Potężne korki przy AOW i na Oporowie. Co się dzieje?

JEW
Kierowcy, którzy próbowali się dziś rano dostać do Wrocławia od południa, klęli na czym świat stoi. Korki na wjeździe do miasta były tak duże, że samochody blokowały prawy pas autostradowej obwodnicy Wrocławia. Najdłuższy sznur aut stał przy węźle Wrocław Zachód, dalej przez rondo przy AOW, ulicę Mokronoską, Wiejską, Solskiego i Grabiszyńską aż do centrum. Kiepsko wyglądała także sytuacja przy węźle Wrocław Lotnisko. Zaraz po zjeździe w kierunku Wrocławia kierowcy zatrzymywali się w korku przy ul. Granicznej. W potężnych korkach stał także wjazd od strony Smolca, już na wysokości ul. Gagarina. Skąd tak duże natężenie ruchu.

Wszystko wskazuje na to, że największe komplikacje na Oporowie i w południowej części Wrocławia powoduje remont mostu Muchoborskiego. Cała przeprawa jest tam budowana niemal od podstaw. Prace rozpoczęły się w czerwcu i mają trwać do końca września. Objazd zamkniętej ulicy Krzemienieckiej skierowano na ul. Grabiszyńską, która i bez tego "dodatku" zwykle korkuje się w porannym szczycie komunikacyjnym. Dziś było jeszcze gorzej niż w poprzednim tygodniu.

Odcinek od AOW do skrzyżowania Grabiszyńskiej z Hallera pokonywało się aż godzinę! Przy wakacyjnym natężeniu ruchu na pokonanie tego fragmentu potrzebowaliśmy góra 15 minut. Kierowcom pozostaje męczyć się w takich korkach do końca września lub szukać alternatywnego wjazdu do miasta, ale tu wyboru wielkiego nie ma. Zarówno węzeł bielański jak i węzeł AOW Wrocław Lotnisko to bardzo ruchliwe i również zakorkowane miejsca.

Most Muchoborski zamknięty na wakacje. Dla pieszych kładka, ...

Wideo

Komentarze 94

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
a

Po co budować dwupasmowe obwodnice, skoro szeryfy i tak zablokują jeden pas, bo przecież gdzieś na końcu zawsze się zwęzi do jednego. Ludzie chcą wielopasmowych dróg nie umiejąc z nich korzystać (uporczywa jazda środkowym i lewym pasem), albo celowo blokując, bo przecież trzeba się ustawić w kolejce i korkować miasto. Paradoks.

d
dd

Jak ma wyprowadzać obwodnica leśnicy ruch z miasta jak właśnie większość ludzi jedzie do i z miasta !!!

G
Gość

Wpadliście na pomysł (dzięki kilku idiotom) by zmniejszać przepustowość ruchu samochodowego poprzez zwężanie jezdni do jednego pasa i wydzielanie torowisk (samo wydzielenie transportu szynowego jest słuszne i nie podlega dyskusji) celem korzystania z transportu zbiorowego. Tam gdzie można było budować wydzielone torowiska nie zrobiono tego bez żadnego konkretnego powodu ( np. ul. Krakowska). Niestety kompletnie nie dano nic w zamian. Zarówno mieszkańcy Wrocławia jak i ościennych gmin chętnie będą korzystać ze zbiorowego środka transportu na wzór cywilizacji zachodnich ale muszą tak jak tam mieć ku temu możliwość. We Wrocławiu szczególnie panuje bardzo dziwna i zarazem horrendalnie kosztowna praktyka budowy wszystkiego od d*** strony: zabudowa mieszkaniowa jako pierwsza zaś cała infrastruktura komunikacyjna na samym końcu przy jednoczesnych remontach uszkodzonej niejednokrotnie infr. podziemnej jak i mieszkaniowej (np upstrzone błotem przez kilka lat elewacje praktycznie nowych budynków).
Gdzie są parkingi na 300-500-1000 pojazdów przy pętlach autobusowych czy tramwajowych na rogatkach miasta by zostawić auto i przesiąść się do komunikacji zbiorowej, a nie stać w korku zasmradzając wszystkiego dookoła jak i samego siebie? To nie tylko mniej aut i czyste powietrze, to również szybszy przejazd i czystsze powietrze.
Wydzierżawcie, wysypcie klińcem, postawcie po 3 lampy i znak D-18 na terenach przy pętlach, a same się w chwilę zapełnią.

b
borsukwro

Generalnie koło 7:30 na ul. gagarina jedzie się w tempie 100m w 10 minut. Gdyby ten ruch puścić na graniczną drogą, którą to miasto obiecało mieszkańcom muchoboru jakieś 15 lat temu to by rondo pileckiego by się odetkało. Nawet właściele DCC chcieli ją zbudować, ale miasto zażyczyło sobie chodników i przystanków. Niestety jedna uliczka Mińska ma przejąć ruch ze Smolca, oba Muchobory, Wlot z Kątów Wrocławskich i jeszcze kawałek ruchu z Oporowa. Proponuję teraz zamknąć Strzegomską!

R
Roman-tyk

Urzekła mnie twoje historia, ale poważna dyskusja wymaga spojrzenia na sprawę w szerszym kontekście, a nie twojego osobistego przypadku.

D
DWR

żenada... komentarz na poziomie przedszkolaka... "moje podwórko - nie twoje"!

s
szmatan

że ekologią często sobie mordę wycierają oszuści i cwaniaczki. z drugiej człowiek jest jednak ekosystemu częścią i dbać o niego musimy. nie łudzisz się chyba, że bez tego rodzaju przepisów siedliska zwierząt (od których zależy nasz komfort, a czasem i byt) byłyby bezpowrotnie niszczone? winę tutaj ponoszą opieszałe instytucje

t
tantus

To prawda, ale autobusy 602 i 607 są chyba opłacane przez LG.

j
ja to ja

... "załatwiając" sprawy urzędowe parkuję pod samymi drzwiami budynków urzędu, nie płacę za parkowanie, a spalanie takiego wehikułu to max 3,5l / 100 km ;)

j
ja to ja

125 ccm wystarczy żeby być szybciej niż samochód nie wspominając o komunikacji... Odkąd zakupiłem KTMa o tej pojemności nie stoję w korkach. Zawsze "poll position" na światłach, a samo przyspieszenie i prędkości (do 115km/h) pozwalają na sprawną jazdę po mieście bez bycia wyprzedzanym przez samochody. Na AOW też jest ok. Jeżdżę nią 55 km w obie strony do pracy i w sumie na dojazdy tracę około 40 min dziennie mieszkając na wspomnianym w artykule Muchoborze Wielkim.

j
ja to ja

...inteligent powiatowy albo doradca wodza z Mikstatu

j
ja to ja

...

k
kek

hulajnoga elektryczna rozwiąże problem korków

F
Fran

Do pracy w linji prostej mam 3 kilometry. Niestety mostu brak wiec drogą jest 7 km. Normalnie samochodem zajmuje to okolo 12 minut, rowerem 25 minut a komunikacja miejska z przesiadka 1h 10 minut (jak sie trafi w autobus). Wiec o jakiej komunikacji mowa?

p
pasażercodzienny

Tramwaj to jak najbardziej dobry pomysł, każdy nowy pasażer więcej to mniej samochodów, mniej samochodów to większa szansa na mniejsze korki. Im więcej ludzi w centrum miasta porusza się komunikacją publiczną tym też więcej miejsca dla osób spoza miasta. Im większe miasto tym większy pożytek z tramwaju i ogólnie komunikacji miejskiej.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3