Nowy film promocyjny Dolnego Śląska

Magdalena KoziołZaktualizowano 
Film promocyjny Dolnego Śląska kosztował ponad 330 tys. zł
Film promocyjny Dolnego Śląska kosztował ponad 330 tys. zł
Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia - to hasło nowej kampanii promującej region. W czwartek miał on swoją oficjalny pokaz w Dolnośląskim Centrum Filmowym przy ul. Piłsudskiego we Wrocławiu.

Jak Ci się podoba film reklamowy Dolnego Śląska? (SKOMENTUJ)

Już na początku marca spoty pojawią się w telewizji. Miesiąc później - w kinach i internecie. "Do zobaczenia" będzie w nich sanktuarium w Krzeszowie, Stawy Milickie, Osówka, zamek Książ i Ostrów Tumski z latarnikim. Dlaczego właśnie te, a nie inne miejsca?

- Wybór jest zawsze tragiczny. Każdemu podoba się coś innego - tak skomentował tę selekcję w reklamówce Waldemar Krzystek, reżyser filmów m.in. "Mała Moskwa" , "80 milionów". Dodał, że lepszy jest niedosyt niż przesyt.

Zarząd województwa nie chciał sam wskazywać palcem co w tej nowej wizytówce Dolnego Śląska ma się pojawić. Gdyby robił to sam marszałek Rafał Jurkowlaniec, to oglądalibyśmy region z perspektywy ścieżek rowerowych i tras narciarskich.

- Trudno jest znaleźć takie reprezentatywne miejsce dla Dolnego Śląska. Dlatego zdecydowaliśmy się na specjalistów- mówi Jurkowlaniec.

Zanim jednak Sambor Wilk (autor m.in. kampanii województwa świętokrzyskiego -"świętokrzyskie czaruje") wyreżyserował Dolny Śląsk nie do opowiedzenia - agencja reklamowa Eskadra zrobiła badania sondażowe wśród polskich i zagranicznych turystów.

Wyszło z nich, że jesteśmy regionem tajemniczym i do odkrycia. - Polacy wskazywali m.in. na naszą bogatą historię, zaś Czesi i Niemcy na zabytki, przyrodę i atrakcyjność historyczną - podkreśla Agnieszka Dziedzic, dyrektor wydziału promocji w urzędzie marszałkowskim.

Ta atrakcyjność historyczna to nie tylko zamki, pałace, klasztory i bunkry, których u nas jest pod dostatkiem. To także zachowane rezerwaty przyrody. Samorząd województwa, który na kampanię przewidzianą do 2013 r. wyda ponad 9 mln zł, liczy jeszcze przed Euro przyciągnie turystów.

Reklamówki pojawią się na portalach turystycznych w Czechach, Słowacji, Niemczech i we Włoszech. W telewizjach ogólnopolskich, a także na kanałach sportowych: Eurosport, Eurosport 2, Canal+ Sport i tych tematycznych: National Geographic, Nat Geo Wild, Travel Channel, Planet, AXN, BBC Knowledge, , Fox, Kino Polska, Fox Life, VIVA, Comedy Central, Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Discovery Historia, Discovery World.

Ale to nie wszystko, bo będą też w kinach we Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Gdańsku, Sopocie, Gdyni, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie i Warszawie. Dolnoślązacy swojego Dolnego Śląska nie będą musieli specjalnie szukać. Łącznie przez trzy najbliższe miesiące reklamówka pojawi się prawie 9 tys. razy, co daje 97 emisji dziennie. - Nie czekamy aż ktoś nas pochwali, sami to robimy - mówi Rafał Jurkowlaniec przyznając jednocześnie, że najbardziej zależy mu na polskich turystach i najbliższych sąsiadach czyli Czechach, Słowakach i Niemcach. Do tej pory najczęściej wpadają do nas tylko na weekendy.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 77

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

d
dubito ergo sum

Cóż hasło za długie, mroczne klimaty i ten gest? a Dolny Śląsk to góry, zapadłe dziury, terenowe drogi dojazdowe, upadłe miasta jak wieś (sic!) Chełmsko Sląskie z wiejskim rynkiem z podcieniowymi kamienicami z XVIII w.
A dlaczego tak drogo? Bo "Miś" musi być dozy i drogi - niczym aspiracje twórców i pazerność urzędników. Z 330 000 zł jest się czym podzielić!
A może tak ktoś stuknie się w końcu w czoło?

