Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe mosty Chrobrego we Wrocławiu i historyczna chwila. Są już tory po których pojedzie tramwaj na Swojczyce

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Docelowo na mostach Chrobrego ma pojawić się ok. 330 metrów torowiska tramwajowego, części przyszłej trasy tramwajowej na Swojczyce. Wykonawca położył już pierwsze kilkadziesiąt metrów.
Docelowo na mostach Chrobrego ma pojawić się ok. 330 metrów torowiska tramwajowego, części przyszłej trasy tramwajowej na Swojczyce. Wykonawca położył już pierwsze kilkadziesiąt metrów. Paweł Relikowski / Polska Press
Historyczny moment na nowych mostach Chrobrego, a dokładniej między mostem nad Kanałem Żeglugowym i Kanałem Przeciwpowodziowym. Wykonawca ułożył pierwsze kilkadziesiąt metrów torowiska tramwajowego, którym w przyszłości ma jechać tramwaj na Swojczyce.

Trwa budowa nowych mostów Chrobrego. Pojedziemy nimi już za dwa miesiące

Na mostach Chrobrego docelowo ma zostać położone 330 metrów torowiska, które w przyszłości będzie wykorzystane dla trasy tramwajowej na Swojczyce od pętli na Sępolnie.

- To bardzo ważny element, który zostanie wmontowany w mosty, zarówno po stronie mostu nad Kanałem Żeglugowym, jak i mostu nad Kanałem Przeciwpowodziowym. Pierwsze torowisko mamy już na międzywalu, pomiędzy tymi obiektami – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Na obiekcie nad Kanałem Żeglugowym, który wybudowany został najwcześniej, położona jest już nawierzchnia żywiczna. Istnieje również część drogi dla rowerów i chodnika. Elementy te będą po obu stronach nowych mostów Chrobrego.

Przypomnijmy, że stare mosty były już w tragicznym stanie technicznym. Nie miały także odpowiedniej nośności, aby utrzymać jadący po nich jednocześnie ruch samochodowy i tramwaj. Według aktualnych zapowiedzi, inwestycja zakończy się w sierpniu lub wrześniu 2023 r.

- Wtedy zostanie przełożony ruch ze starych mostów Chrobrego i będziemy mogli przeprowadzić prace wykończeniowe na jezdni od strony ul. Monte Cassino, gdzie dzisiaj jest to niemożliwe. Jest tam wprowadzony ruch samochodów przez stare mosty Chrobrego – tłumaczy Krzysztof Świercz.

ZOBACZ FILM Z BUDOWY NOWYCH MOSTÓW CHROBREGO:

od 16 lat

Co z tramwajem na Swojczyce?

Budowa nowych mostów kosztuje budżet Wrocławia ponad 70 mln zł. Oprócz nowej przeprawy, przebudowywany jest układ drogowy na odcinku blisko 900 metrów na wysokości ul. Monopolowej, Mydlanej i Monte Cassino od strony Sępolna.

- Jednocześnie prowadzimy prace projektowe przy projektowaniu tramwaju na Swojczyce. To znacznie bardziej skomplikowana inwestycja, która pozwoli połączyć pętle na Sępolnie z nową pętlą na wysokości ul. Magellana i Chałupniczej na Swojczycach, w pobliżu stacji Wrocław Swojczyce

Tak będzie przebiegać trasa tramwaju na Swojczyce.
Tak będzie przebiegać trasa tramwaju na Swojczyce. Urząd Miejski Wrocławia

Prace projektowe trasy tramwajowej na Swojczyce zakończą się prawdopodobnie w tym roku. Zakładają m.in. przebudowę blisko 2 kilometrów ul. Swojczyckiej, razem z całą infrastrukturą. Pozwoli to w ciągu drogi nie tylko zmieścić torowisko, ale także drogę rowerową, chodniki i przebudować całą sieć instalacji podziemnych. Dopiero po ich zakończeniu będzie można ogłosić przetarg na budowę tej trasy.

Kiedy powstanie? Nie wiadomo. Tramwaj na Swojczyce wymieniony został jako jeden z priorytetów rozwoju tras autobusowo-tramajowych do 2027 roku, z perspektywą rozliczenia unijnych środków do 2030 roku w ogłoszonym Wrocławskim Programie Tramwajowy 2.0. Więcej przeczytasz tutaj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska