Jeszcze chwila i pojedziemy Aleją Wielkiej Wyspy
Rozpoczął się jeden z najważniejszych momentów końcowych prac, obejmujący skrzyżowanie Alei Wielkiej Wyspy z al. Paderewskiego oraz ul. Mickiewicza. Na al. Paderewskiego wykonawca układa pierwszą z trzech warstw masy bitumicznej. Wcześniej podbudowa została ułożona na ul. Mickiewicza, przy wlocie od centrum miasta.
- To skrzyżowanie jest miejscem newralgicznym ze względu na to, że najdłużej trwały tutaj prace związane z przebudową sieci podziemnych. Mamy tutaj bardzo skomplikowany układ sieci wodno-kanalizacyjnej, m.in. 7-metrową studnię, którą trzeba było wybudować w trudnych warunkach atmosferycznych. Wykonawca wykorzystuje teraz okno pogodowe i układa warstwę bitumiczną na tym fragmencie skrzyżowania – opisuje zakres prac Krzysztof Świercz, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.
Przyznaje, że tak naprawdę Aleją Wielkiej Wyspy moglibyśmy jeździć już dzisiaj, brakuje jedynie wymaganych dokumentów i pozwoleń. Ale jeśli inwestycja ma mieć pełną funkcjonalność, przed jej oddaniem skrzyżowanie Paderewskiego/Mickiewicza/AWW musi zostać zrobione do końca.
- W najbliższych dniach będziemy układać drugą warstwę, czyli wiążącą. Po niej kierowcy będą mogli już jeździć. Ostatnia, najbardziej wrażliwa warstwa – ścieralna – musi zostać ułożona w bardziej odpowiednich warunkach atmosferycznych. Będzie układana wiosną 2024 r., kiedy jest cieplej i jest mniejsza wilgotność – wyjaśnia rzecznik Wrocławskich Inwestycji.
Skrzyżowanie pozwoli kierowcom w kilka minut dojechać z Wielkiej Wyspy do ul. Krakowskiej. Dzisiaj, aby pokonać taką trasę, muszą przebijać się przez centrum miasta: przez pl. Grunwaldzki, pl. Społeczny i ulicę Traugutta. Aleja Wielkiej Wyspy umożliwi także szybką podróż w przeciwnym kierunku: z Gaju, Tarnogaju i Księża na Biskupin i Sępolno.
Kiedy otwarcie Alei Wielkiej Wyspy?
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że jeśli pogoda dopisze, Aleja Wielkiej Wyspy zostanie otwarta dla kierowców w sobotę, 23 grudnia. Dzień wcześniej, w piątek (22 grudnia) zostanie zorganizowana konferencja prasowa na ten temat. Przejezdność nie oznacza końca wszystkich prac. Pomniejsze wykończeniowe będą kontynuowane do wiosny 2024 r. - m.in. dokończenie sadzenia roślin.
Przypomnijmy, że Aleja Wielkiej Wyspy to zupełnie nowa droga z dwoma mostami, która połączy ul. Krakowską i al. Armii Krajowej na Krzykach z ul. Adama Mickiewicza na Sępolnie. Ma 3,4 km długości. Prowadzi od węzła na al. Armii Krajowej, nad nowym śladem ul. Wilczej, rzeką Oławą, mostem nad ul. Międzyrzecką i rzeką Odrą, krzyżuje się z ul. Olszewskiego, Dembowskiego i kończy na skrzyżowaniu ul. Mickiewicza z al. Paderewskiego (Sępolno). Generalnym wykonawcą inwestycji, w całości finansowanej z budżetu miasta, jest konsorcjum Banimex. Koszt budowy wycenia się na ponad 234 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?