T
Tonino

Jeżeli to jest pierwszy film z serii, to zrozumiem budżet produkcji (330 000 zł). jeżeli nie będzie mi trudno.
Opowiadanie jest fajnie wymyślone i zgrabnie zmontowane. Brakuje mu konsekwencji narracyjnej i współdziałania obrazu z dźwiękiem. Jednak w porównaniu do filmu promocyjnego Warszawy ( 500 000), mistrzostwo!
Tyle tylko, że zawsze można znaleźć jakiś skandaliczny punkt odniesienia.

T
Tomek

I mi się podoba. Jedynie szkoda ze mało jest miejsc które pokazali. W naszym rejonie jest ich bardzo dużo... az przykro gdy turysci jada to tu, ta tam. A nie znaja wogóle tego co jest TU na naszej ziemi. Proponuje nowy dłuższy film... by ludzie zobaczyli jaki jest DOLNY ŚLĄSK - i wspomagali nasze miejscowosci by mogły się rozwijać. A nie tylko kasa z UE lub z Straży Miejskiej za fotoradary;-)))

M
Mag

Wszystko można zrobić za free. Pytanie tylko o jakość i samopoczucie wykonawców, którzy będą uprawiać wolontariat. Zwłaszcza, że można zrobić to rękoma studentów, czy innych ludzi, którzy zrobią wszystko, żeby zaistnieć na rynku pracy. W ogóle zacznijmy żyć na zasadzie wzajemności usługowej i będzie super. Nieważne, że za wiedzę i umiejętności każdy powinien dostać wynagrodzenie. A później słychać tylko marudzenie, że rynek pracy jest taki, a nie inny i pracodawcy są beeeeee. Skoro Pan i Pani sobie tego życzą, to dlaczego nie. A co do cen, to sugeruję tym, którzy wiedzą lepiej, wysłać zapytania ofertowe do dobrych (pod względem) jakości agencji i zobaczymy… Pomijam już to, że czasami trzeba nie tylko patrzeć, ale również dostrzegać. To odnośnie finansowania. Szkoda, że nikt nie docenia tego, że Urząd Marszałkowski potrafi pozyskiwać fundusze z UE i nie ciągnie z naszych kieszeni, ale co tam. Lepiej jest marudzić. Taka ogólnopolska przypadłość. Myślenie pozytywne sprawia ból, a szkoda. Łatwiej pluć jadem na samorząd i nieważne, że przedmówcy mylą władze województwa z władzami miasta. Grunt, żeby komuś dokopać. Żałuję, że negatywizm odbiera radość z tego, że powstał spot, który pokazuje jak wielkie bogactwo i różnorodność jest na Dolnym Śląsku.

z
zabójca leszczy

Misato? Kiedy wreszczie niektórzy piszący na forum nauczą się, że Wrocław to prezydent D., a Dolny Śląsk to marszałek J.? Ten ostatni nic do miasta nie ma. To po pierwsze. Po drugie: dobrze Wam madox napisał, kompletnie nie orientujecie się w kosztach produkcji reklamowych. Zuza, nie o ośmieszaj się takimi tekstami bez pokrycia. To nie członkowie rodzin itd wpływają na koszty. Wiesz, ile kosztuje jeden dzień zdjęciowy kilkudziesięcioosobowej ekipy? Lekko licząc 20 tysięcy złotych. Kosztują aktorzy, statyści, sprzęt (naprawdę wszystkomającą kamerkę HD z MediaMarktu nie nakręci się takiego materiału), postprodukcja. Zuza, to podaj agencje, które zrobią to profesjonalnie za mniejsze pieniądze, chętnie się dowiem. Typowy polski syndrom: wszyscy się znają na promocji i reklamie. A już argument kilka postów wcześniej, że studenci by nakręcili, rozwalił mnie. To może od razu pójdźmy do chłopaków z gimnazjum, będą mieli świeże spojrzenie, a że warsztatowo nie za bardzo dadzą radę, to nieważne :-P. A co do kosztów: to (przynajmniej w części) pieniądze unijne przeznaczone na takie projekty, więc to też nie tak, że będziemy płacić wyższe podatki za film, jak wieszczy jakiś geniusz strategii promocji na tym forum. Znowu kłania się czytanie i oglądanie ze zrozumieniem...

M
Maryna

Pływanie łódką po milickich stawach, a nawet przebywanie na brzegu - zabronione. Autor nie wiedział?

P
Prawda

Dlaczego zniknęła informacja o koszcie tego przerywnika - 330 000 zł? Sekunda tej reklamówki jest droższa od największych produkcji Hollywood-u

A
AB

Władze samorządowe nie zajmują się miastem Wrocław, tylko całym Dolnym Śląskiem ... proponuje trochę to rozdzielić

W
Wrrrrr

Nigdy nie dogodzi się każdemu, gdyby spot lecial w tych krajach o których piszesz komus innemu by to nie pasowało. Po za tym spot puszczany bedzie również w sieci Eurosport a jak wiadomo dostępna jest ona w całej Europie. Komus znowu nie podobają się miejsca ktore zostały wybrane do spotu. Ludzie opanujcie się. Zawsze narzekamy, że mało osób zna Dolny Śląsk a kiedy zaczyna się juz coszrobić to oczywiście też zle. Biadolenie ludzi momentami doprowadza mnie do szewskiej pasji.

a
aaaaaaaaaaa

Mrał

w
wieszcz

„Reklamówki pojawią się na portalach turystycznych w Czechach, Słowacji, Niemczech i we Włoszech.” Dziwi mnie ten wybór. Dlaczego tylko w tych krajach? Dlaczego pominięto chociażby, leżącą znacznie bliżej niż Włochy, Austrię? A, co to, sąsiadów zza wschodniej granicy to nie chcemy u siebie? A może ktoś uważa, że nie przyjadą? Zapewniam, że mają pieniądze i przyjadą. Osobiście spotkałem w Zieleńcu na nartach Białorusinów i Rosjan.
„...będą też (reklamówki - dop. mój) w kinach we Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Gdańsku, Sopocie, Gdyni, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie i Warszawie.” Uważam, że lepiej byłoby te pieniądze przeznaczyć na emisję reklamówki w ogólnokrajowych telewizjach naszych sąsiadów, ale skoro ktoś uważa inaczej, to pytam - dlaczego tylko w tych miastach? Dlaczego nie w Białymstoku, Koszalinie, Olsztynie, czy Lublinie? Dlaczego nie w Gorzowie Wlkp., Opolu i innych miastach sąsiadujących z nami województw?

w
wieszcz

Chciałoby się rzec - "powiedział co wiedział" albo "co ma piernik do wiatraka", czyli "władze miasta" do władz samorządowych województwa? Przecież w artykule jest mowa o zarządzie województwa (w poprzedniej wersji tekstu było: urząd marszałkowski) i jego marszałku a nie o prezydencie i magistracie.

w
wieszcz

Co ma piernik do wiatraka? Miasto ma swojego "gospodarza" i nie jest nim marszałek województwa, ani urząd marszałkowski. To, że ten gospodarz(?) miasta zamknął się w Ratuszu, skąd ma tylko widok na Rynek, to za sytuację w pozostałej części miasta nie można obwiniać urzędu marszałkowskiego, który ma inne niż magistrat zadania, i z lepszym lub gorszym skutkiem stara się je realizować. Na zakończenie dodam, że mieszkańcy innych miejscowości uważają, że i tak z budżetu województwa Wrocław czerpie najwięcej pieniędzy, choć wcale najwięcej doń nie odprowadza.

Z
Zadowolony

Nie rozumiem negatywnych komentarzy odnośnie promocji, każde miasto się promuje a turystyka napędza gospodarkę. Spot bardzo fajny.

c
chcemy normalności

Zamiast na drogi, ulice, kamienice, infrastrukturę, przedszkola żłobki, kable ,rury, unowocześnienie .... marnują ją na jakąś "promocje" , filmiki, dęte "szkolenia" urzędników.... nikomu nie potrzebne serwisy internetowe..... A ile drukarnie kasy na tych Unijnych materiałach natrzepały to tylko oni wiedzą. To dziesiątki ton drętwych ulotek, o niczym. Jakieś wydumane "inkubatory przedsiębiorczości "....szklenia 50+ dla szkolących jedynie.... kursy dla "gospodyń domowych". Co to jest się pytam? !!!! Jaja sobie robią....z ludzi.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3