Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowość przy węzłach autostrady A4 pod Wrocławiem. Łączniki zamienią się w ronda, prace ruszają lada moment

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Autostrada A4, węzeł Brzezimierz. Zdjęcie ilustracyjne.
Autostrada A4, węzeł Brzezimierz. Zdjęcie ilustracyjne. Janusz Wójtowicz / Polska Press
W sierpniu 2023 roku rozpocznie się przebudowa łączników dróg wojewódzkich z autostradą A4 przy węzłach: Brzezimierz i Wrocław Wschód. Oba skrzyżowania staną się rondami, co ma poprawić bezpieczeństwo ruchu, przepustowość na dojeździe do A4 oraz zapewnić przejazd dużym pojazdom.

Problematyczne łączniki dróg wojewódzkich z autostradą A4. Skrzyżowania są za małe

Dwie łącznice przy węzłach: Brzezimierz i Wrocław Wschód na dolnośląskim odcinku autostrady A4 od zawsze były problematyczne dla dużych ciężarówek i innych pojazdów wielkogabarytowych. Ciasne skrzyżowania powodowały, że samochody ciężarowe musiały wjeżdżać na przeciwległy pas ruchu, a czasem nawet wyjeżdżać poza jezdnię.

Problem ma rozwiązać przebudowa. Oba łączniki ze zwykłych skrzyżowań zamienią się w ronda. Rozbudowane zostaną:

  • Skrzyżowanie połączenia drogi wojewódzkiej 396 z węzłem Brzezimierz:
  • Skrzyżowanie połączenia drogi wojewódzkiej 395 z węzłem Wrocław Wschód:

Nowe ronda przy węzłach nie tylko umożliwią dużym pojazdom przejazd. Poprawią także ogólne bezpieczeństwo ruchu i zwiększą przepustowość dojazdu do A4. Przebudowa zostanie zrealizowana przez firmę Skanska. Prace mają ruszyć w sierpniu 2023 roku i zakończyć się w IV kwartale 2024 r. Koszt to prawie 18 mln zł.

Jakie utrudnienia czekają na kierowców?

Na czas prowadzonych prac wjazdy na autostradę nie zostaną zamknięte, ale bez utrudnień się nie obejdzie. Kierowcy, którzy wjeżdżają na autostradę A4 drogą wojewódzką 396 (m.in. od strony Strzelina i Oławy), przy węźle Brzezimierz będą musieli poruszać się ruchem wahadłowym w godz. 6-22 przez 7 dni w tygodniu. Odcinek z ruchem wahadłowym ma mieć maksymalnie 300 metrów.

Na węźle Wrocław Wschód GDDKiA przewiduje zapewnienie przejazdu w każdym kierunku, bez ruchu wahadłowego. Samochody skorzystają z pasów o szerokości minimalnej 2,75 m na drodze wojewódzkiej 395, oraz szerokości 3 m na łączniku. Aby samochody ciężarowe się zmieściły, na łączniku planowane jest utwardzenie dodatkowej, tymczasowej nawierzchni.

ZOBACZ TAKŻE:

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska