Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Coraz więcej aut na wąskich ulicach

Marta Gołębiowska
Janusz Nowicki, przewodniczący Rady Osiedla Krzyki, walczy o zmianę znaków drogowych
Janusz Nowicki, przewodniczący Rady Osiedla Krzyki, walczy o zmianę znaków drogowych Fot. Paweł Relikowski
Wrocław się rozrasta, rozbudowuje i unowocześnia. Tylko się cieszyć? Niekoniecznie. Problemy z parkowaniem sprawiają, że jezdnie ulic dwukierunkowych zwężają się do jednego pasa między dwoma sznurami aut.

Tak jest np. na ul. Wietrznej na Krzykach. Dawniej była to ospała, boczna ulica. Ostatnio powstało tam kilka nowych budynków mieszkalnych. Nowi lokatorzy muszą gdzieś zmieścić swoje samochody. Na ulicy robi się bardzo ciasno.

- Co chwilę są tu awantury, bo dwa auta jadące w przeciwnych kierunkach nie mają wystarczająco dużo miejsca, by się minąć - mówi Janusz Nowicki, przewodniczący Rady Osiedla Krzyki.

Mieszkańcy ul. Wietrznej nie pozostali bierni. Ponad rok temu napisali pismo do Wydziału Inżynierii Ruchu Urzędu Miejskiego Wrocławia z prośbą o wprowadzenie na niej drogi jednokierunkowej i zakaz wjaz-du pojazdów ważących powyżej 10 ton. Spotkali się z odmową. Drugie pismo do urzędu wysłała w połowie kwietnia Rada Osiedla Krzyki.

Julia Wach z biura prasowego magistratu zapewnia, że sprawa ruszyła z miejsca.
- Procedura przygotowawcza może potrwać do miesiąca. Potem zaczniemy wprowadzać zmiany - mówi Julia Wach. - Jeżeli wnioski mieszkańców o zmianę organizacji są uzasadnione i możliwe do wprowadzenia, miasto nie stawia przeszkód - wyjaśnia. Dodaje, że często prośby rad osiedli nie uwzględniają roli danej ulicy w systemie komunikacyjnym.

Dwa przykłady odrzuconych przez Wydział Inżynierii Ruchu i Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wniosków rad osiedlowych dotyczą wprowadzenia zakazu zatrzymywania się pojazdów. Na ul. Przystankowej (Wojszyce) pojazdy blokowały wjazdy na posesje. A przy ul. Krzemienieckiej (Muchobór Wielki) zastawiają chodnik.

- Były to prośby nieuzasadnione, bo tam zakaz parkowania, choć nie stoi taki znak, obowiązuje. Wynika z niewielkiej odległości do skrzyżowania i do posesji - podkreśla Julia Wach.

Kierowcy, którzy blokują tam przejazd lub drogę pieszym, mogą zostać ukarani przez strażników miejskich albo policjantów. Bo parkują auta w sposób niebezpieczny i utrudniający ruch innym.

A im się udało
Oto przykłady wniosków mieszkańców i rad wrocławskich osiedli, które zostały zrealizowane przez miasto. Leśnica - demontaż słupków na wlocie ul. Jeżowskiej do ul. Kosmonautów w celu udrożnienia dojazdu do osiedla.
Kuźniki - na ul. Gołnowskiej wyznaczenie słupkami ciągu pieszego przy miejscach parkingowych oraz zmiana lokalizacji miejsc postojowych dla niepełnosprawnych,

Muchobór Mały - wniosek o montaż słupka na chodniku ul. Klecińskiej od strony ul. Francuskiej w celu uniemożliwienia wjazdu pojazdów na chodnik.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska