Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Służbowy samochód dla każdej firmy

Bartłomiej Łata
Wynajmem aut w systemie flotowym najczęściej interesują się firmy medyczne, farmaceutyczne, budowlane i bankowe
Wynajmem aut w systemie flotowym najczęściej interesują się firmy medyczne, farmaceutyczne, budowlane i bankowe Tomasz Hołod

Auto Grup Polska odnotowała w 2016 roku wzrost sprzedaży o 24,3 procent w porównaniu do roku poprzedniego, sprzedając 2946 nowych aut z Grupy Volkswagena we Wrocławiu. Taki wynik pozwoliły na zajęcie 26. miejsca w rankingu TOP 50 największych firm dealerskich w Polsce w 2016 roku – wynika z najnowszego badania firmy doradczej DCG Dealer Consulting oraz Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Stworzyli flotę samochodową

– Dynamiczny rozwój firmy Auto Group Polska, a w szczególności popularyzacja marki Volkswagen na Dolnym Śląsku sprawiła, że podjęliśmy decyzję o stworzeniu miejsca, które będzie zajmować się sprzedażą aut osobowych oraz użytkowych marki Volkswagen do firm. Miejsce to nosi nazwę Flota Centrum Wrocław – mówi Konrad Piekarski, dyrektor sprzedaży i marketingu Volkswagen Centrum Wrocław. – Chcemy za jego pośrednictwem dotrzeć do wszystkich przedsiębiorstw, nie tylko tych dużych, ale przede wszystkim do małych i średnich – dodaje. – Nasze Centrum Flotowe będzie służyć pomocą w ramach edukacji funkcjonowania floty samochodów służbowych i dysponowania kosztami wynikającymi z utrzymania aut – podkreśla Konrad Piekarski.
Dla małych i średnich firm

– Chcemy, aby z naszych usług w jak największym stopniu korzystały firmy z sektora małych i średnich, gdyż to często właśnie w nich tkwi przekonanie, że samochody – w programie flotowym – są zarezerwowane wyłącznie dla korporacji kupujących jednorazowo duże wolumeny aut – zwraca uwagę Konrad Piekarski. – Zachęcamy do korzystania z udogodnień flotowych nawet niewielkie rodzinne biznesy. Zainteresowani są przede wszystkim przedstawiciele firm medycznych, farmaceutycznych, budowlanych, jak i bankowych – wyjaśnia Konrad Piekarski.

– Zamierzamy organizować szkolenia, warsztaty oraz konferencje adresowane do firm sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które odbywać się będą na Dolnym Śląsku, przez co wyłączymy problem dojazdu, który często jest czynnikiem wykluczającym uczestnictwo – dodaje.

Konrad Piekarski podkreśla, że głównymi tematami szkoleń będą między innymi korzyści płynące z polityki flotowej, optymalizacji kosztów, a także serwisowych wsparć flotowych, które są często pomijane przy wyborze oferty zakupu pojazdu.
Volkswagen Centrum Wrocław od lat współpracuje z największymi firmami z sektora Car Fleet Management, czyli zarządzania flotą, a zasięg działania firmy obejmuje teren całej Polski. Klientami działu flotowego Volkswagen Centrum Wrocław są przedsiębiorstwa o różnych profilach działalności: od finansów, poprzez sprzedaż oraz farmację, po telekomunikację i energetykę.

Dni otwarte z jazdą testową

Równocześnie z premierą nowego odświeżonego modelu VW Golf, który jest najczęściej wybieranym modelem wśród poszukujących samochodu dla firmy, Volkswagen Centrum Wrocław chce organizować dni otwarte przeznaczone dla przedsiębiorstw.

Każdy zainteresowany będzie mógł przyjść do salonu przy al. Brücknera i uzyskać poradę, pobrać indywidualną ofertę dla swojej firmy oraz co najważniejsze, odbyć jazdę testową flagowym modelem flotowym.

Takie minikonferencje firma chce organizować cyklicznie, aby przedsiębiorcy mogli poczuć się swobodnie i komfortowo w obecności doradcy handlowego oraz w otoczeniu salonu samochodowego. Pozwoli to też stworzyć warunki dla porad oraz negocjacji handlowych.
– Do końca 2017 roku zaplanowaliśmy sześć spotkań w naszym salonie przy al. Brücknera 54.

Aby zostać klientem flotowym i móc korzystać z preferencyjnych form zakupu, nie trzeba posiadać w swoim parku dużej liczby samochodów ani dokonywać dużej wymiany floty. Nawet zakup jednego samochodu firmowego pozwala na uzyskanie korzystnych warunków: wsparcia cenowego, promocyjnych form finansowania i ubezpieczenia auta.
Zespół flotowy Volkswagen Centrum Wrocław to specjaliści łączący pasję z dużym doświadczeniem na rynku sprzedaży B2B, czyli transakcji między firmami.

Dowolna reklama na aucie

– Tym co nas wyróżnia, jest fachowa wiedza w zakresie optymalizacji wydatków na auta służbowe, a co za tym idzie dopasowanie modelu finansowania do każdego przedsiębiorcy – podkreśla Konrad Piekarski. – Ponadto oferujemy możliwość pełnej i dowolnej konfiguracji każdego modelu Volkswagena, zapewniamy też możliwość oklejenia pojazdu według indywidualnego projektu klienta, gwarantujemy usługi „door to door”, a także wydajemy przedsiębiorstwom naraz nawet kilkadziesiąt samochodów – dodaje.

Kto pracuje we wrocławskim salonie

W salonie przy al. Brücknera, założonym w 2012 roku, zatrudnionych jest niemalże dziewięćdziesięciu pracowników. W projekcie Flota Centrum Wrocław pracują już cztery osoby. W przyszłym miesiącu dołączy do nich kolejny doświadczony handlowiec.
– Do końca 2017 roku zamierzamy osiągnąć status Centrum Dolnośląskiego, które reprezentować będzie siedmiu wyspecjalizowanych doradców biznesowych – zaznacza Konrad Piekarski. – Naszym priorytetem jest utrzymanie na najwyższym poziomie indywidualnego podejścia do klientów – dodaje.

Sprzedaż aut dla firm

Volkswagen Centrum Wrocław służy klientom fachową pomocą.
– Im większa firma, a co za tym idzie większa liczba aut w zakupie, tym proces sprzedaży może być dłuższy. Chociaż nie zawsze – zaznacza Konrad Piekarski. – Nasi klienci dysponują tylko dwudziestoma czterema godzinami na dobę. Codzienność nie pozwala im myśleć tylko o autach. My chcemy ich w tym wyręczyć – dodaje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska