Wrocław: Wiosną ruszy budowa drogi S-5

Marcin Torz
Wiosną przyszłego roku wreszcie będzie mogła rozpocząć się budowa drogi ekspresowej S-5 Wrocław-Poznań, na odcinku od Wrocławia do wsi Korzeńsko, leżącej na granicy województw dolnośląskiego i wielkopolskiego.

Wczoraj regionalny dyrektor ochrony środowiska we Wrocławiu wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla tej inwestycji. Uznał, że nie będzie ona ingerowała w przyrodę. To była ostatnia przeszkoda uniemożliwiająca rozpoczęcie inwestycji na tym odcinku.

Problemem był dąb szypułkowy, rosnący w gminie Wisznia Mała. Wcześniej był pomnikiem przyrody i nie można było go wyciąć. Rada gminy wykreśliła go jednak z listy pomników, co sprawia, że drzewo można usunąć. Dzięki temu nie trzeba zmieniać przebiegu drogi.

Dolnośląski fragment jezdni będzie gotowy za trzy lata. Prace nad budową drogi S5 w Wielkopolsce już trwają, ale zakończą się również w 2013 r. S5 będzie miała po dwa pasy ruchu.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rkk

Czy może ktoś wie którego z wariantów drogi dotyczy właśnie wydana decyzja srodowiskowa ?

P
Paweł

Wiadomość jest genialna poza tym że mało w niej prawdy. Decyzja środowiskowa jest jeszcze nie OSTATECZNA czyli jej BRAK, dalej trzeba opracować PROJEKT BUDOWLANY i wiele innych załączników, uzyskać Decyzję Zezwalającą na Realizację Inwestycji Drogowej kochany Panie. A jak już to wszystko będzie to można zacząć roboty. Na przyszłość prosze porozmawiać z kimś kto się na tym zna. Tak na przyszłość do przyswojenia, pas ruchu na drodze ekspresowej ma szerokość 3.50 m czyli to pomiedzy białymi liniami a droga ekspresowa będzie miała DWIE JEZDNIE

P
Paweł

Wiadomość jest genialna poza tym że mało w niej prawdy. Decyzja środowiskowa jest jeszcze nie OSTATECZNA czyli jej BRAK, dalej trzeba opracować PROJEKT BUDOWLANY i wiele innych załączników, uzyskać Decyzję Zezwalającą na Realizację Inwestycji Drogowej kochany Panie. A jak już to wszystko będzie to można zacząć roboty. Na przyszłość prosze porozmawiać z kimś kto się na tym zna. Tak na przyszłość do przyswojenia, pas ruchu na drodze ekspresowej ma szerokość 3.50 m czyli to pomiedzy białymi liniami a droga ekspresowa będzie miała DWIE JEZDNIE

Dodaj ogłoszenie