Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stacja Wrocław Muchobór. Miejsce prawie w centrum, widok jak z PRL-u [ZDJĘCIA]

Bartosz Józefiak
Stacja Wrocław Muchobór w sercu Wrocławia XXI wieku. Tuż przy parku technologicznym
Stacja Wrocław Muchobór w sercu Wrocławia XXI wieku. Tuż przy parku technologicznym fot. Paweł Relikowski
Pasażerowie wysiadający na przystanku kolejowym Wrocław Muchobór (w pobliżu ul. Strzegomskiej) nie mogą uwierzyć, że znajduje się on prawie w centrum miasta. W tym miejscu czas się zatrzymał w głębokim PRL. Zamiast nowoczesnych przystanków, pasażerów witają blaszane, pomazane wiaty i oberwane krawężniki. Wokół wala się mnóstwo śmieci. Straszy też podziemne przejście, gdzie wandale wysmarowali brzydkie bohomazy. A ruch jest tam duży: rano z każdego pociągu wysiada tu nawet po 20-30 osób, które pracują w pobliskich biurowcach lub studiują w Wyższej Szkole Bankowej.

- Jest tu brudno i nieprzyjemnie. Straszą krawężniki, no i te ohydne wiaty. Nie ma się czym chwalić. Tym bardziej, że to stacja blisko centrum, a obok jest Wrocławski Park Technologiczny. Przyjeżdża wielu obcokrajowców i widzą coś takiego - denerwuje się wrocławianin Roman Jachołkowski.

- Ciężko w ogóle mówić o przystanku. Przypomina to raczej metalową budę - mówi inny pasażer, Igor Błaszczyk. - Jak na takie wielkie miasto, nie powinno to tak wyglądać.

Co ciekawe, przystanek ten znajduje się przy linii kolejowej E30. Cała trasa, m.in. na odcinku od Węglińca do Wrocławia, jest zmodernizowana. Są nowe tory i przystanki kolejowe. Wszędzie, z wyjątkiem stacji Wrocław Muchobór przy ul. Traktatowej. Dlaczego? PKP tłumaczy, że wyremontowany odcinek E30 we Wrocławiu kończy się... akurat kilka kilometrów przed tym przystankiem.

Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która odpowiada m.in. za tory i przystanki mówi, że remont nie ominie i Muchoboru. Ale pasażerom prawdopodobnie przyjdzie na niego jeszcze długo poczekać. - Stacja Wrocław Muchobór znacznie się zmieni dopiero w ramach planowanej modernizacji linii kolejowej nr 273, czyli tzw. Nadodrzanki. Wstępnie to perspektywa 2014-20 - tłumaczy Siemieniec.

Nadodrzanka to linia kolejowa biegnąca w kierunku Głogowa, m.in. przez stację Wrocław Pracze, a także Księginice i Brzeg Dolny. Kolejarze chcą na te remonty pozyskać pieniądze z Unii Europejskiej. Ale na razie nie wiadomo dokładnie, kiedy prace miałyby ruszyć.

Rzecznik PKP PLK dodaje,że jednak rok temu na stacji Wrocław Muchobór odnowiono wiaty i przejście podziemne oraz elewację pobliskiej nastawni.

We Wrocławiu obecnie remontowane są perony stacji Mikołajów, a w przyszłym roku ma pojawić się nowy przystanek dla pociągów: Osobowice Cmentarz. Z kolei 24 października skończono odbiory techniczne na wszystkich trzech peronach i torach remontowanej od ponad dwóch lat stacji Wrocław Leśnica. Normalnie korzystają już z nich pasażerowie, choć cała modernizacja stacji Wrocław Leśnica jeszcze się nie zakończyła. Tu remont znacznie się opóźnił: stacja miała być już rok temu, ale kolejarze i urzędnicy z magistratu nie mogli dogadać się co do zamknięcia przejazdu kolejowego przy ul. Średzkiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska