Wielka przebudowa linii kolejowej Wrocław - Poznań opóźniona. Cierpią kierowcy

Bartosz Józefiak
Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami, przejeżdżając przez ul. Starogroblową. W stronę centrum są objazdy przez Starograniczną
Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami, przejeżdżając przez ul. Starogroblową. W stronę centrum są objazdy przez Starograniczną Tomasz Hołod
Udostępnij:
Wielką przebudowę linii kolejowej Wrocław - Poznań dobrze widać już w całym centrum Wrocławia. Z powodu remontu wiaduktów nad ważnymi ulicami duże utrudnienia w ruchu dokuczają kierowcom. A będzie ich jeszcze więcej i potrwają dłużej niż pierwotnie planowano. Inwestycja ma bowiem opóźnienia.

We Wrocławiu modernizacja linii kolejowej do Poznania dotyczy aż 10 mostów i wiaduktów kolejowych, w tym najdłuższego na Odrze mostu kolejowego na Osobowicach. - To największa przebudowa kolejowa we Wrocławiu od czasów II wojny światowej. Prawie skończyliśmy już prace na odcinku do granicy województwa. Teraz zaczynają się najintensywniejsze prace w samym Wrocławiu - tłumaczy zastępca dyrektora projektu Józef Gąsior.

Na co muszą uważać kierowcy i pasażerowie? Trwają prace przy wiadukcie nad ul. Grabiszyńską, gdzie zlikwidowano jedno przęsło. Kierowcom zabrano jeden pas ruchu, a pieszym kawałek chodnika. Utrudnienia potrwają do sierpnia, kiedy powstaną nowe przyczółki i założony zostanie nowy wiadukt. Przejazd pod wiaduktem będzie poszerzony, powstanie tam też ścieżka rowerowa.Remontowany będzie też wiadukt nad ulicą Legnicką. - To nie będzie przebudowa, a raczej renowacja i malowanie wiaduktu - mówi Jarosław Szczepaniak, kierownik kontraktu.

Kierowców czeka tu zwężenie pasa ruchu i to z obu stron. Prace będą prowadzone wyłącznie w weekendy. Roboty na Legnickiej zaczną się jeszcze w maju i będą się powtarzać do połowy października.

Stacja Wrocław Mikołajów - zamknięto pierwszy peron, a to oznacza, że dojść do pociągów można tylko przez przejście od strony ul. Legnickiej. Pasażerowie muszą nadrabiać sporo drogi, by dojść do składu od kasy przy ul. Stacyjnej. Tu, niestety, nic nie zmieni się aż do października tego roku.

Zobacz: Remontują wiadukt na Starogroblowej i Popowickiej. Utrudnienia przez 4 miesiące (ZMIANY ORGANIZACJI RUCHU, ZDJĘCIA)

Remont znacznie utrudnia ruch aut na ul. Starogroblowej. Wprowadzono tam objazdy - w stronę Popowic kierowcy jadą normalnie, ale w stronę centrum trzeba już jechać objazdem przez Starograniczną. Wyburzono stare przyczółki i stawiane są nowe.Tu front robót jest największy. Przejazd pod wiaduktem będzie dwukrotnie szerszy. Auta pojadą tam nie po dwóch, a po czterech pasach. Tutaj utrudnienia będą trwały co najmniej do października, a prawdopodobnie dłużej - aż do końca roku.

CZYTAJ DALEJ: Skąd opóźnienia? - We Wrocławiu spotkaliśmy wiele niespodzianek: sieci gazowe i elektryczne, których nie ma na żadnych mapach.

W marcu 2015 r. duże problemy czekają pasażerów jadących do dworca Wrocław Główny od strony Jeleniej Góry. Z powodu remontu pociągi będą zatrzymywać się wcześniej - na specjalnym, tymczasowym peronie, który powstanie przy ul. Klecińskiej (w pobliżu FAT). W podróży do centrum pasażerom pomogą autobusy.

Modernizacja skończy się do grudnia 2015 r. Remont ma spore opóźnienia. Wiadomo już, że 1 listopada pasażerowie nie skorzystają jednak z nowego przystanku - Osobowice Cmentarz - choć wcześniej były takie plany.

- We Wrocławiu spotkaliśmy wiele niespodzianek, na przykład sieci gazowe i elektryczne, których się nie spodziewaliśmy, bo nie ma ich na żadnych mapach. Albo filary mostu kolejowego na Odrze były bardziej zniszczone niż zakładały wstępne badania. Do tego dochodzą odkopywane niewybuchy czy szczątki niemieckich żołnierzy. To wszystko wydłużyło prace we Wrocławiu mniej więcej o rok - dodaje zastępca dyrektora projektu Józef Gąsior.

Wideo

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mietek
Mam małe pytanko--czy udało się w wolnej Polsce wykonać remont lini kolejowej w ustalonym terminie..... W-wa - Łódż ile lat już trwa remont ?.No i nie mogę zrozumieć po co nam PENDOLINO jak nie ma po czym jeżdzić.
k
kazik
I tu się mylisz, ponieważ układ torów jest tam taki, że jadąc od Jeleniej Góry, pociąg moze wjechać tylko na przęsło zachodnie. Dla pozostałych kierunków do wyboru jest wschodnie i środkowe
o
ojciec-biznesmen
Za kaczora w ogóle nie było przetargów i inwestycji, bo pieniądze trwoniono na przepychanki polityczne, ugłaskiwanie koalicjantów, rozdawaniu kościołowi, rozbudowę służb i ich podejrzane akcje oraz zrzucanie tłustych baleronów przedwyborczych elektoratowi toruńskiemu.
G
Gość
A tak na marginesie: poprawnie nie zawsze znaczy mniej idiotycznie...
a
ale żeś
zaszpanował. MocaŻu.
ż
życzliwy
Co za idiotyczny tytuł. Pasażerowie cierpią już 3 lata przez tą nieudolnie prowadzoną przez PO inwestycję. Przekręty, bankructwo głównego wykonawcy. By żyło się lepiej! Pasażerom.
!
Jak na Robotniczej dalej będziecie mieć taki niezabezpieczony niczym bajzel na chodniku i nawet jezdni, to Wam tam wyślę inspekcję budowlaną i policję.
...
te lewoskręty z zawracaniem to dla pasażerskich czy towarowych mają być?
Z
ZW
PKP funduje pasażerom tymczasowe przystanki i ograniczenia w ruchu pociągów zamiast uruchomić Świebodzki. Ale po co? Ostatecznie koleje są po to aby dać pracę prezesom i dyrektorom a nie wozić ludzi.
.
Słowo skład ma wiele znaczeń. Może oznaczać magazyn, formatowanie tekstu i jeszcze parę albo i paręnaście innych rzeczy. Jeśli skład pojawia się w kontekście kolejowym niechybnie chodzi o pociąg. Zatem zdanie jest napisane poprawnie.
G
Gość
???
z
zibi
że nie remont a budowa nowej linii. To cieszy
k
kazio
uzupełniając artykuł dziennikarzyny, dodam iż od marca 2015 utrudnienia w ruchu kolejowym czekają nie tylko pasażerów jadących od strony Jeleniej Góry, ale także od strony Legnicy, Poznania, Ostrowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry. Gdyż posterunek Wrocław Grabiszyn skupia kilka linii kolejowych prowadzących do Wrocławia Głównego.
W
Wrocławski Kierowca
Jeszcze nich tylko poszerza wiadukty nad Boya-Żeleńskiego
i na końcu Borowskiej i Bardzkiej i będzie super. Tyle co kolei we Wrocławiu.
Wnioskuję także o prawo skręty na końcu Kasprowicza w Żmigrodzka oraz
ze Żmigrodzkiej w Kamieńskiego.
Przydały by się także lewoskręty z zawracaniem z Kochanowskiego w Mianowskiego i Smoleńskiego i umożliwić legalne zawracanie na Kochanowskiego koło sklepu na wysokości Śniadeckich w obu kierunkach (przez właściwe oznakowanie i właściwa sygnalizację tak jak np. na Karkonoskiej w Turniejową)
W
Wrocławski Kierowca
Jeszcze nich tylko poszerza wiadukty nad Boya-Żeleńskiego
i na końcu Borowskiej i Bardzkiej i będzie super. Tyle co kolei we Wrocławiu.
Wnioskuję także o prawo skręty na końcu Kasprowicza w Żmigrodzka oraz
ze Żmigrodzkiej w Kamieńskiego.
Przydały by się także lewoskręty z zawracaniem z Kochanowskiego w Mianowskiego i Smoleńskiego i umożliwić legalne zawracanie na Kochanowskiego koło sklepu na wysokości Śniadeckich w obu kierunkach (przez właściwe oznakowanie i właściwa sygnalizację tak jak np. na Karkonoskiej w Turniejową)
Dodaj ogłoszenie