Studenci wracają do Wrocławia. A wraz z nimi korki

Marcin Kaźmierczak
Grabiszyńska przy skrzyżowaniu z Hallera. W tym miejscu na liczbach wyraźnie widać powrót studentów pod koniec września
Grabiszyńska przy skrzyżowaniu z Hallera. W tym miejscu na liczbach wyraźnie widać powrót studentów pod koniec września Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska
Coraz gęściej robi się na wrocławskich ulicach. A będzie jeszcze gorzej. Do Wrocławia po wakacyjnej przerwie wracają bowiem studenci. Szacuje się, że po Wrocławiu codziennie jeździ 150 tysięcy samochodów. Przyjazd studentów zwiększa tę liczbę o prawie jedną trzecią.

Na wrocławskich uczelniach w nadchodzącym roku akademickim będzie studiowało ok. 115 tysięcy osób. Tylko co piąty żak jest z Wrocławia. Pozostali przyjeżdżają z innych dolnośląskich miast i regionów Polski. Co najmniej jedna trzecia przyjedzie samochodem, którym będzie przemieszczała się po mieście aż do przyszłych wakacji. Wynika z tego, że w najbliższych dniach na naszych ulicach przybędzie blisko 40 tysięcy aut.

Większą liczbę samochodów na ulicach miasta dostrzegają także kurierzy i taksówkarze, którym korki przeszkadzają w pracy.
– W październiku zawsze pogarsza się jazda samochodem po mieście. Teraz większość studentów ma samochody, więc naturalne, że na przełomie września i października pojawia się ich na ulicach więcej. Tak było w poprzednich latach – zauważa Paweł Puławski z Wrocławskich Kurierów Rowerowych.

Problem polega też na tym, że potęgują ruch w godzinach szczytu i przede wszystkim w ścisłym centrum miasta, gdzie mieści się wiele wydziałów Uniwersytetu Wrocławskiego oraz w okolicy pl. Grunwaldzkiego, gdzie funkcjonuje kilka uczelni – m.in. Politechnika Wrocławska z największą liczbą studentów, a do tego kilkanaście akademików.

ZOBACZ TAKŻE: STRAŻACY Z CZERNEJ (POWIAT BOLESŁAWIECKI) Z POŚWIĘCENIEM BIEGNĄ PO ZABLOKOWANEJ AUTOSTRADZIE A4, BY RATOWAĆ ŻYCIE KIEROWCY

VIDEO //get.x-link.pl/cc8feb3f-3542-a466-5318-b515732996a5,294cec79-f70b-eb18-90cb-c207fde83aca,embed.html

Przez najbardziej zakorkowane wrocławskie skrzyżowania według ITS (Inteligentny System Transportu) w godzinach szczytu (7-8 i 16-17) przejeżdża we wrześniu nawet 5600 samochodów. W październiku może być ich nawet blisko 7000, a to oznacza, że np. przez skrzyżowanie ul. Grabiszyńskiej i Hallera w ciągu minuty przejedzie nawet 120 aut.

Korki we Wrocławiu wydłużają się już od tego tygodnia. Dziś ok. godz. 16 kompletnie zakorkowana była m.in. północna część miasta. Kierowcy stali w kilkukilometrowym korku od skrzyżowania ul. Kromera i Kwidzyńskiej aż do ul. Nowowiejskiej.

