Zbliża się drogowy armagedon w centrum Wrocławia. Cztery duże remonty MPK ruszą tego samego dnia!

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Na al. Hallera we Wrocławiu przebudowywane będzie torowisko tramwajowe i wymieniane rozjazdy. Prace wiążą się z dużymi zmianami w organizacji ruchu. Zobaczcie na kolejnych slajdach
Na al. Hallera we Wrocławiu przebudowywane będzie torowisko tramwajowe i wymieniane rozjazdy. Prace wiążą się z dużymi zmianami w organizacji ruchu. Zobaczcie na kolejnych slajdach Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska
W centrum Wrocławia rozpoczynają się kolejne remonty torowisk i rozjazdów tramwajowych. Przygotujcie się na zamykanie części jezdni, uciążliwe objazdy i gigantyczne korki. O szczegółach piszemy poniżej.

W najbliższą sobotę (25 września) rozpocznie się kilkumiesięczna przebudowa torowiska tramwajowego wzdłuż alei Hallera z jednoczesną wymianą rozjazdów przy Powstańców Śląskich i Grabiszyńskiej, a także remont torów na skrzyżowaniu ulic: Kazimierza Wielkiego, Widok i Szewskiej w centrum Wrocławia. Niestety, prace wiązać się będą z uciążliwymi zmianami w organizacji ruchu - odczują je kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej.

Cztery duże inwestycje MPK Wrocław ruszą tego samego dnia

Kierowcom najbardziej dadzą się we znaki prace na al. Hallera.

Pierwsza z planowanych w tym rejonie inwestycji to budowa kolejnego odcinka zielonego torowiska na odcinku od skrzyżowania z ul. Mielecką do ul. Powstańców Śląskich. Zostanie tam przebudowane torowisko o długości około 750 metrów. Inwestycje będzie kosztować blisko 6 mln złotych.

"Wymienimy tam podkłady, szyny, wyremontujemy przejścia dla pieszych. Zielone torowisko będzie cichsze w eksploatacji niż dotychczasowe, wykonane w tradycyjny sposób. Ponadto, trawa na torach służy środowisku, gromadzi ona bowiem wodę i sprzyja walce z tzw. miejskimi wyspami ciepła" - mówi Krzysztof Balawejder prezes MPK Wrocław.

Przebudowa torowiska na Hallera potrwa do końca roku. W tym czasie tramwaje będą kursować objazdami – linie 20 i 70 od ul. Powstańców Śląskich do pętli Krzyki, a linia 74 od ul. Grabiszyńskiej do Oporowa. Wzdłuż alei Hallera uruchomiona zostanie autobusowa linia zastępcza 720. Autobusy mają kursować średnio co 7,5 minuty. Schemat nowej organizacji ruchu tramwajów w tym miejscu przedstawiamy w załączonej galerii.

Kierowcy muszą się przygotować na gigantyczne korki

Wymiana torowiska na Hallera wiąże się z zamknięciem ulicy Gajowickiej na wysokości skrzyżowania z Hallera.

"Dokładamy wszelkich starań, aby minimalizować utrudnienia dla wszystkich uczestników ruchu. Prace będą realizowane etapami przy zmiennej organizacji ruchu, dlatego każdorazowo zwracamy się z prośbą o ostrożną jazdę i zwracanie uwagi na znaki drogowe" - apeluje Patryk Załęczny z wrocławskiego magistratu.

Na ul. Gajowickiej wyłączony z ruchu zostanie przejazd przez torowisko (brak przejazdu). W związku z powyższym wyjazd z ul. Gajowickiej będzie się odbywał tylko w prawo (na obu wlotach). Kierowcy, którzy będą chcieli przejechać przez skrzyżowanie na wprost, będą mogli zawrócić na istniejących zawrotkach w rejonie ul. Krakusa i Wróbla. Kierowcy muszą się liczyć z gigantycznym zatorami na skrzyżowaniu Hallera i Gajowickiej. Hallera to część Obwodnicy Śródmiejskiej, a odcinki alei przy Gajowickiej, Mieleckiej i dalej Grabiszyńskiej permanentnie są zakorkowane, a na to nałoży się ruch samochodów próbujących przebić się Gajowicką z południa w kierunku centrum miasta lub w przeciwnym kierunku.

Zmiany dla jadących ulicą Gajowicką w kierunku centrum:

Zmiany dla kierowców jadących ulicą Gajowicką w kierunku centrum Wrocławia.
Zmiany dla kierowców jadących ulicą Gajowicką w kierunku centrum Wrocławia. Google

Zmiany dla jadących ulicą Gajowicką od strony centrum w kierunku Skarbowców:

Zmiany dla kierowców jadących ulicą Gajowicką od strony centrum Wrocławia w kierunku ulicy Skarbowców.
Zmiany dla kierowców jadących ulicą Gajowicką od strony centrum Wrocławia w kierunku ulicy Skarbowców. Google

Do spodziewanego zamieszania na Hallera i Gajowickiej dojdą ograniczenia i objazdy przy skrzyżowaniach Hallera z Gabiszyńską i Powstańców Śląskich. Wraz z przebudową torów na Hallera, MPK Wrocław zaplanowało wymianę rozjazdów od strony ul. Powstańców Śląskich i od strony ul. Grabiszyńskiej. Zostaną one wyposażone w nowe, zdalnie sterowane zwrotnice z systemem ogrzewania i odwodnienia. Niestety, zanim to nastąpi, kierowców czeka zmora objazdów lub ograniczeń w ruchu również w tych dwóch miejscach.

Na ul. Grabiszyńskiej zostanie ograniczona prędkość do 40 km/h (z wyjątkiem wlotu od centrum). Wyznaczono nowe przebiegi korytarzy ruchu za pomocą oznakowania poziomego. Na wlocie ul. Grabiszyńskiej od centrum zlikwidowana zostanie relacja do skrętu w lewo, a z wszystkich trzy pasów możliwa będzie jazda wyłącznie na wprost. Kierowcy którzy chcą skręcić w lewo, będą mogli skręcić w rejonie ul. Fiołkowej (wyznaczony objazd w kierunku al. Hallera).

Mijanka dla chcących skręcić z Grabiszyńskiej w Hallera:

Zmiany dla kierowców chcących skręcić z Grabiszyńskiej w Hallera.
Zmiany dla kierowców chcących skręcić z Grabiszyńskiej w Hallera. Google

Na wlocie od Hallera utrzymany zostanie jeden pas ruchu w lewo (zamiast dwóch). Oba pasy w kierunku ul. Klecińskiej prowadzone będą zmienionymi torami jazdy (przekierowanie ruchu częściowo na jezdnię tymczasową - przejazd na wprost dwoma korytarzami ruchu z ominięciem słupów trakcyjnych i lamp.

Tymczasowy chodnik i ścieżka rowerowa wyznaczone zostaną w miejscu nieczynnych przystanków tramwajowych. Na wlocie ul. Klecińskiej zmieniony zostanie przebieg pasów ruchu przez skrzyżowanie. Zmianie organizacji ruchu towarzyszyły będą zmiany w sygnalizacji świetlnej.

W rejonie skrzyżowania Hallera z ul. Powstańców Śl. korekcie podlegać będzie przebieg pasów ruchu. Kierowcy muszą się liczyć z wyłączeniem jednego pasa ruchu do skrętu w lewo (zostanie jeden) na południowym wlocie ul. Powstańców Śląskich (w kierunku Gajowickiej i Grabiszyńskiej). Wyeliminowana też zostanie możliwość skrętu dla rowerzystów na kierunku Hallera - Powstańców Śl. (wlot północny).

Ekipy MPK rozkopią skrzyżowanie w ścisłym centrum Wrocławia

Prace u zbiegu ulic Kazimierza Wielkiego, Widok i Szewskiej MPK zacznie od wymiany skrzyżowania torów. Start robót również zaplanowano na sobotę (25 września).

W tym czasie tramwaje linii 6 i 7 w stronę pętli Kowale i Poświętne od Renomy pojadą przez Podwale, koło Narodowego Forum Muzyki i ul. Kazimierza Wielkiego do Szewskiej. Linia 15 do Poświętnego będzie kursowała przez pl. Legionów, ul. Sądową, Krupniczą, Kazimierza Wielkiego i Szewską, a linia 4 – w obie strony ulicą Piłsudskiego, Małachowskiego, Pułaskiego do pl. Społecznego. Pierwszy etap prac potrwa około miesiąca. Schemat nowej organizacji ruchu tramwajów w tym miejscu przedstawiamy w załączonej galerii.

W listopadzie, po przerwie związanej z dniem Wszystkich Świętych i koniecznością zachowania pełnej przejezdności dla tramwajów dowożących wrocławian na cmentarze, ekipy MPK zajmą się kolejnym etapem: wymianą rozjazdu i fragmentu torów na ul. Widok. Pozwala on skręcać tramwajom jadącym od opery w stronę przystanku „Świdnicka” lub jechać prosto w ul. Szewską.

MPK, w ramach całej inwestycji, oprócz szyn i rozjazdów wymieni także nawierzchnię i jej podbudowę w miejscach, w których przez tory tramwajowe przejeżdżają auta. Wymiana torów na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego, Widok i Szewskiej powinna się zakończyć w grudniu.

Zobaczcie schematy nowej organizacji ruchu:

Na al. Hallera we Wrocławiu przebudowywane będzie torowisko tramwajowe i wymieniane rozjazdy. Prace wiążą się z dużymi zmianami w organizacji ruchu. Zobaczcie na kolejnych slajdach

Zbliża się drogowy armagedon w centrum Wrocławia. Cztery duż...

