PO wstępnie zgadza się na propozycje ugrupowania Dutkiewicza. Oprócz jednej

Marcin Torz
Zarząd województwa Platformy Obywatelskiej, po kilku godzinach rozmów, wstępnie zgodził się na poprawki budżetowe zaproponowane przez Obywatelski Dolny Śląsk. Dotyczą przygotowania dokumentacji dotyczącej m.in. przebudowy połączenia kolejowego Jelenia Góra - Wrocław, budowy połączenia kolejowego z lotniskiem, czy też wprowadzenia pilotażowego programu, który ma pomóc od strony finansowej rodzinom wielodzietnym. PO zdecydowało się również poprzeć wniosek ODŚ w sprawie wymiany toalet w pociągach na cywilizowane.

- Nasze wątpliwości budzi jednak pomysł stworzenia połączenia kolejowego z lotniskiem - mówi Jacek Protasiewicz, szef PO na Dolnym Śląsku. - Z analiz wynika, że takie połączenie nie cieszyłoby się wielkim powodzeniem, a do tego sama budowa byłaby bardzo kosztowna, z uwagi na tereny podmokłe - tłumaczy.

Protasiewicz zaznacza, że na ten temat będzie jeszcze rozmawiał z prezydentem Rafałem Dutkiewiczem, szefem ODŚ. - To nie jest tak, że ostatecznie przekreślamy ten pomysł. Jutro spotkają się nasze zespoły negocjacyjne, zamierzamy debatować. Naszym zdaniem lepszym rozwiązaniem jest pociągnięcie do lotniska linii tramwajowej - słyszymy od lidera PO.

Z takiego obrotu sprawy nie jest zadowolony Patryk Wild, szef klubu ODŚ w sejmiku dolnośląskim. - Mieliśmy przedstawić pakiet swoich propozycji i to zrobiliśmy. Trudno mi się zgodzić z choćby w temacie podmokłych terenów, na których miałoby powstać połączenie z lotniskiem. Przecież dlatego chcemy, aby powstało studium wykonalności tej inwestycji, aby przekonać się, czy budowa będzie opłacalna. Z moich analiz wynika, że takie połączenie byłoby popularne i potrzebne. Dojazd koleją na lotnisko jest standardem w Europie i coraz częściej w Polsce. Nasza propozycja umożliwiłaby bezpośredni dojazd do portu lotniczego, ze wszystkich większych miast województwa.

Wiadomo, że takie połączenie jest dla klubu ODŚ istotnym elementem. Trudno więc przypuszczać, by negocjacje w tym temacie były krótkie i łatwe.

A czasu jest niewiele, bo już w czwartek będzie sesja budżetowa sejmiku wojewódzkiego. Jeśli PO zgodzi się na propozycje ODŚ, to raczej pewne jest, że ugrupowanie prezydenta poprze budżet, a tym samym - na dobrą sprawę - przestanie być w opozycji.

Przypomnijmy, że Jacek Protasiewicz i Rafał Dutkiewicz chcą zawrzeć sojusz. Aby do niego doszło oba ugrupowania polityczne mają zgodzić się na pewne ustępstwa. W przypadku Wrocławia, PO chce m.in. aby powstał nowy budynek V Liceum Ogólnokształcącego, domaga się też remontu ulicy Mińskiej.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Polak

Ale PO to zacofana partyjka nastawiona wyłącznie na okradanie Polaków, a nie na rozwój Polski.
Dajcie sobie zpokój z tramwajem, dużo taniej nie będzie, a jak jeżdżą tramawaje po Wrocławiu to każdy wie - najwolniej w całej Polsce.
Wrocławianie chcą pociągu Wrocław Główny - Lotnisko !!!

r
real

r2d2 - Amerykę odkryłeś! PO była, jest i będzie zawsze głupia, ujmując to w delikatny sposób.

r
rex

Dwie mordy, szydzące z Wrocławian.

x
xyz

PO = mafia

r
real

r2d2 - Amerykę odkryłeś! PO była, jest i będzie zawsze głupia, ujmując to w delikatny sposób.

B
Bigos Trismegistos

"PO zdecydowało się również poprzeć wniosek ODŚ w sprawie wymiany toalet w pociągach na cywilizowane."

Trzeba było od razu takie montować, ale nie! Montowali barbarzyńskie, bo tańsze! :P

r
r2d2

Ale głupia ta Platforma: domagają się remontu Mińskiej, który jest zaplanowany na przyszły rok. Robią ich jak przedszkolaków.

l
l

Protasiewicz to nie chodzi o to ze malo ludzi bedzie jezdzic pociagiem na lotnisko. To chodzi o cywilizacje, lotnisko jest mega wazne dla nowoczesnego miasta a zlodzieje-taksowkarze nie sprawiaja najlepszego wrazenia.