Wideo

Komentarze 105

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
glodis

i jeżdżą kilka ulic od domu

R
Rafał

Moi Drodzy,
mieszkam w tym mieście od urodzenia (jestem kierowcą, pieszym i rowerzystą – właśnie w tej kolejności). Jest coraz gorzej i to pogorszenie przyspiesza z każdym rokiem. Osoby odpowiedzialne w Magistracie za infrastrukturę drogową, organizację ruchu, przepustowość skrzyżowań itp. nie znają się na swojej robocie lub nie przykładają się do niej.
1) Czy naprawdę nie da się wydłużyć cykli zielonego światła (niech zielone świeci np. 70 sek. a nie 7 sek.) + zielona fala? A po co założono system tablic elektronicznych za 100 mln. złotych, z których dowiaduję się, że od ul. Wiśniowej do placu Grunwaldzkiego dojadę np. w 23 min.? W czym to mi pomaga? Nie lepiej gdyby na tych ekranach był obraz z kamer umieszczonych w newralgicznych punktach miasta? Wówczas każdy poruszający się sam by ocenił i zdecydował o wyborze drogi. Mam wrażenie, że ci fachowcy z organizacją ruchu drogowego w dużym mieście spotkali się dopiero na studiach przyjeżdżając z mniejszych miejscowości.
2) Naprawdę nie wszystko zależy od milionów euro z UE. Dużo zależy od zdrowego rozsądku i przestrzegania naczelnej zasady: nie przeszkadzać w żaden sposób poruszającym się po ulicach. Tymczasem jest wiele wysepek dla pieszych, które powodują nienaturalne zwężenia ruchu pojazdów do jednego pasa np. ul. Gajowicka przy dawnym Dowództwie SOW. Piesi nie chcą wiedzieć, że przejście dzielone wysepką traktowane jest jak dwa osobne i przed zejściem z wysepki muszą znowu się rozglądnąć. W szkołach już tego nie uczą: w lewo, w prawo i znowu w lewo. Masakra.
3) Jest wiele ścieżek rowerowych kosztem zwężenia jezdni. I w ten sposób kamikadze na rowerach są: na tej ścieżce (ok, tam im wolno), obok ścieżki czyli na chodniku dla pieszych i w końcu na ulicy pomiędzy samochodami. Gdzie bym się nie pojawił rowerzysta chce mnie rozjechać lub uderzyć w mój samochód. W dodatku pędzi bezmyślnie i lawiruje np. wzdłuż al. Hallera na wysokości ul. Gajowickiej. Za każdym razem wychodząc z bramy bloku muszę stanąć z moim 9-letnim synem na baczność, wychylić głowę i zobaczyć czy nie zasuwa z prędkością 35 km/h facet na rowerze albo cizia na nic się nie rozglądającą. Rozpisałem się, a nie miało być o rowerzystach, tylko o organizacji ruchu. Pisząc dalej. 4) Jak popatrzycie na plan miasta Wrocławia to zobaczycie ile tu linii kolejowych (zawdzięczamy je Niemcom). Jest naprawdę gęsta siec linii kolejowych. Porównajcie ją z Krakowem lub stolicą. Naprawdę można to mądrze wykorzystać i odkorkować miasto. Ale po co? Przecież nie da się, nie można, bo tory należą do jednej spółki PKP, budynek do drugiej a ławka do trzeciej. Lepiej rozkładać ręce i obiecywać poprawę w roku 2021 r. A żyć i jeździć trzeba dziś, jutro itd.
5) Dla osób przyjezdnych do „miasta spotkań” mam radę, aby zanim zdecydują się na kupno mieszkania czy jego wynajem najpierw sprawdzili kilkukrotnie w różne dni i godziny na własnej skórze czyli kołach ile zajmuje czas dojazdu z ich gniazdka do centrum lub miejsca, do którego będą musieli przemieszczać się każdego dnia. Nie ulegajcie manipulacjom i kłamstwom deweloperów dot. czasu dojazdu np. 7 min. na Stabłowice, 5 min. do Centrum itp. Chyba helikopterem  Analizujcie, liczcie, myślcie i bądźcie krytyczni wobec bełkotu informacyjnego mającego na celu zarobienie waszym kosztem. To wy potem tracicie nie dużo, ale już mnóstwo czasu i pieniędzy na przemieszczanie się po mieście. Nerwy także można stracić, a wyleczyć się nie sposób. Wrocław jest już po komunikacyjnym udarze, za chwilę będzie rozległy zawał i śmierć pacjenta.
6) Prorokuję, że wówczas Władze miasta zastosują system policyjny czyli nakazy, zakazy, konsekwencje finansowe jeśli ktoś nie dostosuje się, do zarządzeń że np. w dni parzyste mogą poruszać się po mieście pojazdy z numerami rejestracyjnymi o takiej kombinacji cyfr a w dni nieparzyste o innej. Bo co innego wymyślą w krótkim przedziale czasu, skoro przez lata wymyślili bzdury? Rozwiązania będą musiały przynieść od razu widoczną poprawę-takie będą oczekiwania

R
Rafał

Moi Drodzy,
mieszkam w tym mieście od urodzenia (jestem kierowcą, pieszym i rowerzystą – właśnie w tej kolejności). Jest coraz gorzej i to pogorszenie przyspiesza z każdym rokiem. Osoby odpowiedzialne w Magistracie za infrastrukturę drogową, organizację ruchu, przepustowość skrzyżowań itp. nie znają się na swojej robocie lub nie przykładają się do niej.
1) Czy naprawdę nie da się wydłużyć cykli zielonego światła (niech zielone świeci np. 70 sek. a nie 7 sek.) + zielona fala? A po co założono system tablic elektronicznych za 100 mln. złotych, z których dowiaduję się, że od ul. Wiśniowej do placu Grunwaldzkiego dojadę np. w 23 min.? W czym to mi pomaga? Nie lepiej gdyby na tych ekranach był obraz z kamer umieszczonych w newralgicznych punktach miasta? Wówczas każdy poruszający się sam by ocenił i zdecydował o wyborze drogi. Mam wrażenie, że ci fachowcy z organizacją ruchu drogowego w dużym mieście spotkali się dopiero na studiach przyjeżdżając z mniejszych miejscowości.
2) Naprawdę nie wszystko zależy od milionów euro z UE. Dużo zależy od zdrowego rozsądku i przestrzegania naczelnej zasady: nie przeszkadzać w żaden sposób poruszającym się po ulicach. Tymczasem jest wiele wysepek dla pieszych, które powodują nienaturalne zwężenia ruchu pojazdów do jednego pasa np. ul. Gajowicka przy dawnym Dowództwie SOW. Piesi nie chcą wiedzieć, że przejście dzielone wysepką traktowane jest jak dwa osobne i przed zejściem z wysepki muszą znowu się rozglądnąć. W szkołach już tego nie uczą: w lewo, w prawo i znowu w lewo. Masakra.
3) Jest wiele ścieżek rowerowych kosztem zwężenia jezdni. I w ten sposób kamikadze na rowerach są: na tej ścieżce (ok, tam im wolno), obok ścieżki czyli na chodniku dla pieszych i w końcu na ulicy pomiędzy samochodami. Gdzie bym się nie pojawił rowerzysta chce mnie rozjechać lub uderzyć w mój samochód. W dodatku pędzi bezmyślnie i lawiruje np. wzdłuż al. Hallera na wysokości ul. Gajowickiej. Za każdym razem wychodząc z bramy bloku muszę stanąć z moim 9-letnim synem na baczność, wychylić głowę i zobaczyć czy nie zasuwa z prędkością 35 km/h facet na rowerze albo cizia na nic się nie rozglądającą. Rozpisałem się, a nie miało być o rowerzystach, tylko o organizacji ruchu. Pisząc dalej. 4) Jak popatrzycie na plan miasta Wrocławia to zobaczycie ile tu linii kolejowych (zawdzięczamy je Niemcom). Jest naprawdę gęsta siec linii kolejowych. Porównajcie ją z Krakowem lub stolicą. Naprawdę można to mądrze wykorzystać i odkorkować miasto. Ale po co? Przecież nie da się, nie można, bo tory należą do jednej spółki PKP, budynek do drugiej a ławka do trzeciej. Lepiej rozkładać ręce i obiecywać poprawę w roku 2021 r. A żyć i jeździć trzeba dziś, jutro itd.
5) Dla osób przyjezdnych do „miasta spotkań” mam radę, aby zanim zdecydują się na kupno mieszkania czy jego wynajem najpierw sprawdzili kilkukrotnie w różne dni i godziny na własnej skórze czyli kołach ile zajmuje czas dojazdu z ich gniazdka do centrum lub miejsca, do którego będą musieli przemieszczać się każdego dnia. Nie ulegajcie manipulacjom i kłamstwom deweloperów dot. czasu dojazdu np. 7 min. na Stabłowice, 5 min. do Centrum itp. Chyba helikopterem  Analizujcie, liczcie, myślcie i bądźcie krytyczni wobec bełkotu informacyjnego mającego na celu zarobienie waszym kosztem. To wy potem tracicie nie dużo, ale już mnóstwo czasu i pieniędzy na przemieszczanie się po mieście. Nerwy także można stracić, a wyleczyć się nie sposób. Wrocław jest już po komunikacyjnym udarze, za chwilę będzie rozległy zawał i śmierć pacjenta.
6) Prorokuję, że wówczas Władze miasta zastosują system policyjny czyli nakazy, zakazy, konsekwencje finansowe jeśli ktoś nie dostosuje się, do zarządzeń że np. w dni parzyste mogą poruszać się po mieście pojazdy z numerami rejestracyjnymi o takiej kombinacji cyfr a w dni nieparzyste o innej. Bo co innego wymyślą w krótkim przedziale czasu, skoro przez lata wymyślili bzdury? Rozwiązania będą musiały przynieść od razu widoczną poprawę – takie będą oczekiwani

