Przewaga Polski
Strategiczna lokalizacja Wrocławia oraz dostęp do wysoce wykwalifikowanych specjalistów uczyniły go prężnie rozwijającym się ośrodkiem usług biznesowych. Wrocławskie Centrum Boehringer Ingelheim w krótkim czasie - zaledwie 18 miesięcy - rozbudowało sześć linii usług, co stanowi znaczący dowód na potencjał tego regionu. Nowe centrum we Wrocławiu jest integralną częścią globalnej sieci Centrów Usług Biznesowych (GBS) firmy Boehringer Ingelheim i aspiruje do roli europejskiego hubu usług biznesowych.
Fatih Öztürk, Dyrektor Zarządzający Centrum Usług Biznesowych Boehringer Ingelheim we Wrocławiu, wyjaśnia ten wybór: "Wybraliśmy Wrocław na naszą siedzibę, ponieważ jesteśmy przekonani, że znajdziemy tu najlepsze talenty. Przed nami intensywny okres rozwoju, otwierania nowych linii usług i kształtowania kultury korporacyjnej centrum wspólnie z naszymi pracownikami. Jesteśmy różnorodną i inkluzywną organizacją otwartą na przełomowe pomysły i koncepcje. Dla nas każdy jest równy i może przyczynić się do tworzenia przyszłości. Mamy aspiracje, aby zbudować Centrum Usług Biznesowych Przyszłości, a tutaj mamy odpowiednich ludzi, aby to urzeczywistnić".
Jak ma wyglądać Centrum Usług Biznesowych Przyszłości? To coś więcej niż chwytliwy slogan. To wizja oparta na konkretnych zasadach:
- Dane i mierzalność: Rozwój centrum musi być oparty na danych, umożliwiając ciągłe pomiary i doskonalenie.
- Przejrzystość i inkluzja: Przejrzystość zapewnia, że wszyscy rozumieją wizję, podczas gdy inkluzywność to angażowanie pracowników i wykorzystanie ich unikalnych umiejętności.
- Wydajność i jakość: Centrum Usług Biznesowych Przyszłości musi zapewniać wartość dzięki ekonomii skali i wyjątkowej jakości usług.
- Elastyczność i innowacyjność: W dynamicznym środowisku najważniejsza jest zdolność adaptacji i innowacyjność.
- Rozwój i satysfakcja pracowników: Dbanie o to, aby każdy pracownik mógł się rozwijać, czuł się doceniany i był szczęśliwy, jest podstawową zasadą.
Fatih Öztürk podkreśla znaczenie przejrzystości w całym procesie: "Wiemy, że same aspiracje nie wystarczą. Pomiar kluczowych aspektów codziennej działalności jest kompasem, który utrzymuje nas na właściwej drodze. Aby naprawdę robić postępy, musimy być uczciwi i obiektywni w kwestii mocnych i, co ważniejsze, słabych stron. Nie tylko celebrujemy pozytywy, ale także otwarcie mówimy o tym, co trzeba poprawić, ponieważ w ten sposób znajdujemy największe możliwości rozwoju. Przejrzystość jest naczelną zasadą, zwłaszcza w sposobie interakcji pracownikami, którzy każdego dnia rzucają nam wyzwanie, abyśmy byli lepsi".
Realne działania
Przekształcenie wizji w rzeczywistość angażuje różne osoby z zespołu, od zarządzających całym centrum po kierowników średniego szczebla, liderów zespołów i specjalistów kluczowych dla funkcjonowania organizacji. Firma Boehringer Ingelheim zdecydowała się na współpracę z wolontariuszami z różnych obszarów w celu stworzenia modelu wspierającego wizję Centrum Usług Biznesowych Przyszłości.
Model ten obejmuje siedem kluczowych wymiarów:
- KPI procesów i budżet
- Kultura i wartości
- Ludzie i rozwój
- Jakość usług
- Portfolio usług
- Środowisko pracy
- Technologia i innowacje
Każdy wymiar ma swojego "właściciela" odpowiedzialnego za nadzorowanie procesu tworzenia rekomendacji oraz nowych rozwiązań w danym obszarze jak i opracowanie metodyki pomiaru postępów. "Właściciele" tych wymiarów to pracownicy, którzy zgłosili się na ochotnika, motywowani duchem przedsiębiorczości, poczuciem odpowiedzialności i ambicją kształtowania długofalowej strategii centrum.
Weronika Saczuk, Travel & Expense Team Manager w Boehringer Ingelheim Business Services Center we Wrocławiu, jest „właścicielką” wymiaru satysfakcji klienta i jakości usług. Weronika rozpoczęła swoją karierę w sektorze usług biznesowych, pracując w dziale księgowości, zanim przeszła do działu Source-to-Pay. "Centrum Usług Biznesowych Przyszłości to centrum, które wymaga wysokiej jakości usług od wszystkich pracowników, ale także reaguje na potrzeby pracowników, słucha i jest otwarte na informacje zwrotne. Doświadczenie interesariuszy jest bardzo ważne, ale doświadczenie pracowników jest równie istotne. Biorąc pod uwagę moje doświadczenie zawodowe, Boehringer Ingelheim wyróżnia się przejrzystością i otwartą polityką informacji zwrotnej. Tworzymy ten model dla nas. Dlatego mierzymy każdy wymiar i definiujemy kluczowe wskaźniki efektywności, aby być na bieżąco z naszymi postępami. Skupiamy się na jakości, dobrym samopoczuciu i innych długoterminowych aspektach" - mówi Weronika Saczuk, Travel & Expense Team Manager.
Julia Bukowska, Junior HR Business Partner w Boehringer Ingelheim Business Services Center we Wrocławiu, jest również "właścicielką" wymiaru. Jej obszarem specjalizacji jest kultura i wartości. Praca z ludźmi i wartościami jest najważniejszym aspektem jej codziennych obowiązków. Uważa, że aby stworzyć odpowiednie środowisko pracy, konieczne jest zaangażowanie całego zespołu w kształtowanie kultury i wartości firmy.
"Kultura i wartości narzucone siłą nie działają i często powodują napięcia. Coraz więcej osób zwraca uwagę na te aspekty przy wyborze pracodawcy. Dlatego musimy odpowiadać na zmieniające się potrzeby zespołów i młodych ludzi wchodzących na rynek. Myślimy o tym już teraz, ponieważ budujemy długoterminowy projekt. Zawsze chciałem coś tworzyć od samego początku, a tutaj mogę mieć wpływ na coś znacznie większego niż tylko moja praca. Za 10 lat, kiedy nadal będę w Boehringer Ingelheim, będę mogła powiedzieć, że model Centrum Usług Biznesowych Przyszłości jest moją "cegiełką" w tej organizacji* - mówi Julia Bukowska.
Przyszłość przed nami
Przyszłość usług biznesowych zapowiada się ekscytująco, ponieważ organizacje przesuwają się w górę łańcucha wartości, oferując usługi oparte na doświadczeniu i skoncentrowane na odbiorcy. To doskonale współgra z aspiracjami Boehringer Ingelheim, które pragnie stać się centrum usług biznesowych przyszłości.
Ciągła transformacja i rozwój stanowią nieodłączną część tej niezwykłej podróży. Boehringer Ingelheim dąży do stworzenia organizacji uczącej się, kładącej duży nacisk na szkolenia i rozwijanie kompetencji pracowników oraz dbającej o ich doświadczenia. Umieszczenie interesariuszy w centrum uwagi, a także wykorzystywanie i analizowanie danych stanowią kolejne kluczowe elementy.
Fatih Öztürk podsumowuje: " W dążeniu do stworzenia Centrum Usług Biznesowych Przyszłości we Wrocławiu, uwolniliśmy potencjał przedsiębiorczości tkwiący w każdym z nas. Połączyliśmy nasze aspiracje z dążeniem do sukcesu i pragnieniem pozostawienia trwałego dziedzictwa. Nasza podróż to historia siły współpracy i nieustannego dążenia do zostawienia po sobie trwałego śladu. Nasze centrum jest wyjątkowe na rynku, a my mamy pewność, że dzięki zaangażowaniu ludzi, przejrzystości, inkluzywności i ciągłemu doskonaleniu, jesteśmy dobrze przygotowani na zmieniający się krajobraz usług biznesowych w Polsce i poza nią. Nasze aspiracje to nie tylko marzenie; to mapa drogowa prowadząca nas do sukcesu".
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?