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 41

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Po co nam terroryści, Sutryk wystarczy.
o
obserwator
Horror drogowy we Wrocku jest cały czas ... Kompletny brak koordynacji prac, kończenie robót o 15, brak pracy w soboty ...
G
Gość
A co to jest armagedon? Czyżby miejsce ostatecznego starcia mieszkańców Wrocławia z siłami zła spod magistratu?
G
Gość
23 września, 15:49, czarna wrona:

Popieram remont ,tylko zastanawiam się czym MPK i miasto zapłaci kiedy nie otrzymają dotacji unijnych a wszystko wskazuje że tak się stanie i przy okazji zostaniemy za bramą ue . jestem przeciwny dotowania brukselskiego g.......... liczę na takie rozwiązanie.

24 września, 10:08, Tom aus Breslau:

I co wtedy zrobisz...wyjedziesz do Mongolii pod namiot?

24 września, 11:07, Gość:

Zgadłeś !

24 września, 11:37, TaB:

Przyślij kartkę z jeleniem!

a po co kartka łosiowi?

T
TaB
23 września, 15:49, czarna wrona:

Popieram remont ,tylko zastanawiam się czym MPK i miasto zapłaci kiedy nie otrzymają dotacji unijnych a wszystko wskazuje że tak się stanie i przy okazji zostaniemy za bramą ue . jestem przeciwny dotowania brukselskiego g.......... liczę na takie rozwiązanie.

24 września, 10:08, Tom aus Breslau:

I co wtedy zrobisz...wyjedziesz do Mongolii pod namiot?

24 września, 11:07, Gość:

Zgadłeś !

Przyślij kartkę z jeleniem!

G
Gość
23 września, 18:27, Gość:

no cóż, przy takich okazjach policja powinna stać i zabierać prawa jazdy każdemu idiocie który nie umie czytać znaków.

23 września, 20:03, Gość:

Dokładnie! Zgadzam się z tym. Ale drogówka w tym mieście leży i kwiczy. Najlepiej w sumie by było, gdyby przy takich "rozrywkach" kierowcy sami się eliminowali w swoich blaszkach.

24 września, 04:52, Anty LPGT:

Drogówka to Policja Państwowa a nie formacja miejska.

Pomyśl zanim znowu się zblaznisz publicznie

24 września, 10:14, Gość:

Czy to drogówka czy miejska, i tak jej nie ma, ślepaku

Bo strajkują, siedzą w domach na zwolnieniach

G
Gość
23 września, 15:49, czarna wrona:

Popieram remont ,tylko zastanawiam się czym MPK i miasto zapłaci kiedy nie otrzymają dotacji unijnych a wszystko wskazuje że tak się stanie i przy okazji zostaniemy za bramą ue . jestem przeciwny dotowania brukselskiego g.......... liczę na takie rozwiązanie.

24 września, 10:08, Tom aus Breslau:

I co wtedy zrobisz...wyjedziesz do Mongolii pod namiot?

Zgadłeś !

G
Gość
23 września, 18:27, Gość:

no cóż, przy takich okazjach policja powinna stać i zabierać prawa jazdy każdemu idiocie który nie umie czytać znaków.

23 września, 20:03, Gość:

Dokładnie! Zgadzam się z tym. Ale drogówka w tym mieście leży i kwiczy. Najlepiej w sumie by było, gdyby przy takich "rozrywkach" kierowcy sami się eliminowali w swoich blaszkach.

24 września, 04:52, Anty LPGT:

Drogówka to Policja Państwowa a nie formacja miejska.

Pomyśl zanim znowu się zblaznisz publicznie

Czy to drogówka czy miejska, i tak jej nie ma, ślepaku

m
mieszkaniec Lotniczej
23 września, 13:58, Janusz Żegota:

Bardzo dobrze, że wszystkie remonty dróg i torów skoncentrowano w jednym terminie, zaraz po wakacjach i w momencie rozpoczęcia roku akademickiego. To będzie prawdziwa Bonanza. Ja bym jeszcze więcej skrzyżowań rozkopał i na dodatek rozpoczął remonty Mostu Grunwaldzkiego, Mostu Pokoju i Zwierzynieckiego. Most Szczytnicki bym zostawił dla objazdów.

23 września, 15:19, gościnnie:

Święte słowa. Nic dodać nic ująć....

23 września, 16:25, Gość:

Ja bym chciał, żeby teraz zaczęli np coś remontować na skrzyzowaniu Na Ostatnim Groszu z Lotniczą/Legnicką :D ale byłby ubaw!!!

Dokładnie!

Już i tak na tym odcinku jeździ tylko 1 linia autobosowa (kiedyś, "za komuny" nawet, było ich przynajmniej 4).

T
Tom aus Breslau
23 września, 15:49, czarna wrona:

Popieram remont ,tylko zastanawiam się czym MPK i miasto zapłaci kiedy nie otrzymają dotacji unijnych a wszystko wskazuje że tak się stanie i przy okazji zostaniemy za bramą ue . jestem przeciwny dotowania brukselskiego g.......... liczę na takie rozwiązanie.

I co wtedy zrobisz...wyjedziesz do Mongolii pod namiot?

T
T
23 września, 14:11, Jan Kluska:

Wreszcie biorą się za te cholernie niebezpieczne zwrotnice.

Drogi trollu, "niebezpieczne" to jest rozkopanie całego Wrocławia - jakby puścili więcej autobusów, np. wodorowych, to by nie było problemów z objazdami tramwajowymi. Kiedyś po odcinku Lotnicza-Legnicka jździło 4-5 linii autobusowych, a teraz na tym kierunku, po którym dojeżdżają komunikacją miejską do pracy dziesiątki tysięcy ludzi codziennie jeździ ...1 (słownie "jedna"!, jak nie wierzysz, sprawdź!) linia autobusowa...

T
TaB
23 września, 13:58, Janusz Żegota:

Bardzo dobrze, że wszystkie remonty dróg i torów skoncentrowano w jednym terminie, zaraz po wakacjach i w momencie rozpoczęcia roku akademickiego. To będzie prawdziwa Bonanza. Ja bym jeszcze więcej skrzyżowań rozkopał i na dodatek rozpoczął remonty Mostu Grunwaldzkiego, Mostu Pokoju i Zwierzynieckiego. Most Szczytnicki bym zostawił dla objazdów.

Dlaczego tylko jedna część miast Cię interesuje (rejony z Biskupina do centrum) ? - Legnicka "cierpi" od czerwca i tam końca nie widać ...

A
Anty LPGT
23 września, 18:27, Gość:

no cóż, przy takich okazjach policja powinna stać i zabierać prawa jazdy każdemu idiocie który nie umie czytać znaków.

23 września, 20:03, Gość:

Dokładnie! Zgadzam się z tym. Ale drogówka w tym mieście leży i kwiczy. Najlepiej w sumie by było, gdyby przy takich "rozrywkach" kierowcy sami się eliminowali w swoich blaszkach.

Drogówka to Policja Państwowa a nie formacja miejska.

Pomyśl zanim znowu się zblaznisz publicznie

A
Anty LPGT
23 września, 13:58, Janusz Żegota:

Bardzo dobrze, że wszystkie remonty dróg i torów skoncentrowano w jednym terminie, zaraz po wakacjach i w momencie rozpoczęcia roku akademickiego. To będzie prawdziwa Bonanza. Ja bym jeszcze więcej skrzyżowań rozkopał i na dodatek rozpoczął remonty Mostu Grunwaldzkiego, Mostu Pokoju i Zwierzynieckiego. Most Szczytnicki bym zostawił dla objazdów.

23 września, 15:19, gościnnie:

Święte słowa. Nic dodać nic ująć....

23 września, 16:25, Gość:

Ja bym chciał, żeby teraz zaczęli np coś remontować na skrzyzowaniu Na Ostatnim Groszu z Lotniczą/Legnicką :D ale byłby ubaw!!!

23 września, 18:42, Józek gnijąca wątroba:

A ja bym chciał k.u.t.a.s.y. , żeby nic nie robili.

23 września, 20:04, Gość:

A ja bym chciał żebyś te k u t a s y ssał :D

Kolejny ciepły z LPGT

ILU was pe da łów tu jeszcze mieszka

G
Gość
23 września, 13:58, Janusz Żegota:

Bardzo dobrze, że wszystkie remonty dróg i torów skoncentrowano w jednym terminie, zaraz po wakacjach i w momencie rozpoczęcia roku akademickiego. To będzie prawdziwa Bonanza. Ja bym jeszcze więcej skrzyżowań rozkopał i na dodatek rozpoczął remonty Mostu Grunwaldzkiego, Mostu Pokoju i Zwierzynieckiego. Most Szczytnicki bym zostawił dla objazdów.

23 września, 15:19, gościnnie:

Święte słowa. Nic dodać nic ująć....

23 września, 16:25, Gość:

Ja bym chciał, żeby teraz zaczęli np coś remontować na skrzyzowaniu Na Ostatnim Groszu z Lotniczą/Legnicką :D ale byłby ubaw!!!

23 września, 18:42, Józek gnijąca wątroba:

A ja bym chciał k.u.t.a.s.y. , żeby nic nie robili.

23 września, 20:04, Gość:

A ja bym chciał żebyś te k u t a s y ssał :D

Ty to jesteś pewnie specjalistą od ssania....co ,no chyba tak lizaczku?!

Dodaj ogłoszenie