Radny Dutkiewicza zablokuje likwidację biletu za 80 złotych?

Marcin Torz
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
Czy Piotr Kuczyński, wrocławski radny, który przed kilkoma tygodniami przeszedł z Prawa i Sprawiedliwości do klubu Rafała Dutkiewicza, teraz przeszkodzi prezydentowi w biletowej rewolucji? Po petycji Gazety Wrocławskiej zapowiada walkę o utrzymanie biletu miesięcznego na wszystkie linie normalne. Biletu, który władze Wrocławia chcą zlikwidować.

ZOBACZ TEŻ: WE WROCŁAWIU POWSTAŁ NAJDŁUŻSZY TRAMWAJ W POLSCE. DLA KRAKOWA
Wczoraj do wszystkich wrocławskich radnych trafiła petycja, podpisana przez prawie 3500 wrocławian. W przygotowanym przez portal GazetaWroclawska.pl apelu domagają się oni zmiany decyzji o likwidacji biletu miesięcznego na wszystkie linie normalne. Kosztował on 80 złotych. W myśl planów urzędników, od maja 2012 pasażerowie musieliby kupować bilet nie tylko na linie normalne, ale także pospieszne i te poza granicami Wrocławia - w cenie 98 złotych.

- Dostawaliśmy prośby o uproszczenie systemu biletów okresowych, w którym jest teraz bardzo duży wybór - przekonywał na naszych łamach Paweł Czuma, rzecznik prasowy magistratu. - Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że znajdą się osoby niezadowolone. I zrozumiemy ich złość.

Zobacz reakcję internautów na wypowiedź rzecznika (kliknij)

Ostateczną decyzję o likwidacji biletu miesięcznego na linie normalne mają podjąć wrocławscy radni. Ma zapaść 16 lutego, podczas głosowania w sprawie podwyżek cen biletów (kliknij i zobacz nowe ceny).

Ale czy zapadnie? Po naszej petycji już nie tylko opozycja deklaruje chęć walki o tak popularny wśród wrocławian bilet (co miesiąc kupowało go 11 tysięcy głosów). Pomysłom prezydenta sprzeciwiają się też pierwsi radni klubu Rafała Dutkiewicza.

- Na najbliższym posiedzeniu klubu złożę wniosek o zmianę projektu uchwały przewidującej likwidację biletu - zapowiada radny Piotr Kuczyński. - Z tego biletu korzysta bardzo wiele osób, dlatego uważam, że powinien zostać w ofercie. Będę przekonywał kolegów, aby podzielili moje zdanie.

Jego klubowa koleżanka Wanda Ziembicka - Has, jeszcze nie podjęła decyzji, ale sygnalizuje że jej głosu prezydent też nie może być pewien. - Przypominam, że mam charakter i jeśli uznam, że trzeba, to zagłosuję niezgodnie z dyscypliną partyjną - zapowiada.

O zasadności likwidacji biletu chcą też rozmawiać na początku lutego, na posiedzeniu klubu radnych Rafała Dutkiewicza, radni Renata Mauer - Różańska, Maciej Zegan i Henryk Macała.

Dla prezydenta liczyć się będzie każdy radny. W radzie miejskiej ma tylko 2 głosy przewagi nad opozycją.

Klub radnych Rafała Dutkiewicza jest jednak podzielony. Radny Jerzy Michalak: Jeśli bilet za 80 zł pozostałby obok biletu za 98 zł, sprzedaż tego drugiego będzie na tyle mizerna, że nie spowoduje dodatkowego, koniecznego wpływu do kasy MPK. W nowych taryfach MPK przewidywana jest możliwość poruszania się wszystkimi liniami za 80 zł miesięcznie. Trzeba kupić bilet na 90 dni za 240 zł. Wtedy za każdy miesiąc zapłacimy właśnie 80 zł.

Wideo

Komentarze 49

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
szatan
to rocznie 144 zł dla mnie to 10 dni życia. Włodarz miasta pewnie tyle wydaje dziennie albo na obiad w restauracji. Podwyżki cen biletów to nic innego jak wyłudzanie pieniędzy od podatników na nagrody dla pier.................. urzędasów.
J
Jerzy Michalak
zrobił to świadomie.
t
terminator
dziękujemy Panu za dotychczasowe osiągnięcia, które pozwoliły wypromować to robotnicze miasto i zmienić je na lepsze w wielu miejscach, aspektach a przede wszystkim uczynić Wrocławian dumnymi mieszczuchami. Ja również cenię to sobie.
Niestety jest i cień Pana działalności - było i jest kilka decyzji, inwestycji oraz iluś ludzi Panu podległych, którzy psują wizerunek Prezydenta jak i Wrocławia. Nie będę wyliczał kto, co, gdzie i kiedy, bo nie o to tutaj chodzi, bo sam Pan wie doskonale, gdzie "w trawie piszczy" i mam nadzieje, że jako pokorny Włodarz Miasta ze skruchą przyzna się do swoich błędów. Ma Pan, Panie Prezydencie klasę albo nie. Wybór proszę dokonać samemu a nie zostawiać nam Wrocławianom, bo to jest brak pokory - pycha. Czy jako rodzic nie przyznawał się Pan do swoich błędów? Zapewne większe uznanie ma Pan jako człowiek niedoskonały a nie nieomylny i tak samo jest z nami Wrocławianami jak z dziećmi.
Widzę, że uparcie dąży Pan do celu - cenię to sobie (i nie tylko ja: te 30% wyborców też tak uważało zapewne) i ma Pan sukcesy - ale proszę nie krzywdzić mieszkańców a podwyżka biletów jest dla nas Wrocławian karą a nie nagrodą za wierność komunikacji miejskiej. Proszę szukać oszczędności u Was i Wam podległych instytucjach a nie u tych, co nie wybrali auta albo co nie mają wyboru w przemieszczaniu się po mieście. Piszę to jako zapalony rowerzysta, aby nie było, że jakiś "uczepiony" siedziska autobusowego czy tramwajowego pasażer. Nie działam też w jakiejś organizacji rowerowej - po prostu dbam o swoją radość.
Wierze, że głos rozsądku oraz sumienie nie są Panu obce.

Z poważaniem
w
wroc
Ale taki np Nabzdyk,któremu ludzie dali na protezy żeby mógł zostać wrocławskim celebrytą/w moim zakładzie zbieraliśmy dla niego kasę/teraz na 11tys ludzi głęboko w d...Jak czytam w dzisiejszej wrocławskiej nabzdyk trwierdzi,że 11tys użytkowników biletu to zbyt mało żeby bilet dłużej funkcjonował.Skandal panie doktorze nabzdyk.Więcej szacunku dla ludzi/choć czego można się spodziewać po lekarzu/.Zachowam sobie ten artykuł tak na pamiątkę/przyda się przy następnych wyborach/.
t
toker
No i michalak palna cala prawde dlaczego chca likwidowac bilet za 80
j
juqwerty
Polać Tobie. Podręcznikowy przykład manipulacji. Najpopularniejszy bilet = największe grono elektoratu do "uratowania" z opresji.
b
bubu
jeszcze nie zabrali a już mamy się cieszyć że przywrócili!!!!przecież ktoś nam celowo w głowie bałamuci, O niegodziwcy!I zapominamy wtedy o rzeczy podstawowej...ZA DUŻE TE PODWYŻKI PANIE DUTKIEWICZ ZA DUŻE
N
Nattan
Moglibyście podkraść rozwiązania warszawskie - 2 strefy (czyli we Wro już to jakby funkcjonuje) i niezależnie czy to metro, czy autobus zwykły bądź ekspresowy opłata jest ta sama. Szkoda sobie komplikować życie...
m
matylda
W konkurencjach na największego idiotę wśród piszących na forach zajmowałbyś zawsze czołowe miejsca
k
księgowa
Osoby, które kupują bilet na wszystkie linie normalne, korzystają średnio z sześciu przejazdów dziennie przez 20 dni w miesiącu. Wynika z tego, że jeden przejazd kosztuje taką osobę 66 groszy. Miasta być może nie stać już na fundowanie tak tanich przejazdów dla 10 tysięcy wrocławian. Czy pan Marcin Torz w swoich artykułach bierze pod uwagę interes miasta? Czy życie ponad stan nie kończy się tak, jak w Grecji?
t
tencowe
Akurat to autobusy są deficytowe w MPK w przeciwieństwie do tramwajów.
d
dawid
i tak zobaczycie jak DUTKIEWICZ każe taki projekt przegłosować to wszyscy RADNI KLUBU RAFAŁA DUTKIEWICZA podniosą grzecznie rączki nad podwyżką... takich wybraliśmy Radnych, tak samo było w przypadku od podatku od ścieków, nieruchomości i śniegu- wydzimy prawdziwe oblicze Klubu Radnych Dutkiewicza ... brak słów, teraz mówią pod publiczkę że się zastanawiają, albo nei wiedzą a potem głosują za podwyżkami uderzającymi w mieszkańców czyli NAS
c
cc
tacy ludzie bez jaj i honoru ! całe szczęście kiedyś umrą jak każdy tym się zawsze pocieszam, że tego co nakradną nie zabiorą nigdzie ze sobą, do piachu z takimi dworskimi !!!
P
PIRES
Dlaczego nikt nie protestuje przeciwko podwyżce NAJPOPULARNIEJSZEGO BILETU ZA 48 zł na dwie linie?
Podwyżka o 25%!
I użytkownikom to nie przeszkadza?
DLACZEGO?
s
someone
Zmiana ceny biletu miesięcznego na dwie linie o 12 zł jest bardziej niekorzystna. Wystarczy policzyć z proporcji :) 18zł z 80zł to 22%, zaś 12zł z 48zł to 25%
Dodaj ogłoszenie