Poza tym tam nie trzeba pociagu tylko trzeba tramwaj na Nowy Dwor i dalej na lotnisko!!!

D
D

Na lotnisko.Z Jeleniej Góry, Wałbrzycha, Legnicy, Lubina.

s
stf

Żadna ze spierających się frakcji nie jest mi bliska, ale w kwestii połączenia kolejowego jestem zdecydowanie po stronie ODŚ.
Rzeczywiście dzięki łącznikowi kolejowemu przez lotnisko dla linii prowadzących na Legnicę i Wałbrzych-Jelenią Górę lotnisko stanie się rzeczywiście regionalne, a nie miejskie. Tramwaj tego w żadnym stopniu nie załatwi.
Warto przynajmniej zrobić studium wykonalności. Tym bardziej, że terminal i infrastrukturę drogową projektowano pod ten łącznik kolejowy.

u
urzędnik

Tik tak, tik tak, tik tak.......

M
Marta

Chętnie zobaczę miny tych dwóch panów w przyszłym roku jak dostaną od wyborców kopa w d.....

j
jkj

i wo co się bawi ten bufon z małej wioski????Zamiast pracowac jako gospodarz miasta jak zwykle wybiega gdzieś daleko i zajmuje się lansowaniem własnej zakompleksionej osoby- kiedy wreszcie wrocłąw będzie miał normalnego prezydenta zamiastpozera?????Ludzie głosujący ciągle na tego pajaca opamiętajcie się- popatrzcie na nasze miasto, na ulice mosty, kamienice i parki-to wasze miasto na wiele lat, nie można pozwalac na rządy wizjornerów którzy prędzej czy później wyjada i znajda kolejne miasto do rozwalenia ku chwale samych sobie.........

h
havranek

a będzie nadal tak jak jest". O ile pamiętam to kolej na lotnisko miała być przed euro. Poseł Jaros z mównicy sejmowej obiecywał, ale jak widać lepiej mu idzie załatwianie roboty w KGHM. Jak się popatrzy na siatkę linii kolejowych Wrocławia czy Dolnego Śląska to gadanie o budowie 3 km linii kolejowej na lotnisko brzmi żałośnie. W XIX w. Niemcy nie mieli problemu ze zbudowaniem kilkuset km linii kolejowych wraz z tunelami, mostami, wiaduktami, elektryfikacją, w górach, czy na terenach podmokłych. Polacy w XXI w. mają problem z 3 km. Nie wiem czy się śmiać czy płakać. Co do linii kolejowej Wrocław-Jelenia Góra to nie bardzo wiem o co chodzi. Przecież remontowana jest chyba od 4 lat i spora część już jest po remoncie (nawet zdążyła się w niektórych miejscach już popsuć). A poza tym właścicielem jest PKP PLK, a więc skarb państwa, a nie miasto czy województwo. Czyżby podpinanie się pod cudze projekty? Chyba, że myślą o przywróceniu Świebodzkiego, ale w to najwięksi nawet optymiści nie wierzą. Te pociągowe toalety to też pod publiczkę. Województwo (czyli Koleje Dolnośląskie) ma dokładnie 29 pociągów, w większości nowoczesnych lub wyremontowanych z toaletami w systemie zamkniętym, więc co tu unowocześniać. A na dworcu zatrzymują się składy PKP IC (skarb państwa) i zadłużone po uszy Przewozy Regionalne z 7,3% udziałem województwa. I co, Dutkiewicz z Protasiewiczem poratują całe PKP i całe PR-y? Podsumowując: zagrania pod publiczkę, niby że coś robią, że się chłopaki starają, a będzie jak zwykle - wielkie nic.

r
radeberger

O ile wzorzec stacji przelotowej jest dość popularny w Europie - to od razu widzę tutaj 3 problemy.
Ten drobniejszy,1 - najbliższa linia kolejowa, biegnąca obok to wylotówka na Kotlinę Kłodzką - nie jeździ tam tyle pociągów co między Szczecinem a Przemyślem.
2 - pośredni - kolej by szła na lotnisko i wracała na tory zaraz obok
3 - aby uniknąć 2ki - trzeba by prowadzić tory przez ziemię świętą - ogródki działkowe oraz nad/pod A8..

Dodaj ogłoszenie