Wymieniona zostanie trakcja od pl. Strzeleckiego do ul. Cybulskiego (około 1 km). Pracownicy zamontują nową tzw. linkę nośną, która jest główną częścią trakcji, oraz zawieszenia poprzeczne.
Wrocławskie MPK rzadko zajmuje się wymianą trakcji w mieście, ponieważ większość z jej odcinków jest w dobrym stanie.
Znacznie pilniejsze są remonty torowisk i to one są priorytetowymi inwestycjami. Trakcja, z którą styka się pantograf (element łączący tramwaj z trakcją) zużywa się dużo wolniej niż na przykład tory, po których codziennie jeżdżą 40 tonowe maszyny.
- Akurat na ul. Pomorskiej trakcja jest już mocno wyeksploatowana, dlatego wymaga wymiany. Konieczność remontu zgłaszali sami motorniczowie - twierdzi Janusz Krzeszowski, specjalista ds. komunikacji społecznej MPK .
Chociaż zużycie trakcji nie ma wpływu na ruch tramwajów i jeżdżą one z taką samą prędkością, to jeśli trakcja nie zostanie wymieniona i dojdzie do jej zerwania, wtedy na pewno nie obędzie się bez utrudnień i remontów, które uniemożliwią przez jakiś czas ruch tramwajów ul. Pomorską.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?