Oto wrocławskie ulice przyszłości
Jazda samochodem po Wrocławiu mogłaby być bajką. Wystarczy, by powstały wszystkie ulice, które na papierze wytyczyli miejscy urzędnicy. Niestety. Od lat są tylko w planach. Wymieniono je w miejskich dokumentach opisujących przyszłość Wrocławia, ale wciąż w budżecie miasta nie znalazły się pieniądze na budowę czy choćby przygotowania do niej. Zobaczcie na kolejnych slajdach Trasę Olimpijską, Aleję Śródmieścia Południowego, Trasę Krakowską, Oś Ołtaszyńską czy Łącznik Portowy - czyli wrocławskie ulice przyszłości.
Posługujcie się klawiszami strzałek, myszką lub gestami.
TRASA OLIMPIJSKA
Ma połączyć Aleję Wielkiej Wyspy (jej budowa zacznie się w przyszłym roku) z al. Jana III Sobieskiego. Poprowadzi dzisiejszą ulicą Mickiewicza i mostami Chrobrego wzdłuż ulicy Mydlanej i dalej prosto - między Zgorzeliskiem a Wilczycami i Kiełczowem. Z al. Jana III Sobieskiego ma się łączyć na wysokości ul. Wilanowskiej.
Zobacz następne ulice na kolejnych slajdach - posługuj się klawiszami strzałek, myszką lub gestami.
ALEJA ŚRÓDMIEŚCIA POŁUDNIOWEGO
Ma pozwolić na przejazd przez centrum Wrocławia z ominięciem historycznego centrum i być alternatywą dla ul. Kazimierza Wielkiego, pl. Dominikańskiego i pl. Jana Pawła II. W planach określana jest jako śródmiejska ulica z wygodnymi chodnikami i drogami rowerowymi oraz wysoką zielenią. W części poprowadzi istniejącymi już dziś ulicami, które jednak miałyby zostać poszerzone.
Aleja połączy ulicę Legnicką z placem Społecznym. Zacznie się na placu Strzegomskim, stąd obok sklepu Lidl poprowadzi do skrzyżowania z Robotniczą i dalej przez tereny Dworca Świebodzkiego, dalej wzdłuż ulic Zdrowej i Szpitalnej do ul. Grabiszyńskiej. Stąd śladem dzisiejszej ulicy Zaporoskiej doprowadzi do ronda Żołnierzy Wyklętych, a dalej przez ul. Szczęśliwą do skrzyżowania z Powstańców Śląskich przy samym Sky Tower. Dalej przez okolice CH Arena poprowadzi do skrzyżowania ulicy Ślężnej z Dyrekcyjną. Śladem obecnej ulicy Dyrekcyjnej przejedziemy obok galerii Wroclavia do Pułaskiego. A dalej poszerzoną ulicą Pułaskiego już do placu Społecznego.
Zobacz następne ulice na kolejnych slajdach - posługuj się klawiszami strzałek, myszką lub gestami.
TRASA KRAKOWSKA
Ma prowadzić od obwodnicy śródmiejskiej, czyli skrzyżowania al. Armii Krajowej, Alei Wielkiej Wyspy i ulicy Krakowskiej w kierunku Opola.
Będzie połączona z przyszłą obwodnicą Radwanic. Ma przebiegać wzdłuż torów kolejowych, omijając tereny Księża Małego i Księża Wielkiego (będzie biegła tuż obok torów od strony Księża). W przyszłości mają tędy jeździć samochody korzystajace dziś z drogi krajowej nr 94.
Zobacz następne ulice na kolejnych slajdach - posługuj się klawiszami strzałek, myszką lub gestami.