Urządzenia działają już m.in w tramwajach typu protram WraS 205 na linii 6,7 i 10. Liczenie odbywa się przy pomocy kamery zamontowanej nad wejściem do pojazdu. Specjalnie do tego przygotowany program analizuje obraz i liczy wsiadających i wysiadających pasażerów.
Na zdjęciu widać czerwony obszar. Jego rozmiar można zwiększać lub zmniejszać, by pomiary były bardziej szczegółowe. By system działał poprawnie musi zostać odpowiednio skalibrowany i ustawiony. Do tego potrzebne jest zebranie danych z kilku dni i właśnie teraz to się odbywa.
- Urządzenia w miarę postępu gromadzenia danych będą przeinstalowywane na kolejne interesujące nas tramwaje i autobusy i w ten sposób chcemy zbadać wszystkie wrocławskie linie, które obsługujemy - wyjaśnia Janusz Krzeszowski z wrocławskiego MPK.
Dodaje, że system posłuży do obliczenia dokładnego obciążenia linii. - Dzięki temu będziemy mogli wnioskować do magistratu o zmiany, czy korekty tras, tak aby tabor był wykorzystywany najbardziej optymalnie do potrzeb pasażerów- tłumaczy Krzeszowski.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?