Wrocław: Nowe przejście dla pieszych na Świdnickiej. Czy będzie deptak na Bogusławskiego?

Magdalena Kozioł
Wrocław, ul. Świdnicka - na wysokości nasypu kolejowego przy Bogusławskiego, powstanie przejście dla pieszych
Wrocław, ul. Świdnicka - na wysokości nasypu kolejowego przy Bogusławskiego, powstanie przejście dla pieszych fot. Tomasz Hołod
Będzie nowe przejście dla pieszych przez ulicę Świdnicką. Magistrat planuje, że powstanie ono w pierwszym kwartale przyszłego roku na wysokości ulicy Bogusławskiego. Zyskają piesi, a kierowcy będą się musieli zatrzymać "na światłach". W tym miejscu ma zostać również wydłużony peron przystanku tramwajowego. Właśnie rozpoczęły się w tej sprawie rozmowy urzędników z restauratorami przy ul. Bogusławskiego. Potrwają kolejne trzy tygodnie.

Katarzyna Kasprzak z wydziału inżynierii miejskiej we wrocławskim urzędzie mówi, że koncepcje na zagospodarowanie tej części miasta nie są jeszcze ostateczne.

- Wszystko będzie wiadomo, po rozmowach z przedsiębiorcami - zaznacza Kasprzak.

Z inicjatywą wyszedł do nich magistrat, który planuje ożywienie ul. Bogusławskiego, Świdnickiej i Piłsudskiego. Nie jest tajemnicą, że impulsem do zmian jest zakończenie budowy Teatru Muzycznego Capitol. Nie jest wykluczone, że Wrocław będzie chciał zainwestować w remont nawierzchni ul. Bogusławskiego, który później może zamienić się w deptak.

To nie jest nowy pomysł. Próbowało go przeforsować Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocław, które całą ul. Bogusławskiego chciało oddać pieszym i rowerzystom od ul. Zielińskiego do Stawowej. Dyskusja na ten temat właśnie teraz wraca.

By ulica Bogusławskiego ożyła, potrzebne jest drugie przejście dla pieszych przez ul. Świdnicką. Obecnie by dostać się na jej drugą stronę, trzeba korzystać z przejścia na skrzyżowaniu z Piłsudskiego, bądź dopiero u zbiegu Powstańców Śląskich z Swobodną.

Ale wielu wrocławian skraca sobie trasę przechodząc przez Świdnicką, tuż przed przejazdem pod nasypem (jak na zdjęciu powyżej). – Skoro oni znajdują na to czas, to oznacza, że ruch - zwłaszcza wieczorem nie jest na tyle wielki, by nie było to możliwe. Poza tym drugie przejście zwiększałoby bezpieczeństwo pieszych – tłumaczą urzędnicy.

Nową sygnalizacją świetlną i przejście dla pieszych na pewno nie będą zachwyceni kierowcy. Na odcinku około 500 metrów będą musieli pokonać aż trzy sygnalizacje świetlne. Dodajmy, że ci jadący w kierunku ronda Powstańców Śląskich zatrzymają się za chwilę także na wysokości przystanku tramwajowego, gdzie stoi czwarta z kolei sygnalizacja.

Wyświetl większą mapę

Wideo

Komentarze 77

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wieszcz

A, poza tym, to w domu wszyscy zdrowi?

S
Student Polibudy

Niech ten pomysł przejscia ze swiatlami jak najszybciej wejdzie wzycie bo naprawde tam moze kiedys dojsc do ludzkiej tragedii.Mlodziez codziennie wieczorem przemiesza sie pomiedzy roznymi knajpkami od ulicy Kolejowej/Zielinskiego az do Bogusławskiego/Komandorska i uwierzcie nam ze nie jest łatwo.Pomysł zdeptakiem na całej długosci Bogusławskiego to strzał w dziesiatke.Takich knajpek z takim klimatem nie ma nigdzie we Wrocku i nie wspominam nawet o cenach alkoholu ktore sa duzo nizsze niz W Rynku czy jego okolicach.

O
Obywatel

"sposób myślenia cymbałów wychowanych w PGR-rze"
Pochodzisz z takiej wioski, inaczej nie widziałbyś o takim sposobie myślenia, kierowcy to tez mieszkańcy miasta Wrocław.
"Zobaczcie jak wyglądają miasta w Szwajcarii, Holandii czy w innych cywilizowanych miejscach..."
Przeprowadź się tam i daj żyć ludziom, sezon rowerowy skończy się za moment i wróci wraz z początkiem wiosny a problem komunikacyjny pozostanie.
"...samochody poruszają się głównie po sieci w miarę szerokich dróg umieszczonych wokół centrum miasta..." Sam sobie przeczysz, to mają budować autostrady czy chodniki, zdecyduj się.

