Wrocławianie chcieli poprawić komunikację miejską? Te pomysły odrzucili urzędnicy (LISTA)

Aleksandra ZienkiewiczZaktualizowano 
Tramwaj co trzy minuty? We Wrocławiu to niemożliwe
Tramwaj co trzy minuty? We Wrocławiu to niemożliwe fot. Paweł Relikowski
Urzędnicy z magistratu zachęcali mieszkańców Wrocławia do zgłaszania pomysłów, które mogłyby skłonić ludzi, by przesiedli się z aut do tramwajów i autobusów MPK. Takie postulaty się pojawiły, m.in. Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej i Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia, ale nie będą zrealizowane.

Propozycje wrocławian:

  • dojazd z największych wrocławskich osiedli do centrum w ciągu 15 minut,
  • średni czas oczekiwania na przystanku na tramwaj ok. trzech minut,
  • wybudowanie nowych linii tramwajowych (Jagodno, Nowy Dwór, Psie Pole, ul. Popowicka),
  • wydłużenie istniejących linii tramwajowych w głąb osiedli, takich jak Bartoszowice czy Klecina,
  • niezmniejszanie prędkości tramwajów i autobusów,
  • dojazd w godzinach późnowieczornych komunikacją publiczną z centrum do miast i gmin aglomeracji wrocławskiej,
  • jak najmniejsza liczba przesiadek potrzebna na dotarcie do celu.

Wielkich ułatwień nie mogą się spodziewać również rowerzyści. Magistrat nie ma na razie w planach budowy rowerostrad, czyli dróg rowerowych o zwiększonej przepustowości, pozwalających naprawdę szybko dostać się z miejsca na miejsce. Nie chce pozwolić na poruszanie się rowerem po buspasach. Nie przewieziemy też jednośladu w ramach zwykłego biletu tramwajem ani autobusem.

Magistrat odrzucił wniosek o wprowadzenie systemu ulg podatkowych dla firm, organizacji i instytucji, wspierających dojazdy do pracy na rowerze i poruszanie się pieszo, co byłoby na warunki polskie rozwiązaniem rewolucyjnym. Urzędnicy nie chcą finansować strzeżonych parkingów dla rowerów przy dworcach ani bezobsługowych systemów bezpiecznego przechowywania jednośladów. Nie stworzą też miejskiego rejestru skradzionych rowerów.

- Zupełnie niezrozumiałe jest odrzucenie praktycznie wszystkich uwag poprawiających jakość funkcjonowania komunikacji zbiorowej - komentuje Piotr Szymański z Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia, jeden z autorów zgłoszonych wniosków. - Mam wrażenie, że urząd zmarnował szansę cywilizacyjnego awansu miasta.

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Materiał oryginalny: Wrocławianie chcieli poprawić komunikację miejską? Te pomysły odrzucili urzędnicy (LISTA) - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 37

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
k
kabexxx

Tramwaje nie wjeżdżają W OGÓLe na Klecinę, Oporów, czy Bartoszowice... Poza tym z krańców miasta do centrum (do granic centrum) są 2-3 km. Wyjątek to tylko Leśnica i Psie Pole, ale stamtąd jest niewiele dalej. Poza tym tramwaj PLUS i tramwaj średnicowy (czyli 31PLUS, 32PLUS, 33PLUS, 6, 7, 10, 11) powinny mieć priorytet.

Albo nie jeździsz komunikacją miejską, albo mieszkasz w centrum.

PS. autobusy utykają w korkach i nie zmieszczą nawet połowy pasażerów, ktorzy mogliby wejść do tramwaju.

Więcej połączeń NIE oznacza wzrostu cen biletów, bo głównym źródłem dochodów i inwestycji są dofinansowania i płacenie przez miasto stawki za wozokilometr/pociągokilometr.

Jeśli masz pisać takie głupoty, to się nie wypowiadaj

zgłoś
...

