Podróż koleją ma być szybsza i bezpieczniejsza

Grażyna Szyszka
PKP remontuje tory między Rudną a Krzepowem. Najpierw będą utrudnienia,a potem lepszy komfort jazdy.

Szybsze podróże i sprawniejszy przewóz towarów umożliwi kolejny przebudowany odcinek Nadodrzanki - takie zapewnienie przekazał nam Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Na Dolnym Śląsku roboty obejmą 23 km toru między Wołowem a Małowicami Wołowskimi oraz Grębocicami a Głogowem.

PKP PLK ogłosiły już przetarg na roboty.

- W ramach inwestycji przebudowane będą perony w Orzeszkowie, Małowicach Wołowskich, Grębocicach i Krzepowie - dodaje rzecznik. -Prace zapewnią dostęp do kolei osobom niepełnosprawnym. Perony będą wyższe oraz wyposażone w nowe wiaty, ławki i oświetlenie, natomiast tablice informacyjne ułatwią orientację podróżnym.

Zakres prac związany jest z kompleksową wymianą 23 km toru. Wymienione zostaną rozjazdy i zainstalowane nowe urządzenia zabezpieczenia ruchu pociągów. Prace na 12 przejazdach kolejowo-drogowych szlaku Wołów - Małowice Wołowskie zwiększą poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów i kierowców. Przebudowanych zostanie 25 obiektów inżynieryjnych, w tym dwa wiadukty i most. Obiekty zyskają wyższe parametry, a składy pasażerskie będą mogły po nich kursować z prędkością 120 km/h, a towarowe 100 km/h.

Szacunkowa wartość zaplanowanych prac między Wołowem a Głogowem wyniesie około 64 mln zł.

Modernizacja torów między Rudną a Grębocicami

- W zeszłym roku PLK zapewniły pasażerom wygodniejszą obsługę dzięki przebudowie peronów na stacjach: Głogów Huta, Brzeg Głogowski oraz Czerna - mówi Mirosław Siemieniec. - Dodatkowo remont obiektów między Zieloną Górą a Czerwieńskiem umożliwił sprawniejszy przejazd pociągów.

Na dolnośląskim odcinku Nadodrzanki w ubiegłym roku zakończono prace remontowe toru numer 2 odcinka Rudna Gwizdanów - Głogów. Łączny koszt prac na Nadodrzance w 2016 roku to prawie 100 mln zł.

Do końca czerwca potrwają prace na torze numer 1 na odcinku Rudna Gwizdanów - Grębocice. Tory zostaną przystosowane dla ruchu pociągów pasażerskich z maksymalną prędkością do 120 km/h (towarowe do 100 km/h).

Po zrealizowaniu prac maksymalna prędkość po obu torach na odcinku Rudna Gwizdanów - Głogów będzie wynosić 120 km/h.

W czerwcu zapłaciliśmy w sklepach mniej niż w maju

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie