Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocławski sklep przy ul. Ruskiej został Marketem Roku 2015

Karolina Małas
Wrocławski sklep przy ul. Ruskiej został Marketem Roku 2015Małgorzata Turoń, ajentka wygrodzonego sklepu z ul. Ruskiej
Wrocławski sklep przy ul. Ruskiej został Marketem Roku 2015Małgorzata Turoń, ajentka wygrodzonego sklepu z ul. Ruskiej Materiały Prasowe
Convenience store można przetłumaczyć najprościej jako sklep wygodny, działający w kategorii ogólnospożywczej. Często jest czynny do późnych godzin nocnych lub nawet całą dobę.Do sklepów tego typu zaliczamy m.in. Małpka Express, Żabka czy Freshmarket. Obok dyskontów, convenience stores, to najszybciej rozwijająca się branża handlowa w Polsce.

Jak działają te sklepy
Do tej pory kojarzyły się z punktami, w których mogliśmy kupić alkohol, papierosy i słodycze. Obecnie jednak, zgodnie ze wzorcem amerykańskim i azjatyckim, oferta w tych niewielkich sklepach znacznie się poszerza.

Znajdziemy tu nie tylko produkty spożywcze (także świeże warzywa i mięso), ale też zjemy na szybko ciepły posiłek lub napijemy się kawy.
Od kilku lat można obserwować też tendencję przenikania się dyskontów i sklepów convenience. Przykładem tego jest sieć Carrefour Express – obecnie w Polsce działa 460 sklepów, z których 100 zostało otwartych w zeszłym roku.

Cały udział tego typu sklepów w polskich rynku detalicznym wynosi na rok 2015 około 2,5 procent. Nadal można uważać je za branżę niszową, jednak popyt na usługi tzw. „wygodnych sklepów” – szybkie zakupy blisko domu – zawsze będzie istniał, szczególnie w dużych miastach. To najlepszy rynek na otwarcie niewielkiego sklepu franczyzowego.
– Rzeczywiście segment convenience nabiera coraz większego znaczenia – zauważa Jacek Spychała, dyrektor ds. public relations Żabka Polska. – Klienci doceniają możliwość wygodnego dokonania zakupów blisko domu czy pracy – dodaje.

Żabka Polska to największy właściciel w tej branży. Z 4200 sklepów na terenie Polski 3 tysiące z nich działa pod szyldem Żabka i Freshmarket. Firma zatrudnia obecnie 15 tysięcy pracowników.

Sklepy z wyróżnieniami
Rosnąca popularność „wygodnych sklepów” przekłada się na wyróżnienia i nagrody.

W tym roku na VIIIKongresie Handlu i Dystrybucji Market Roku i Drogeria Roku w Warszawie nagrodę główną w kategorii Market Roku otrzymał wrocławski sklep Żabka mieszczący się przy ulicy Ruskiej 61.
– Bardzo się cieszę z nagrody, ponieważ jest ona wyrazem uznania nie tylko dla mnie, ale i dla całego zespołu – mówi Małgorzata Turoń, ajentka sklepu z ul. Ruskiej. – Udało mi się skompletować znakomitą załogę. Dziewczyny motywują się nawzajem, a dobra atmosfera przynosi owoce w postaci sympatii klientów – dodaje.

Pani Małgorzata z siecią Żabka związana jest już 12 lat i nie zamierza kończyć działalności. Od niedawna własną Żabkę prowadzi także jej syn.
Sklep przy ul. Ruskiej powstał dwa lata temu. Dzięki swojej lokalizacji w sklepie jest duży ruch. To niewielki lokal – 55 mkw. – czynny od 6 do 23. W ciągu tygodnia przewija się tu ok. 8,5 tysiąca klientów. Pojawiają się tu nie tylko pracownicy okolicznych biur i mieszkańcy, ale także imprezowicze z centrum.

– Nie pierwszy raz otrzymujemy główną nagrodę Market Roku, w 2009 roku tytuł został przyznany sklepowi Żabka z Lubonia – zaznacza Jacek Spychała. – W tym roku doceniono nas trzykrotnie. Sieć Żabka została także wyróżniona za Najbardziej Dynamiczny Rozwój, natomiast sieć sklepów Freshmarket została Najciekawszym konceptem franczyzowym – wymienia Jacek Spychała.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska