Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zaklikaj.com, czyli najlepszy Start–up Dolnego Śląska

MW
„Czy nie byłoby wspaniałe, zarabiać na tym, co się i tak robi?” – takie pytanie rok temu zadał sobie Wrocławianin, Michał Wojtczak i co ważne, znalazł metodę. Założył serwis Zaklikaj.com oferujący nagrody w zamian za wykonywanie prostych zadań. W 2016 roku serwis otrzymał nagrodę w plebiscycie "Najlepszy Start-up na Dolnym Śląsku".

Zasada działania Zaklikaj jest prosta – użytkownik rejestruje się, po czym wybiera najbardziej odpowiadające mu zadania. Za wykonanie ich otrzymuje punkty. Punkty zaś wymienia na nagrody. Zadania mogą polegać na „polubianiu” firm, produktów na facebooku lub też wystawianiu opinii na stronach internetowych, na forach tematycznych, w porównywarkach cen i tym podobnych.

Każdemu zadaniu przyporządkowana jest określona liczba punktów. Użytkownik z góry wie, jak punktowane jest dane zadanie oraz jakie nagrody będzie mógł za nie otrzymać. Określenie „nagroda” może być tu nieco mylące. Wynagrodzenie jest bowiem gwarantowane. Można zdecydować o odebraniu prezentu już po jednym dniu aktywności w serwisie lub też pozwolić, by punkty gromadziły się przez dłuższy okres. Nagrody są niebagatelne – od drobnego sprzętu kuchennego po telefony komórkowe, a nawet telewizory czy przelewy bankowe. W dodatku dostarczone do domu użytkownika całkowicie za darmo.

Zarabianie z Zaklikaj jest więc bardzo łatwe: zarejestruj się, rób to, co i tak byś robił (aktywność w Internecie) i odbieraj nagrody. Dodatkowo, dla osób, które cenią anonimowość w sieci, serwis ma dobrą wiadomość. Opinie można pisać pod pseudonimem, a oceny wystawione na facebooku nie pojawiają się na profilu ich autora.
O skuteczności działania Zaklikaj.com przekonało się już 8500 zarejestrowanych osób. Do tej pory użytkownicy wykonali blisko 1 000 000 zadań, odebrali ponad 800 nagród o łącznej wartości przekraczającej 18 000 złotych ! Serwis pokazał również swą siłę podczas plebiscytu Gazety Wrocławskiej na „Najlepszy START-UP Dolnego Śląska” zorganizowanego w czerwcu bieżącego roku. Podczas głosowania internetowego Zaklikaj.com zdeklasował rywali uzyskując niemal dwukrotną przewagę liczby głosów nad zdobywcą drugiego miejsca. W ten sposób portal w praktyce pokazał swoją siłę oraz skuteczność, jaką można osiągnąć, mając liczne zaplecze aktywnych użytkowników.

Zaklikaj.com – jako idealna forma promocji swojego biznesu!
Jedno z wyzwań marketingowców, przed którym muszą się codziennie zmierzać brzmi: „Jak zmotywować użytkowników Internetu, by dzielili się pozytywnymi opiniami na temat naszych produktów?”
Jak wiadomo zadowoleni klienci rzadko zostawiają pozytywne opinie na stronie firmy, czy forach internetowych. Częściej opowiadają o swoich wrażeniach związanych z zakupem podczas spotkań ze znajomymi. Niestety raczej nie wracają na stronę, gdzie dokonali zakupu, by wystawić tam swoją opinię. W przeciwieństwie do osób niezadowolonych, którzy z chęcią wracają na stronę aby pozostawić swojego „negatywa”. Sprawienie, by zalety produktów firmy zostały zauważone w sieci stanowi nie lada wyzwanie dla działów marketingowych na całym świecie. Dlaczego jest to takie ważne? Wizerunek firmy w Internecie bezpośrednio przekłada się na gotowość do zakupu produktu lub skorzystania z usług danej firmy. Dziedzina marketingu zajmująca się promowaniem firmy poprzez stymulowanie dyskusji, uwydatnianie mocnych stron marki, to marketing szeptany. Jak sama nazwa wskazuje, jej istotą jest delikatne sugerowanie („szeptanie”) użytkownikom sieci, że daną firmą warto się zainteresować.

O tym, że siła marketingu szeptanego jest wielka, świadczą wyniki badań nad zachowaniem klienta. Polacy masowo poszukują informacji w Internecie przed dokonaniem zarówno poważniejszych zakupów (samochód), jak również w odniesieniu do wielu produktów codziennego użytku (np. kosmetyki), a także usług (np. lekarze). Badania statystyczne wykazują, że aż 82% Polaków ufa opiniom znalezionym w Internecie (raport European Trusted Brands, 2013). Zatem pozytywne informacje na temat produktu mogą znacznie wpłynąć na decyzję o zakupie. Stąd tak ważne jest dla firm, żeby pozytywne informacje na ich temat były łatwo dostępne dla klienta. By tak się stało, musi być ich wiele. Potencjalni klienci poszukują informacji na różnych stronach – w forach branżowych, porównywarkach, mediach społecznościowych. Poważnie myśląca o zwiększeniu swojego zasięgu firma powinna wziąć to pod uwagę, zidentyfikować kluczowe dla siebie źródła opinii i na nich skupić swoją kampanię.
Co w takim razie może sprawić, że w Internecie pojawi się więcej pozytywnych opinii na temat danej firmy? Użytkownicy muszą mieć w tym korzyść również dla siebie, chcą rekompensaty za „stracony czas” na wystawienie pozytywnej opinii. Taką właśnie motywację dostarcza portal Zaklikaj.com. Uczestniczące w projekcie firmy definiują odpowiednie zadania. Zadaniem może być polubienie strony na facebooku, dodanie pozytywnej opinii, wypowiedzenie się na forum internetowym.

Rewolucyjnie prosta metoda marketingu internetowego dla dużych i małych firm
Dzięki Zaklikaj.com firma w łatwy sposób zdobędzie nowe opinie, zachęci potencjalnych klientów do wejścia w dialog, a przy okazji zwiększy świadomość swojej marki. Oczywiście, marketing szeptany nie służy temu, by powielać w sieci nieprawdziwe informacje na temat oferowanych przez siebie produktów. Taka kampania w dłuższej perspektywie przyniosłaby więcej szkody niż pożytku na skutek nadmiernego windowania oczekiwań klienta. Istotą marketingu szeptanego jest wzbudzenie zainteresowania, rozbudzenie dyskusji, a także promowanie rzeczywistych zalet produktu. Rezultatem są spontaniczne rozmowy klientów w sieci, wymienianie się doświadczeniami, promowanie wysokiej jakości produktów. Kampania „szeptana” ma jedynie sprowokować zainteresowanie. Dzięki temu budowanie wizerunku firmy w sieci odbywa się w sposób naturalny, nienachalny.

Serwis Zaklikaj.com jest również w stanie odciążyć firmy marketingowe w działaniach z zakresu marketingu szeptanego oraz dziedzin pokrewnych („lajki”, opinie). Jako platforma specjalistyczna portal posiada liczne grono stałych użytkowników, których wyniki pracy są starannie weryfikowane. Zleceniodawca ma możliwość kontroli nad całym procesem – od wyboru zadań, określenia ich wartości, po stały podgląd ich wyników. Oferowane usługi powodują wzrost ruchu na stronie internetowej firmy, budują wizerunek, co przekłada się na wyniki sprzedażowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska