Samochody jadą, piesi wchodzą wprost pod szynobus. Bo szlaban się otworzył...

AB

Wideo

Do bardzo niebezpiecznej sytuacji doszło wczoraj po po południu na przejeździe kolejowym przy ul. Czajkowskiego. Samochody wjechały na przejazd wprost pod szynobus, bo szlaban najpierw się otworzył, a następnie nie zdążył zamknąć przed przejazdem składu. Było o krok od tragedii. Pracownik kolei odpowiedzialny za obsługę rogatek został na razie odsunięty od pełnienia swoich obowiązków.

Na filmiku nagranym przez kierowce i zamieszczonym na serwisie YouTube przez Radio Wrocław widać, że w chwili przejazdu roboczego pociągu szlaban na przejeździe na ul. Czajkowskiego jest zamknięty. Czekają zarówno kierowcy, jak i piesi. Po chwili szlaban się podnosi. Kierowcy przejeżdżają, piesi przechodzą, ale... nagle pojawia się czerwone światło i szlaban powoli zaczyna się zamykać. W tej samej chwili na torach pojawia się szynobus...

Na szczęście nikomu nic się nie stało, jednak teraz PKP PLK wyjaśnia, dlaczego dróżnik w ogóle otworzył szlaban a potem nie zdążył go w porę zamknąć.

- Bardzo dokładnie wyjaśnimy, czemu pracownik otworzył rogatki przed przejazdem drugiego pociągu. Pracownik miał odbyte wszystkie kursy i szkolenia, także w tym roku przechodził już okresowe szkolenia na swoim stanowisku pracy. Do chwili wyjaśnienia całego zdarzenia został odsunięty od pełnienia obowiązków - podkreśla Bohdan Ząbek z PKP PLK i dodaje, że spółka traktuje zajście bardzo poważnie.- Podkreślamy jeszcze raz, że postępowanie pracownika będzie szczegółowo przeanalizowane. Zwracamy szczególną uwagę na właściwe przygotowanie pracowników do pełnienia obowiązków.

ZOBACZ TAKŻE: BYLIŚMY JUŻ NA NOWYM DWORCU AUTOBUSOWYM POD CENTRUM HANDLOWYM WRATISLAVIA

Komentarze 53

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Skóra
Pory dyżurnym ruchu się tak powiększają i otwierają, że zamiast zamkniętej skóry mają otwartą "skurę".
W
Wrocławianin
Ostatnio czekałem na Sołtysowickiej jakieś 25 min. 3 x przejazd się zamykał raz po raz. Kierowcy tam się pchają żeby przejechać prosto albo skręcić w prawo w Czajkowskiego. Autobusy stoją w tym upale z ludźmi w środku. Do tego nie rozumiem dlaczego do tej pory na tej wąskiej uliczce znajduje się zakład produkcji betonu! Gruszki regularnie blokują tam ulice, a do tego im się ulewa i zastyga ten beton na ulicy (szczególnie gdy skręcają)
W
Wrocławianin
Ten przejazd na Czajkowskiego to jakiś śmiech na sali.
Ostatnio czekałem na Sołtysowickiej jakieś 25 min. 3 x przejazd się zamykał raz po raz. Kierowcy tam się pchają żeby przejechać prosto albo skręcić w prawo w Czajkowskiego. Autobusy stoją w tym upale z ludźmi w środku. Do tego nie rozumiem dlaczego do tej pory na tej wąskiej uliczce znajduje się zakład produkcji betonu! Gruszki regularnie blokują tam ulice, a do tego im się ulewa i zastyga ten beton na ulicy (szczególnie gdy skręcają). Jeśli nic się tam nie zmieni to będzie coraz gorzej. Czy w XXI wieku tak trudno precyzyjnie sterować rogatkami za pomocą elektroniki? Czy składy towarowe muszą faktycznie w godzinach szczytu komunikacyjnego przejeżdżać przez Wrocław? Nie rozumiem tej polityki ...
B
Bartek
Coraz więcej szynobusów a tutaj średniowieczne zapory sterowane przez omylnego człowieka. W cywilizowanych krajach w środku miasta nie ma żadnych przejazdów kolejowych. Tylko wiadukty i tunele.
a
awers
a ty szmaciarzu czym jechałeś??
T
Też Inżynier Automatyk
Pewnie chodzi o kasę. Albo nikt nie chce wziąć odpowiedzialności za taki projekt. W razie gdy coś zawiedzie, może dojść do katastrofy. Najlepsze było by połączenie jednego i drugiego, automatyka steruje całym systemem, ale człowiek cały czas czuwa. Tylko że już nie nad jednym szlabanem, tylko nad jakimś konkretnym obszarem.
g
gosc
przy okazi widac jakie sa tam i innych miejscach metropoli piekne chodniki dziekujemy ci prezydencie zmam miejscowosci w polsce takze te biedne gdzie zrobile sciezki rowerowe z miasta do miasta jakies 23 km a te bogatsze miasteczka sa odnowione i widac w nich gospodarza
W
Wiadukt
Konieczny! To nie średniowiecze!
E
EZT
To był Zespół Trakcyjny, elektryczny. Na pewno nie żaden szynobus.
C
Czwartek
Szlaban otwarty z jednej strony, z drugiej zamkniety
Jechaliśmy na przemian, wachadłowo?!
T
Tri
Na filmie jak byk widac, ze swiatla zgasły i ludzie jechali. Wiec nie do konca masz racje
K
Kiero
Zbliżając się do przejazdu,kierujący pojazdem ma obowiązek upewnić się czy nie podjeżdża pojazd szynowy.Nikt nie zatrzymuje się/nie zwalnia przed przejazdem.
I
Inżynier Automatyk
Jest rok 2017. Od kilkudziesięciu lat ludzie latają w kosmos. Za pomocą smartfona można dziś z dowolnego miejsca na świecie sterować pracą dowolnego urządzenia. Mamy już pociągi jeżdżące bez maszynisty, samochody jeżdżące bez kierowcy, bezzałogowe samoloty a nawet pojazdy kosmiczne a w Polsce szlabany na przejeździe nadal opuszcza i podnosi nie nowoczesna automatyka lecz człowiek ?
Z
Zazul
Fakt, sytuacja niewesoła. Ale takich tragedii w Polsce było wiele -ja pamiętam od co najmniej 30 lat. Przejazd się otwiera i ... pociąg. Zawsze po otworzeniu szlabanów przejeżdżam/przechodzą ostrożnie (choć nie wszędzie konstrukcja na to pozwala), ZATRZYMUJĄC SIĘ przed przejazdem, bo jest to najniebezpieczniejszy moment, kiedy dróżnik/czy-ktoś-tam otwiera zapory. Dla tych co mieli zielone/pierwszeństwo na cmentarzach są alejki...
S
Stabłowiczanin
To samo miałem ostatnio na przejeździe ul. Główna. Jakiś szmaciarz na komarku nagle zahamował i w tym momencie opuściły się szlabany. WTF?
Dodaj ogłoszenie