Samochody jadą, piesi wchodzą wprost pod szynobus. Bo...

    Samochody jadą, piesi wchodzą wprost pod szynobus. Bo szlaban się otworzył...

    AB

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Do bardzo niebezpiecznej sytuacji doszło wczoraj po po południu na przejeździe kolejowym przy ul. Czajkowskiego. Samochody wjechały na przejazd wprost pod szynobus, bo szlaban najpierw się otworzył, a następnie nie zdążył zamknąć przed przejazdem składu. Było o krok od tragedii. Pracownik kolei odpowiedzialny za obsługę rogatek został na razie odsunięty od pełnienia swoich obowiązków.
    Na filmiku nagranym przez kierowce i zamieszczonym na serwisie YouTube przez Radio Wrocław widać, że w chwili przejazdu roboczego pociągu szlaban na przejeździe na ul. Czajkowskiego jest zamknięty. Czekają zarówno kierowcy, jak i piesi. Po chwili szlaban się podnosi. Kierowcy przejeżdżają, piesi przechodzą, ale... nagle pojawia się czerwone światło i szlaban powoli zaczyna się zamykać. W tej samej chwili na torach pojawia się szynobus...



    Na szczęście nikomu nic się nie stało, jednak teraz PKP PLK wyjaśnia, dlaczego dróżnik w ogóle otworzył szlaban a potem nie zdążył go w porę zamknąć.

    - Bardzo dokładnie wyjaśnimy, czemu pracownik otworzył rogatki przed przejazdem drugiego pociągu.
    Pracownik miał odbyte wszystkie kursy i szkolenia, także w tym roku przechodził już okresowe szkolenia na swoim stanowisku pracy. Do chwili wyjaśnienia całego zdarzenia został odsunięty od pełnienia obowiązków - podkreśla Bohdan Ząbek z PKP PLK i dodaje, że spółka traktuje zajście bardzo poważnie.- Podkreślamy jeszcze raz, że postępowanie pracownika będzie szczegółowo przeanalizowane. Zwracamy szczególną uwagę na właściwe przygotowanie pracowników do pełnienia obowiązków.

    ZOBACZ TAKŻE: BYLIŚMY JUŻ NA NOWYM DWORCU AUTOBUSOWYM POD CENTRUM HANDLOWYM WRATISLAVIA



    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (53)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Śmiech na sali

    Wrocławianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Ostatnio czekałem na Sołtysowickiej jakieś 25 min. 3 x przejazd się zamykał raz po raz. Kierowcy tam się pchają żeby przejechać prosto albo skręcić w prawo w Czajkowskiego. Autobusy stoją w tym...rozwiń całość

    Ostatnio czekałem na Sołtysowickiej jakieś 25 min. 3 x przejazd się zamykał raz po raz. Kierowcy tam się pchają żeby przejechać prosto albo skręcić w prawo w Czajkowskiego. Autobusy stoją w tym upale z ludźmi w środku. Do tego nie rozumiem dlaczego do tej pory na tej wąskiej uliczce znajduje się zakład produkcji betonu! Gruszki regularnie blokują tam ulice, a do tego im się ulewa i zastyga ten beton na ulicy (szczególnie gdy skręcają)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Śmiech na sali

    Wrocławianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Ten przejazd na Czajkowskiego to jakiś śmiech na sali.
    Ostatnio czekałem na Sołtysowickiej jakieś 25 min. 3 x przejazd się zamykał raz po raz. Kierowcy tam się pchają żeby przejechać prosto albo...rozwiń całość

    Ten przejazd na Czajkowskiego to jakiś śmiech na sali.
    Ostatnio czekałem na Sołtysowickiej jakieś 25 min. 3 x przejazd się zamykał raz po raz. Kierowcy tam się pchają żeby przejechać prosto albo skręcić w prawo w Czajkowskiego. Autobusy stoją w tym upale z ludźmi w środku. Do tego nie rozumiem dlaczego do tej pory na tej wąskiej uliczce znajduje się zakład produkcji betonu! Gruszki regularnie blokują tam ulice, a do tego im się ulewa i zastyga ten beton na ulicy (szczególnie gdy skręcają). Jeśli nic się tam nie zmieni to będzie coraz gorzej. Czy w XXI wieku tak trudno precyzyjnie sterować rogatkami za pomocą elektroniki? Czy składy towarowe muszą faktycznie w godzinach szczytu komunikacyjnego przejeżdżać przez Wrocław? Nie rozumiem tej polityki ...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Na tym przejeździe i następnym będzie jeszcze gorzej

    Bartek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

    Coraz więcej szynobusów a tutaj średniowieczne zapory sterowane przez omylnego człowieka. W cywilizowanych krajach w środku miasta nie ma żadnych przejazdów kolejowych. Tylko wiadukty i tunele.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przy okazji

    gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 1

    przy okazi widac jakie sa tam i innych miejscach metropoli piekne chodniki dziekujemy ci prezydencie zmam miejscowosci w polsce takze te biedne gdzie zrobile sciezki rowerowe z miasta do miasta...rozwiń całość

    przy okazi widac jakie sa tam i innych miejscach metropoli piekne chodniki dziekujemy ci prezydencie zmam miejscowosci w polsce takze te biedne gdzie zrobile sciezki rowerowe z miasta do miasta jakies 23 km a te bogatsze miasteczka sa odnowione i widac w nich gospodarza zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Być może

    Wiadukt (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    Konieczny! To nie średniowiecze!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bart

    EZT (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

    To był Zespół Trakcyjny, elektryczny. Na pewno nie żaden szynobus.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Godz 18

    Czwartek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    Szlaban otwarty z jednej strony, z drugiej zamkniety
    Jechaliśmy na przemian, wachadłowo?!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Art. 28. 1 KRD

    Kiero (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 4

    Zbliżając się do przejazdu,kierujący pojazdem ma obowiązek upewnić się czy nie podjeżdża pojazd szynowy.Nikt nie zatrzymuje się/nie zwalnia przed przejazdem.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To się dzieje naprawdę ?

    Inżynier Automatyk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 4

    Jest rok 2017. Od kilkudziesięciu lat ludzie latają w kosmos. Za pomocą smartfona można dziś z dowolnego miejsca na świecie sterować pracą dowolnego urządzenia. Mamy już pociągi jeżdżące bez...rozwiń całość

    Jest rok 2017. Od kilkudziesięciu lat ludzie latają w kosmos. Za pomocą smartfona można dziś z dowolnego miejsca na świecie sterować pracą dowolnego urządzenia. Mamy już pociągi jeżdżące bez maszynisty, samochody jeżdżące bez kierowcy, bezzałogowe samoloty a nawet pojazdy kosmiczne a w Polsce szlabany na przejeździe nadal opuszcza i podnosi nie nowoczesna automatyka lecz człowiek ?
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Masz rację

    Też Inżynier Automatyk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Pewnie chodzi o kasę. Albo nikt nie chce wziąć odpowiedzialności za taki projekt. W razie gdy coś zawiedzie, może dojść do katastrofy. Najlepsze było by połączenie jednego i drugiego, automatyka...rozwiń całość

    Pewnie chodzi o kasę. Albo nikt nie chce wziąć odpowiedzialności za taki projekt. W razie gdy coś zawiedzie, może dojść do katastrofy. Najlepsze było by połączenie jednego i drugiego, automatyka steruje całym systemem, ale człowiek cały czas czuwa. Tylko że już nie nad jednym szlabanem, tylko nad jakimś konkretnym obszarem.zwiń

    Zdjęcie autora komentarza
    Od dawna

    Zazul

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Fakt, sytuacja niewesoła. Ale takich tragedii w Polsce było wiele -ja pamiętam od co najmniej 30 lat. Przejazd się otwiera i ... pociąg. Zawsze po otworzeniu szlabanów przejeżdżam/przechodzą...rozwiń całość

    Fakt, sytuacja niewesoła. Ale takich tragedii w Polsce było wiele -ja pamiętam od co najmniej 30 lat. Przejazd się otwiera i ... pociąg. Zawsze po otworzeniu szlabanów przejeżdżam/przechodzą ostrożnie (choć nie wszędzie konstrukcja na to pozwala), ZATRZYMUJĄC SIĘ przed przejazdem, bo jest to najniebezpieczniejszy moment, kiedy dróżnik/czy-ktoś-tam otwiera zapory. Dla tych co mieli zielone/pierwszeństwo na cmentarzach są alejki...zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo