!

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Fajna zabawa. Ile kosztowała?
Dodaj ogłoszenie