Wrocław: Tutaj najczęściej dochodzi do wypadków (ZOBACZ)

Przemysław WroneckiZaktualizowano 
Wypadek dwóch aut na pl. Społecznym Piotr Warczak
Ślężna, Kosmonautów, Piłsudskiego, Krzywoustego i Klecińska to m.in. na tych ulicach w zeszłym roku doszło do największej liczby wypadków samochodowych. Specjaliści nie mają złudzeń, że są to miejsca, gdzie kierowcy mogą jechać szybko. Na fotografiach pokazujemy również inne groźne wypadki, do których doszło we Wrocławiu.

W zeszłym roku przy ul. Kosmonautów doszło do 16 wypadków, w którym zginęła jedna osoba a 16 zostało rannych. Mieszkańcy przekonują, że dość często dochodzi tu do zdarzeń z udziałem tramwajów. - Im wyższa prędkość tym większe są skutki zderzenia. Praw fizyki nie da się oszukać, a kierowcy często o tym zapominają - przekonuje Violetta Bubnowska instruktor jazdy centrum edukacyjnym kierowców TOR Rakietowa.

Tekst alternatywny

8 grudnia 2011 roku osobowy nissan uderzył w latarnię na ul. Legnickiej

Zazwyczaj winni są kierowcy, którzy wjeżdżają wprost pod koła pojazdów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji. Tak też było 30 listopada. Przed godz. 8 na tuż przed Leśnicą tramwaj linii nr 20 zderzył się z oplem. Auto po zderzeniu nadawał się już tylko do kasacji. Kobieta kierująca samochodem osobowym z bólem głowy i szyi zabrało pogotowie. Stanisław Kibało przewodniczący zarządu osiedla Leśnica przekonuje, że na Kosmonautów przydałyby się fotoradary, które dyscyplinowałyby kierowców. - Tu panuje spory ruch, jest dużo przejść dla pieszych, ale często dochodzi do potrąceń - przekonuje.

Tekst alternatywny

9 stycznia 2012 r. Auto osobowe dachowało na ul. Zajączkowskiej

Lepiej nie jest na ul. Ślężnej, gdzie w 2011 roku przynajmniej raz w miesiącu dochodziło do wypadku (13 w 2011 r.). W ich wyniku zginęły dwie osoby, a 15 zostało rannych. Jezdnia jest tu w miarę równa, kierowcy starają się przejechać ją na "zielonej fali". Udaje to się tylko, gdy łamią przepisy. Zmniejszyć ilość zdarzeń miała nowoczesna sygnalizacja, tzw. all red zainstalowana w 2010 roku , przy skrzyżowaniu z ul. Weigla. Jak to działa? Cały czas świeci się czerwone światło, dopiero gdy zbliżający się do przejścia dla pieszych kierowca zwolni do przepisowej prędkości, włącza się światło zielone. W praktyce kierowcy do ostatniej chwili nie są pewni, jakie światło zobaczą, gdy dojadą przed samo skrzyżowanie. Niestety potem ostro ruszają i starają się nadgonić stracone sekundy.

Tekst alternatywny

29 września 2006 roku na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i Bałuckiego kierowca srebrnego volkswagena skręcał na zakazie, w tym czasie w auto uderzył motocykl, jadący na wprost

Spore problemy zmotoryzowani z Wrocławia mają, kiedy na głównych skrzyżowaniach przestają działać światła. - Kierowcy są zdezorientowani, bo przyzwyczajeni są, że światła wyznaczą, kto kiedy powinien pojechać - zauważa Bubnowska. Jej zdaniem spory problem kierowcy mają z pokonaniem pl. Legionów. Gdzie stoi znak D-2, czyli odwołanie drogi z pierwszeństwem przejazdu.

Tekst alternatywny

Zderzenie trzech aut na ul. Grabiszyńskiej (7 listopada 2011 r.)

Potwierdza to również styczniowy wypadek do jakiego doszło na skrzyżowaniu ul. Legnickiej, Lotniczej, Na Ostatnim Groszu i Milenijnej. Tam zderzyły się trzy auta. Ze wstępnych ustaleń wynikało, że w kierowca nissana nie ustąpił pierwszeństwa i uderzył w opla oraz chryslera. Siła była na tyle duża, że opel zatrzymał się dopiero na pasie zieleni między jezdniami ul. Legnickiej.

Tekst alternatywny

5 października 2011 roku na obwodnicy Wrocławia służby drogowe musiały po wypadku ustawić na kołach ciągnik rolniczy, który w ogóle nie powinien się po AOW poruszać

Łącznie w 2011 roku doszło do 541 takich zdarzeń na wrocławskich ulicach. W wyniku ich zginęło 31 osób, a 722 zostały ranne. Jak przekonuje policja, ilość wypadków w stolicy Dolnego Śląska systematycznie spada. - Dwa lata wcześniej było o 34 zdarzenia więcej, w ich wyniku zginęło o 9 osób więcej - informuje asp. Paweł Petrykowski z dolnośląskiej policji.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 40

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja

Pojeźdź w nocy, szczególnie w weekendy, a sam się przekonasz co jest stereotypem a co rzeczywistością. Swój szacunek i pozdrowienia możesz sobie w buty włożyć. Będzie ci cieplej.

p
piechur

a ja sie ciesze jak jakiś dupek zawinie się na latarni, przynajmniej jednego kretyna mniej.

P
Patryk

Zapomniałem dodać, że opisana sytuacja dotyczy nocy. W dzień jest zazwyczaj sześć patroli na całe miasto i powiat...

P
Patryk

To wstyd, aby w tak wielkim mieście, z tak dużym natężeniem ruchu, o bezpieczeństwo na drogach dbało zaledwie ośmiu policjantów ruchu drogowego... Jakby tego było mało, mają oni w obszarze swojego patrolowania także dziewięć gmin powiatu wrocławskiego. To jeszcze nie wszystko - połowa z nich (dwie załogi) zajmują się tylko i wyłącznie sprawami związanymi z obsługą zdarzeń drogowych więc do typowych kontroli pozostają dwa radiowozy!

l
look

więc nie zwtacam uwagi na tablice tylko na to jak zachowuje się kierowca w samochodzie. Kiedyś było modne wyśmiewanie kierowców Tico a teraz "moda" jest na tej stronie na wysmiewanie i szydzenie z wszystkich "blach" poza DW. Śmieszne to bo świadczy tylko o ludziach którzy powielają stereotypy. I tacy ludzie są największym zagrożeniem na drogach. Bo jakoś DTR-ki potrafią dobrze jeździć a kierowcy BMW okazują się miłymi kulturalnymi kierowcami. Stereotypy tworzą ludzie z mentalnością pryszcza.
Bez szacunku i pozdrowień
look

a
alia

Na Wyścigowej było w zeszłym roku więcej wypadków niż na Ślężnej czy Kosmonautów, w tym roku były już cztery w tym jeden śmiertelny, ale jak widać ulica jest za krótka, żeby się nią dziennikarz zainteresował.

Ciekawe na jakiej podstawie powstawał artykuł, bo chyba nie według policyjnych statystyk?

Na Wyścigowej miesiąc z jednym wypadkiem to miesiąc bardzo spokojny, a sytuacja się stale pogarsza, więc śmiech pusty bierze gdy się czyta o innych rzekomo niebezpiecznych miejscach w których zdarzył się tylko jeden, ale za to bardzo fotogeniczny wypadek.

M
M.

Dobrze, że chociaz system komputerowy do kontroli ubezpieczen juz dziala i zaden kamikadze bez OC praktycznie nie jezdzi, bo jak chociazby ma 1 dzien bez to szybko przychodzi mandacik na kwote dwoch najnizszych wyplat krajowych ;)

M
M.

I wybudować fontanny, pomniki i stadiony.

Aaaa..... zapomnialem o lunaparku! No i bilety na tramwaje po 10 zł - bo "po co się cackać" - cyt. Ciong Le Mao"

p
pkr

Może to i racja, tylko że to co mówisz to co najwyżej przypuszczenie. Prawda jest taka, że w każdym kraju, w którym drakońsko zaostrzono kary liczba wypadków śmiertelnych również niesamowicie spadła (np.: we Francji ze 143 zabitych na milion mieszkańców do 65 zabitych na milion mieszkańców). W tym samym czasie ani nie zwiększyła się widoczność policji, ani drogi nie stały się lepsze ani nic innego się nie zmieniło poza dowaleniem niesamowitych kar za przekroczenia prędkości (w tym np.: przekroczenie prędkości o 50 km jest przestępstwem, tak jak jazda po pijaku).

A co do widoczności - niestety, cała wrocławska drogówka to może 20 osób, nie rozmnożysz ich z dnia na dzień. Zresztą policja też łamie przepisy kiedy tylko ma ochotę, więc wg mnie tylko i wyłącznie skrajnie wysokie mandaty są w stanie wyeliminować polski bandytyzm drogowy.

p
pkr

Legnicka jest dobrze wyprofilowana, tyle że jest wyprofilowana pod prędkości poniżej 100km/h a każdy tam zapierdala jak na torze wyścigowym. Jeszcze nie słyszałem, żeby zdarzył się tam wypadek przy prędkości 50km/h (tyle tam wolno jechać) lub nawet 70km/h (tyle kiedyś wolno było tam jechać) - a mieszkałem tam przez 30 lat.

p
pkr

Zamienić Grabiszyńską, Legnicką, Borowską, Ślężną i te pozostałe ulice, a także A8, S8, A4 na deptaki i zwrócić je pieszym i rowerzystom!!!

i
imć

Może by tak wreszcie zrobić zielone fale, które da się pokonać normalną prędkością, a nie 100 km/h ? Nie opłacałoby się jeździć szybko, bo stałoby się na każdych światłach, a na razie jest tak, że nawet wyjazd z Carrefoura ma pierwszeństwo nad Hallera, a na Grabiszyńskiej falę samochodów zatrzymuje prawie nie używane przejście dla pieszych.

K
Kierowca

Kto jeździ Legnicką to wie że w tym miejscu to na łuku auto jedzie na przystanek.

B
Bary

Tylko głupotą kierowców. Jak można to się jedzie szybko i nic się nie dzieję. Jak się nie wie gdzie można przycisnąć, to się kończy jak kończy.

T
Tom

Jeżeli człowiek widzi, że są możliwości do jazdy szybko, znacznie powyżej przepisów, a dodatkowo nie czuje bata, brak policji na drogach wtedy automatycznie wciska pedał gazu...

Ja upatrywałbym przyczyn tych wypadków w zbyt szerokich pasach ruchu i długich odcinach ulic bez przecznic np Ślężna, Kosmonautów, Piłsudskiego, Krzywoustego i Klecińska.

Szerokie pasy ruchu powodują, że kierowca czuje się pewniej, mając szerszy tor do jazdy.
Prawie u każdego włącza się wtedy instynktownie ochota do szybszej jazdy, dodatkowo, jeżeli jedzie po długim i prostym odcinku.
Jak wielu z nas dziwi się wtedy: "czemu jest tu ograniczenie do 50?"

Budowanie w mieście takich kuszących ulic to błąd.
To tak jakby postawić dziecku na stole masę słodyczy i zakazać ich jeść. Wystarczy odwrócić głowę...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3