Orange Polska musi wypłacić abonentom rekompensatę. Kto może liczyć na rekompensatę i w jakiej wysokości?

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
W wydanej decyzji Prezes UOKiK zobowiązał Orange Polska do zrekompensowania strat konsumentom.
W wydanej decyzji Prezes UOKiK zobowiązał Orange Polska do zrekompensowania strat konsumentom. Szymon Starnawski / Polska Press
Udostępnij:
Zgodnie z decyzją UOKiK, Orange Polska musi wypłacić abonentom rekompensatę za aktywację serwisów podmiotów trzecich i usług nietelekomunikacyjnych spółki - podano w komunikacie. - Otrzymywaliśmy skargi od konsumentów, którzy byli zaskoczeni wyższym rachunkiem i nie wiedzieli za co zostały naliczone opłaty- przyznał prezes Urzędu.

Zastrzeżenia prezesa UOKiK wzbudziły nieprawidłowości przy aktywacji płatnych usług oferowanych przez Orange Polska i serwisów subskrypcyjnych świadczonych przez inne podmioty dla abonentów Orange- poinformował urząd.

- Otrzymywaliśmy skargi od konsumentów, którzy byli zaskoczeni wyższym rachunkiem i nie wiedzieli za co zostały naliczone opłaty– mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, cytowany w komunikacie. - Ze zgłoszeń wynikało, że do aktywacji usług dochodziło nieświadomie- dodaje.

Jak wyjaśnia, chodziło o kliknięcie w tzw. flash SMS-a, w link na stronie internetowej, w reklamę w grze mobilnej, a także przy wykorzystaniu karty SIM w routerze. - Sprawdziliśmy sposób aktywacji tych usług, zasady doliczania przez przedsiębiorcę opłat do rachunku za te treści i odpowiedzi na reklamacje – wyjaśnił.

Jednocześnie poinformowano, że w większości były to usługi o charakterze subskrypcyjnym – opłaty potrafiły wynosić przykładowo 7,98 zł za miesiąc, ale i 14,99 zł za tydzień. Ponadto w postępowaniu zakwestionowano brak oznaczenia, że kliknięcie przycisku „OK” oznacza zamówienie z obowiązkiem zapłaty, brak potwierdzania warunków umów na trwałym nośniku (praktyka została zaniechana w toku prowadzonego postępowania w listopadzie 2020 r.) czy udzielanie niepełnych odpowiedzi na reklamacje- wyjaśniono.

W wydanej decyzji Prezes UOKiK zobowiązał Orange Polska do zrekompensowania strat konsumentom. Jak podano, operator wypłaci rekompensatę, która wyniesie podwójną wysokość ceny aktywowanej treści. - Dotyczy to byłych i obecnych abonentów, którzy złożyli reklamację do spółki- wskazano. Ponadto Orange Polska nie będzie stosować flash SMS-ów. Dodatkowo operator będzie pozytywnie rozpatrywał reklamacje z tytułu nieświadomej aktywacji płatnych serwisów i oddawał pobraną opłatę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polacy posiadają coraz droższe smartfony

Wideo

Materiał oryginalny: Orange Polska musi wypłacić abonentom rekompensatę. Kto może liczyć na rekompensatę i w jakiej wysokości? - Strefa Biznesu

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stasia Zołza
Jak dokładać - to powinni zwrócić za połączenia abonentów do firmy Orange. Żeby abonent musiał płacić za to, że zadzwoni do Orange to jest szarpanie kasy na wydrę. A już perfidią jest jak ten ich Maks łączy z konsultantem kiedy już konsultanci nie pracują. I kasa leci.
G
Gość
Powinni jeszcze zapłacić za handel danymi osobowymi klientów.
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie