Tej nocy na wiadukt trafiło 500 metrów sześciennych betonu - to ponad 60 kursów betoniarek! Cała operacja miała być przeprowadzona pierwotnie w nocy z poniedziałku na wtorek, ale przesunięto ją z powodu opadów deszczu. Nocna praca odbywała się przy reflektorach. Betonem trzeba zalać zamontowane wcześniej 116 ton zbrojenia.
Wiaduktem nas Smolecką, który będzie miał 22 metry długości i 17 metrów szerokości, pojadą tramwaje, autobusy, rowerzyści i przejdą piesi. Obok budowany jest też przystanek „Smolecka”. Koszt budowy wiaduktu to 6,5 mln złotych.
Jak informują Wrocławskie Inwestycje, sama konstrukcja ma być gotowa jeszcze w tym roku. Potem do pracy biorą się drogowcy i torowcy. To bardzo ważny obiekt, bo pozwoli na skorzystanie z fragmentu TAT autobusom czy tramwajom na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej, jeszcze przed terminem oddania całej trasy na Nowy Dwór.
A przypomnijmy, że cała Trasa Autobusowo Tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. Całkowita długość TAT to 7 km.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?