Oto pomysły na przebudowę mostów Osobowickich. Można je oceniać
Skutki wyboru II wariantu
Poprawa komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów (wydzielona trasa rowerowa).
Możliwość ukrycia sieci cieplnej w konstrukcji mostu.
Osobny pas dla komunikacji zbiorowej w kierunku do centrum, dzięki czemu w kierunku do centrum samochody będą poruszać się poza torowiskiem.
Jeden pas ruchu dla wszystkich pojazdów w kierunku z centrum może powodować korki w godzinach szczytu i blokowanie tramwajów i autobusów przez samochody osobowe.
Przepustowość:
z centrum: maksimum natężenia ruchu po południu - ok. 1360 pojazdów umownych/h,
skrzyżowanie z ul. Osobowicką - ok. 1200 pojazdów umownych/h (istniejąca - 1560 pojazdów umownych/h),
do centrum: maksimum natężenia ruchu w szczycie porannym - ok. 1200 pojazdów umownych/h,
skrzyżowanie Mosty Osobowickie - ul. Osobowicka - bez zmian.