u
uważny

Trzeba wiedzieć co się dzieje z komunikacja zbiorowa, otóż stale sie ona kurczy, jej najniższy poziom był w roku 2009, zdolności to tylko ok.38% przewozów dziennego zapotrzebowania przewozy mieszkańców. Jeszcze rowerzyści to ok. 2%. Reszta dojazdów także tych podmiejskich to samochody prywatne, tutaj spadek przewozów koleją jest zastraszający, np. na Dworcu Głównym dobowo obsługuje się ok. 35 tys osób, 10 lat temu było razem z autobusami około 100 tys. Oczywiście komunikację zbiorową należy rozwijać, ale nie wiem czy to nie są tylko webalne deklaracje władz miasta i marszałka woj.? Obecnie ruchliwość wrocławian to 2,1 podróży dobowo, w EUROPIE średnio to 4 podróże. To zależy od poziomu zamożności, więc proszę na opowiadać głupstw na temat zaspokojenia potrzeb przewozowych prze MPK, chociaż dobrze im życzę.

L
Lestat

Jak się politycy kłócą to wtedy jest ciekawe, tak?

p
pixelek

a dopiero potem utrudniali życie kierowcom? To jest po prostu bezczelność: gadać wprost, że robi się to po to, aby utrudnić życie wrocławianom jadącym do pracy. Ktoś w Urzędzie Miasta obrał sobie za cel wnerwianie mieszkańców? Może przeprowadzą uczciwe badania ile czasu i w jakich warunkach jedzie się tzw. komunikacją miejską? Ale rzetelne badania - a nie jak ostatnio 3 przystanki w miejscach gdzie są 3 linie Plusa jednocześnie...

a
ah

Jasne !! Kierowcy najważniejsi. Budować tylko mosty, szerokie autostrady w mieście, gdzie można zapieprzać 100 km/h i parkingi, najlepiej kosztem chodników i ścieżek rowerowych. A piesi i rowerzyści won z miasta - typowy sposób myślenia cymbałów wychowanych w PGR-rze i wożących tyłki w swoich "rozpadających się gratach". Zobaczcie jak wyglądają miasta w Szwajcarii, Holandii czy w innych cywilizowanych miejscach - na miejskich ulicach priorytet mają miesi i rowerzyści a samochody poruszają się głównie po sieci w miarę szerokich dróg umieszczonych wokół centrum miasta, na wiaduktach lub w tunelach.A do pracy jeździ się rowerem, skuterem lub komunikacją miejską.

l
l

na pierwszym miejscu we wroclawiu jest komunikacja zbiorowa (wybiera ja najwiecej ludzi) wiec przestan bajdurzyc. Wiekszosc mieszkancow to przejscie zadowoloni. mniejszosc kierowcow bedzie czekac na przejsciu na czerwonym.

l
l

trasa WZ to wrzód na organizmie miasta i powinna zostac jak najszybciej zaorana. To ci powie kazdy inzynier ruchu.

I
Idź na całość

i przedłużenie peronu 3 z dworca głównego.

n
nóż w kieszeni opens up

Jak korba bandy Dutkiewicza, to na całego!

m
mieszkaniec2

Tak wybory nie długo d.... już de liże PO ale mam nadzieje ze nie zadowoleni wyślą go na wieś a następca cofnie te idiotyczne decyzje. Tylko szkoda kasy!!!!!

x
x

Ciezko przeprowadzic rower podziemnym przejściem? Które notabene prowadzi do rynku gdzie obowiązuje zakaz dla rowerzystow.

S
Stafan Sabotaż

Wiadomo , że za organizację ruchu we Wrocławiu odpowiada Prezydent więc
wszystko co jest głupie , szalone, neefektywne, nierozumne i dezorganuje
ruch drogowy jest robione w pocie czoła na jego konto polityczne oraz
konto polityczne Pana strażaka V-prezydenta. Głupie decyzje o objazdach,
ITS-ach, kontrapasach a teraz to przejście ! są bardzo mądrymi decyzjami bo zmniejszają szansę
reelekcji. Dla mnie jako przeciwnika politycznego panujących panów
prezydentów odpowiada taka sytuacja i ja dla sprawy cierpliwie będę znosić
wszystkie niedogodności - więc jeśli są kilometrowe korki i autobusy
bezsensownie stoją w korkach to bedę zadowolony. Proszę o
dalsze udogodnienia dla tramwaju i wywożenie ludowi pracującemu autek itd.
Niech będzie więcej niezadowolonych którzy przyłączą się do ruchu mającego
na celu niedopuszczenie do reelekcji .

n
nieograniczona.

Takie decyzje powinni podejmować inżynierowie ruchu i Wrocławianie. Ludzie , którzy znają specyfikę Wrocławia i wiedzą np.czym jest trasa WZ. Pozdrawiam wszystkich Wrocławian

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3