G
Gość

Dzisiaj czas dojazdu z Wojnowa do Mostu Zwierzynieckiego zajęło nam godzinę tj; od 15 do 16 Wobec tego, iż zajęcia dodatkowe koło ul. Ruskiej miały się zacząć od 16, zrezygnowałyśmy i zawróciły koło Hali Stulecia. Powrót na Wojnów od Ogrodu Japońskiego zajął na 1,5 godziny. W domu na Wojnowie byłyśmy 17.20. Proszę o postawienie Policji w godzinach szczytu na nowym rondzie przy rozjeździe na ul. Miłoszycką i Swojczyceyce. Kierowcy jadący od Korony od Mydlanej jadąc przez ulicę Miłoszycką mają pierwszeństwo przy wieździe na rondo. To powoduje że cała ulica Strachocińska, Most Chrobrego, ul. Mickiewicza aż do Ronda Grunwaldzkiego stoi w MegaGigaHarkorku nie tylko na przełomie września i października, kiedy wracają studenci ale w każdym dniu powszednim od godziny 15 do godziny 19.
Bardzo proszę o potraktowanie w/w informacji poważnie przez redaktorów Gazety Wrocławskiej i skontaktowanie się w tej sprawie z Radą Osiedla Wojnów-Swojczyce-Strachocin. Pracują tam Za Darmo wspaniali ludzie, którzy Redaktorom na pewno udzieliłby szczegółowych informacji na ten temat. Proszę również o skontaktowanie się z drogówką. W godzinach szczytu przejazd Trasy GRUNWALD- MOST ZWIERZYNIECKI- MICKIEWICZA- MOST CHROBREGO- SWOJCZYCE-STRACHOCIN I DALEJ.....przez karetkę pogotowia, straż pożarneą jest MegaWyczynem dla kierowców tych służb. Nie mówiąc o dojeździe na czas na miejsce wypadku drogowego i udzielenia pomocy. Żadna ze służb czuwająca nad bezpieczeństwem drogowym na tym odcinku nie pojawia się w godzinach szczytu by rozładować ten MegaHardKorek. A wystarczy w tych godzinach postawić zakaz poruszania się na tej trasie (W OBIE STRONY) TIRÓW, CYSTREN I INNYCH CIĘŻAROWYCH SAMOCHODÓW oraz CODZIENNE I NA STAŁE POSTAWIENIE POLICJI DROGOWEJ W GODZINACH OD 15 DO 19, która zapewni PŁYNNE PORUSZANIE SIĘ TĄ TRASĄ samochodów i autobusów nie dopuszczając by kierowcy z Miłoszyckiej mieli w godzinach szczytu pierwszeństwo do wjazdu na rondo w kierunku Strachocińskiej. Taka sama sytuacja na tej trasie jest w godzinach szczytu porannego między 6 rano a 10 rano. Podczas godzin szczytu zarówno rannych jak i wieczornych powinna na STAŁE PRZEBYWAĆ DROGÓWKA by:
- PILNOWAĆ BEZWZGLĘDNEGO ZAKAZU PORUSZANIA SIĘ TIRÓW NA TEJ TRASIE oraz
- Pilnować by kierowcy włączający się do ruchu na tej trasie NIE MIELI PIERWSZEŃSTWA NA ŻADNYM ODCINKU TRASY .
Z góry dziękuję za poważne potraktowanie tej sprawy

G
Gość

Dzisiaj czas dojazdu z Wojnowa do Mostu Zwierzynieckiego zajęło nam godzinę tj; od 15 do 16 Wobec tego, iż zajęcia dodatkowe koło ul. Ruskiej miały się zacząć od 16, zrezygnowałyśmy i zawróciły koło Hali Stulecia. Powrót na Wojnów od Ogrodu Japońskiego zajął na 1,5 godziny. W domu na Wojnowie byłyśmy 17.20. Proszę o postawienie Policji w godzinach szczytu na nowym rondzie przy rozjeździe na ul. Miłoszycką i Swojczyceyce. Kierowcy jadący od Korony od Mydlanej jadąc przez ulicę Miłoszycką mają pierwszeństwo przy wieździe na rondo. To powoduje że cała ulica Strachocińska, Most Chrobrego, ul. Mickiewicza aż do Ronda Grunwaldzkiego stoi w MegaGigaHarkorku nie tylko na przełomie września i października, kiedy wracają studenci ale w każdym dniu powszednim od godziny 15 do godziny 19.
Bardzo proszę o potraktowanie w/w informacji poważnie przez redaktorów Gazety Wrocławskiej i skontaktowanie się w tej sprawie z Radą Osiedla Wojnów-Swojczyce-Strachocin. Pracują tam Za Darmo wspaniali ludzie, którzy Redaktorom na pewno udzieliłby szczegółowych informacji na ten temat. Proszę również o skontaktowanie się z drogówką. W godzinach szczytu przejazd Trasy GRUNWALD- MOST ZWIERZYNIECKI- MICKIEWICZA- MOST CHROBREGO- SWOJCZYCE-STRACHOCIN I DALEJ.....przez karetkę pogotowia, straż pożarneą jest MegaWyczynem dla kierowców tych służb. Nie mówiąc o dojeździe na czas na miejsce wypadku drogowego i udzielenia pomocy. Żadna ze służb czuwająca nad bezpieczeństwem drogowym na tym odcinku nie pojawia się w godzinach szczytu by rozładować ten MegaHardKorek. A wystarczy w tych godzinach postawić zakaz poruszania się na tej trasie (W OBIE STRONY) TIRÓW, CYSTREN I INNYCH CIĘŻAROWYCH SAMOCHODÓW oraz CODZIENNE I NA STAŁE POSTAWIENIE POLICJI DROGOWEJ W GODZINACH OD 15 DO 19, która zapewni PŁYNNE PORUSZANIE SIĘ TĄ TRASĄ samochodów i autobusów nie dopuszczając by kierowcy z Miłoszyckiej mieli w godzinach szczytu pierwszeństwo do wjazdu na rondo w kierunku Strachocińskiej. Taka sama sytuacja na tej trasie jest w godzinach szczytu porannego między 6 rano a 10 rano. Podczas godzin szczytu zarówno rannych jak i wieczornych powinna na STAŁE PRZEBYWAĆ DROGÓWKA by:
- PILNOWAĆ BEZWZGLĘDNEGO ZAKAZU PORUSZANIA SIĘ TIRÓW NA TEJ TRASIE oraz
- Pilnować by kierowcy włączający się do ruchu na tej trasie NIE MIELI PIERWSZEŃSTWA NA ŻADNYM ODCINKU TRASY .
Z góry dziękuję za poważne potraktowanie tej sprawy

k
kamillo

Ekspedientka w sklepie: Przede wszystkim pan mi po chamsku wyrwał tego kurczaka!
Klient: Jako corpus delicti.
Sprzątaczka: Ścierkę, ścierkę mi wyrwał, moje narzędzie pracy.
Ekspedientka: Panie kierowniku, ukraść chciał mi tego kurczaka.
Sprzątaczka: No pewnie, bo po co by wyrywał?! To złodziej!
Ekspedientka: I pijak! Bo każdy pijak to złodziej!

K
Kuba

Nam lat przybywa a studentki pierwszego roku wiecznie młode :)

R
Rach

I każdy student to sędzia bo każdy sędzia to chałaśliwy pijak, śmieciarz, nie przestrzega przepisów w segregacji śmieci. Nie chciałem tutaj obrazić żadnego z sędziów to jest w formie żartu proszę mnie za to nie karać : D

R
Rach

Jestem typowym humanistą ale coś mi się liczby nie zgadzają : ) Jeśli co piąty żak jest z Wrocławia to ze 115 tys osób przyjedzie 92 tys. studentów. Jeśli z 92 tys. osób autem przyjedzie jedna trzecia to daje wynik 30360. Wynika z tego, że na naszych ulicach przybędzie 30360 aut a nie 40 tys. ale skoro tak sobie autor artykułu rzuca luźno danymi to może i liczby do obliczenia wyniku są wyjęte ze skomplikowanego umysłu i przemyśleń bez sprawdzenia.

"będzie studiowało ok. 115 tysięcy osób. Tylko co piąty żak jest z Wrocławia. Pozostali przyjeżdżają z innych dolnośląskich miast i regionów Polski. Co najmniej jedna trzecia przyjedzie samochodem, którym będzie przemieszczała się po mieście aż do przyszłych wakacji. Wynika z tego, że w najbliższych dniach na naszych ulicach przybędzie blisko 40 tysięcy aut."

s
srt

to już nie tajemnica i każdy etynek rowerancki wali po forach o eksterminacji aut z wrocławskich ulic.

x
xfh

emocjonalny mieszkańców ze swoim miastem - "fajnym rejonem miasta". Obecnie odbywa się gnojenie miasta - robienie betonowego bunkra z niewolnikami-klientami.

G
Gość

Zobaczą byki krase co zrobili z kiedyś fajnym rejonem miasta, że nie chce się ludziom tu mieszkać, że ma się tego miasta dość, że ma się tych wyżej wspomnianych polityków w d****. Za politykę transportową, urbanizacyjną, komunikacyjną, za lekceważenie obywatela - PRECZ Z WAMI!!!!!

K
Kodi

Korki.. Trudno... Będą...! Ale Najgorsze jest to, że Zerwana ze " smyczy " swołocz wynajmuje mieszkania i w D**** ma, że Inni Także mieszkają w danym bloku. Tylko imprezy itp.. Argument.. na zwrócenie uwagi ... Bezcenny... !!! " Jestem studentem"... Taaa.....

.

To się wyprowadź

r
radeberger

Gdyby nie to "bydło" to byś większość młodości trzepał kapucyna. No, chyba, że nadal to robisz, to faktycznie studenci mogą przeszkadzać...

Dodaj ogłoszenie