Oni chcą rządzić Operą Wrocławską

Katarzyna Kaczorowska
Aleksandra Kurzak angażuje się w wiele artystycznych projektów, m.in. Sebastianem Karpielem-Bułecką. Czy będąca u szczytu sławy śpiewaczka dołączy do Tomasza Janczaka, by kierować operą?
Aleksandra Kurzak angażuje się w wiele artystycznych projektów, m.in. Sebastianem Karpielem-Bułecką. Czy będąca u szczytu sławy śpiewaczka dołączy do Tomasza Janczaka, by kierować operą? Fot. Piotr Krzyzanowski/Polskapresse
W środę komisja konkursowa w urzędzie marszałkowskim poznała nazwiska kandydatów, którzy zgłosili się do konkursu na dyrektora Opery Wrocławskiej. Po otwarciu kopert sprawdzano, czy osoby, które się zgłosiły, spełniają wymogi formalne określone w konkursie ogłoszonym 22 lutego.

Kto złożył koperty? Jacek Gawroński, śpiewak operowy i były dyrektor Wydziału Kultury Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego. Dyrygent Marcin Nałęcz-Niesiołowski, o którym nieoficjalnie mówi się, że mógłby liczyć na wsparcie odchodzącej Ewy Michnik. Zainteresowany stanowiskiem dyrektora jest też śpiewak operowy Tomasz Janczak, który nie ukrywa, że jako dyrektora artystycznego opery chciałby zatrudnić Aleksandrę Kurzak, najbardziej obecnie rozpoznawaną w świecie polską śpiewaczkę operową.

Kolejny kandydat to Jan Maślankiewicz-Pogany, absolwent wrocławskiej Akademii Muzycznej, kompozytor i dyrygent, założyciel Orkiestry Kameralnej Camerata - Wrocław.

Kierowaniem operą zainteresowani są też prezes Wrocławskiego Towarzystwa Gitarowego Katarzyna Krzysztyniak, choreograf Artur Żymełka - gościnnie współpracujący ze scenami operowymi zarówno w kraju, jak i za granicą, Waldemar Olszewski - skrzypek, który ostatnio kierował Filharmonią Opolską. Kolejni kandydaci to Jolanta Niderla-Witkowska, która w zeszłym roku startowała w konkursie na dyrektora teatru Kochanowskiego w Opolu i dyrygent Piotr Wijat-kowski, adiunkt w Instytucie Muzyki Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. O fotela dyrektora Opery Wrocławskiej chcą też walczyć Waldemar Staszewski, choreograf, oraz Dariusz Mikulski - dyrygent i waltornista, były dyrektor Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu.

Kto ostatecznie zostanie zaproszony na rozmowy? - Po otwarciu kopert, wszyscy kandydaci muszą zostać sprawdzeni pod względem formalnym, a więc czy spełniają wszystkie wymogi określone w konkursie - mówi Jarosław Perduta, rzecznik urzędu i prosi o cierpliwość.

Nazwisko nowego dyrektora powinniśmy poznać w najpóźniej do końca maja.

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

i
izabella

to dziwne ze karierowiczka Wiewiórska Jolanta pseudo- księgowa z wybujałymi zapędami nie starała się o to stanowisko!!!

M
Monu

I po co taki głupi komentarz?

S
STOMATOLOŻKA

PÓŹNIEJ KOŃCZYCIE GRAJĄC DO KOTLETA GOŚCIOM Z OGRÓDKÓW NA RYNKU

s
solistka

Patologia i strach wiemy Co się dzieje niech nikt nie będzie pewny swojego. Wiemy, że czytacie te komentarze. Legenda Francuza i Biura Promocji obiegła chyba cały świat jesteście tak głupimi sadystami, że ho ho. P.S. Jedynie pracowników szkoda.

x
xyz

Szkoda, że nie zgłosił się jakiś konkretny manager, tylko sami "artyści". Opera to firma jak każda inna. Artystów zatrudnia się na stanowiska dyrektorów artystycznych. Dyrektorami zarządzającymi powinni być ludzie, którzy mają solidne doświadczenie i SUKCESY w prowadzeniu dużych firm, znający się na ekonomii, zarządzaniu projektami i ludźmi!

x
xyz

Szkoda, że nie zgłosił się jakiś konkretny manager, tylko sami "artyści". Opera to firma jak każda inna. Artystów zatrudnia się na stanowiska dyrektorów artystycznych. Dyrektorami zarządzającymi powinni być ludzie, którzy mają solidne doświadczenie i SUKCESY w prowadzeniu dużych firm, znający się na ekonomii, zarządzaniu projektami i ludźmi!

....

A kto będzie wyłaniał zwycięzcę? Można poznać nazwiska i kompetencje urzędasów podejmujących decyzję? I czy p. Staszewski to ten dzielny obrońca śp. Operetki Wrocławskiej, miłośnik ""Barona Cygańskiego" i tym podobnych zramolałych gniotów?

A
Aaala

To akurat byłoby dobre, bo jak na razie w tych instytucjach sama komuna, a tak byłaby szansa na jakąś zmianę...

t
ten wygra

PiS obsadza wszystkie stołki swoimi, wiedza i doświadczenie nie mają znaczenia, więc najprawdopodobniej i tu wygra kandydat pobłogosławiony przez PiS

a
alicja

Kto?

Z
Zazul

Nałęcz-Niesiołowski. Gość się nazywa SLD-PO, czy co łączy komunę z "demokracją" w której Polacy wybierają pana. Hmmmmmm kto wygra?

A
Ada

Litości, z Filharmonii Sudeckiej z hukiem wyleciał, to po co się do Opery pcha? Za mało mu kasy było?

Ż
Żełajda Kos

a kogo popiera Zdrojewska, to podobno ma znaczenie (niestety)

A
Alva

Klika jest, była i będzie, wszystko się rozchodzi o znajomkach, rodzinkach... Nie ma z kogo wybierać, a muzycy i tak pewnie będą dalej zapie**** za marne 2000 mając tylko poniedziałek wolny. Kiedy się w końcu ktoś weźmie za tę dyrektorską kultur(w)ę...

P
Poinformowany

Wygra najlepszy kandydat.

Dodaj ogłoszenie