Nie kumam, co ty piszesz. Ja wolę czekać na tramwaj max 5 minut, jechać TYLKO TYM JEDNYM tramwajem (czy autobusem) max. 20 minut, zeby dostać się z peryferii do centrum, a w razie potrzeby, najlepiej tym samym autobusem, w ciągu kolejnych 20 minut dojechać na drugi koniec miasta. Ewenrualnie 1 raz przesiaść się w centrum (bez doginania 500m na przystanek przesiadkowy) do innego aytobusu/tramwaju i nim dojechać w interesujący mnie drugi konie mista. Każda inna alternatywa to dla mnie syf i wymaga zabrania się do roboty przez osoby, które planują funkcjonowanie gówna, zwanego wrocławskim systemem transportu publicznego.

zgłoś
...

"Dzieki temu nie musisz kupowac niewiadomo ile niepotrzebnego taboru do obslugi a duza czestotliwosci przejazdow (3-5minut) usprawnia i ulatwia przesiadki. Przez skracanie tras rowniez lepiej dograc czasy, bo pojazdy beda staly w mniejszych korkach." - ale czy to spowoduje, że pasażer (KLIENT) dotrze z punktu A na końcu miasta do punktu B w centrum lub do punktu C na drugim końcu miasta SZYBCIEJ, BARDZIEJ KOMFORTOWO, SPRAWNIEJ ? Czy ty chcesz sobie wygodnie, bez wysilania się, zaplanować sieć komunikacyjną czy może chcesz szybko i wygodnie przemieszczać się po mieście, korzystając z jego sieci komunikacyjnej?

zgłoś
P
P.

Ila autobus jeździ na Nowy Dwór a oni chcą jeszcze tramwaje, bez sensu. Pomysły wziete z kosmosu. Zanim dacie jakies pomysły to pomyślcie 2 razy. Więcej połączeń wiąze się z kosztami automatycznie wzrasta cena biletu. 15 minut na dojazd hehe to jest hit. To nie jest metro tylko tramwaj! Po co tramwaj ma jechac w osiedle?? Już sa ludzie tacy leniwi że pod brama chcą wysiadać? Ruch i spacer nikomu nie zaszkodzi. Jednym slowem nie dziwie się że urzedninc te pomysły odrzucili! bo sa bezsesnowne!

zgłoś
k
kabexxx

Przystanki co 700 m?
We wrocławiu tramwaje zatrzymują się co 50-150m i na każdym przystanku czekają cały cykl świetlny.
Poza tym niemal każdy Protram, a nawet niektóre wyremontowane 105-tki były dofinansowane z Unii.
Byłoby dobrze w naszej KM, ale UM wolał wyciąć 2 linie autobusowe, poucinać kolejne dwie i zmienić trasę innej dając za to tylko 2 linie tramwajowe, a także usunąć 2 linie tramwajowe, dając za to jedną linię tramwajową mającą jedną pętlę w środku parku.
Miasto mogło także kupić DUŻO TANICH TRAMWAJÓW i dać priorytet na pewnych odcinkach wszystkim liniom, ale UM uznał, że lepiej kupić mało drogich (dwukierunkowych, ale korzystając z nich jak z 1-kierunkowych - bez przelotek, bez przystanków 1-peronowych...) i dać priorytet tylko trzem liniom (a tak naprawdę dwóm - 31 i 32 różnią się tylko 3 czy 4 przystankami)

zgłoś
p
ps

nie bardzo rozumiem argumentację. wiecej linii z wieksza czestotliwoscia to wiecej mobilnosci bez przesiadek. natomiast minimalizacja przesiadek wynika z argumentu jakosciowego. malo przesiadek to wieksza jakosc zbiorkomu, a co za tym idzie wiecej uzytkownikow. jak najmniejsza nie oznacza zawsze zera. ale propozycja robienia 5-cio przesiadkowych tras to absurd, uderzajacy oczywiscie w najbardziej potrzebujacych zbiorkomu - starszych, niepelnosprawnych i rodzicow z wozkami. w praktyce linie ktore wymagaja wiecej niz 2 przesiadek mozna uznac za nieistniejace. miara jakosci zycia w miescie jest to na ile miasto zeszlo z sytuacji 2-przesiadkowych do 1-przesiadkowych.

zgłoś
w
w

Powinni zażądać darmowej teleportacji dla wszystkich.

zgłoś
W
Wrockanin

Miało być "bez przesiadek". Gazecie gratuluję interfejsu :-/

zgłoś
W
Wrockanin

Ale potem przyszedł bóg PR'u i zaczęły się wodotryski kosztem spraw fundamentalnych.

zgłoś
I
IB

Na pewno mieli zabawę... Szczególnie z tych idiotycznych pomysłów, jak "brak przesiadek".

zgłoś
I
IB

Jak widzę niektóre komentarze, to się załamuję. Ludzie, jak nic nie wiecie na temat, to się nie wypowiadajcie! Nie kieruję tego do osób, które wiedzą o czym piszą (przykład: @student), ale jest ich tutaj bardzo niewiele. Przykro mi, że tacy ludzie później wybierają prezydenta miasta i radnych, bo to niestety prowadzi do zapaści m.in. komunikacji miejskiej. Narzekanie na ceny biletów, którymi rzekomo zarządza Mennica, narzekanie na przesiadki - tak jakby to miało jakiś sens. Wybaczcie, ale nie ma. Biletów nie skomentuję, zaś co do przesiadek: wolicie czekać na tramwaj 2 minuty, jechać nim 10 minut, przesiąść się do następnego w ciągu minuty, i jechać kolejne 10 minut (w sumie 23 minuty), czy może czekać na tramwaj 8 minut i jechać nim całą trasę 20 minut (w sumie 28 minut)? Odpowiedzcie sobie sami. Przesiadki są dobre, ale wtedy, kiedy cały system jest dobrze zaplanowany. Dajcie mi narzędzia i możliwość, zaplanuję wrocławską komunikację zbiorową tak, by była wydajna. Ale przede wszystkim zacznijcie zauważać błędy w myśleniu publiki i głupoty, które czasem serwuje ekipa prezydenta miasta. To, że ktoś oferuje nam dojazd tramwajem bez przesiadek do każdego miejsca w mieście z jednej ulicy oznacza tylko i wyłącznie to, że ta ulica będzie zapchana, a tramwaje będą miały opóźnienia rzędu 5-7 minut w standardzie.

zgłoś
I
IB

Widzę że sporo ignorantów minusuje post @studenta ;) Ale spoko, właśnie z powodu ignorancji i braku chęci myślenia na temat komunikacji zbiorowej mamy dzisiaj to, co mamy - ekipę Dutkiewicza, która rozkłada zbiorkom na czynniki pierwsze bez interwencji mieszkańców.

zgłoś
A
Axe

Jak nie wiesz, to się nei wypowiadaj. O cenach i rodzajach biletów decyduje Magistrat, Mennica realizuje to, co ustala i zajmuje sie produkcja i dystrybucją.

zgłoś
c
ccc

Decydowano o czymś innym: o kupnie małej ilości tanich tramwajów albo o kupnie małej ilości drogich tramwajów z pomocą unijną. Policz sobie, to zobaczysz, że koszt za jedno miejsce w tramwaju jest praktycznie identyczny. Różnica jest jedynie taka, że Protramy są mniejsze, więc mielibyśmy kilka (!) tramwajów więcej. Rozumiem, że mając kilka tramwajów moglibyśmy wysyłać 3 razy więcej kursów, tak aby tramwaj jeździł co 3 minuty? Naprawdę, zastanów się nad tym co wypisujesz.

Porównania masz świetnie - kontrastujesz ze sobą tramwaje, które zatrzymują się na kolejnych przystankach mniej więcej co jakieś 700 metrów (pociągi mają kolejne stacje co około 7 kilometrów), do tego tramwaje ciągle muszą stać na światłach itd. i jeszcze dziwisz się, że tramwaj jedzie wolniej niż pociąg? Błagam Cię... Skończ z tymi głupotami.

zgłoś
J
Jajcator

W ogóle nie trzeba będzie kupować taboru, bo jeden przystanek to przecież każdy przejdzie o własnych siłach w 3-5 minut.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3