Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa myjnia dla pociągów we Wrocławiu. Zakończyła się inwestycja na bocznicy dworca PKP Wrocław Główny

Remigiusz Biały
Remigiusz Biały
PKP zakończyły inwestycję przy dworcu Wrocław Główny. Na bocznicy kolejowej wybudowano nową myjnię dla pociągów.
PKP zakończyły inwestycję przy dworcu Wrocław Główny. Na bocznicy kolejowej wybudowano nową myjnię dla pociągów. PKP Intercity
PKP zakończyły inwestycję przy dworcu Wrocław Główny. Na bocznicy kolejowej wybudowano nową myjnię dla pociągów. Jest ekologiczna i w pełni automatyczna. Już niedługo skorzystają z niej pierwsze pociągi.

O tłustej lokomotywie, co pot z niej spływa pisał już Julian Tuwim. Dzięki nowej inwestycji, nie będzie już można tego powiedzieć o pociągach, które wyjeżdżają z Wrocławia.

Zobacz też: Niewiarygodne! To naprawdę zdarzyło się we Wrocławiu. Te wypadki na długo pozostaną w pamięci wrocławian.

Zakończyła się budowa ogromnej myjni dla pociągów

Budowa myjni rozpoczęła się w 2022 roku, pracami zajęła się firma Mostostal z Warszawy. Myjnia jest obiektem całorocznym służącym do mycia zewnętrznego pociągów. Hala myjni, o długości około 200 metrów, została wyposażona w portale samojezdne ze szczotkami i dyszami wzdłuż linii toru.

- Budowa była pod względem organizacyjnym i technicznym szczególnie wymagającym zadaniem, ponieważ realizowaliśmy ją w obiekcie, który pełni ważną rolę dla ogólnokrajowego systemu kolejowego i pracuje w trybie ciągłym. Staranna koordynacja prac pozwoliła zrealizować zadanie z zabezpieczeniem logistyki, a także zagwarantowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa – mówi Jorge Calabuig Ferre, wiceprezes zarządu Mostostal Warszawa.

Do mycia pociągów posłuży deszczówka

- Zależało nam, aby myjnia posiadała ekologiczne rozwiązania. Dlatego wyposażona została w oczyszczalnię ścieków z obiegiem zamkniętym wody technologicznej, pozwalającym na wielokrotne wykorzystywanie wody z mycia i system zbierania deszczówki. Na dachu pomieszczenia technicznego myjni zamontowane zostały panele fotowoltaiczne, w celu produkcji prądu na potrzeby własne budynku – mówi Krzysztof Świerczek, członek zarządu PKP Intercity.

Budowa myjni kosztowała ponad 33 milionów złotych i stanowi część projektu unijnego Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A. To kolejny taki obiekt PKP Intercity w Polce. W maju 2022 roku została oddana do użytku myjnia na warszawskim Grochowie, a w listopadzie 2023 roku – sezonowa myjnia w Krakowie. Łącznie spółka wybuduje siedem nowoczesnych myjni. Następne powstaną w Szczecinie i Gdyni.

Wrocławska myjnia to drugi taki obiekt na Dolnym Śląsku, po myjni w hali serwisowej Kolei Dolnośląskich w Legnicy.

PKP zakończyły inwestycję przy dworcu Wrocław Główny. Na bocznicy kolejowej wybudowano nową myjnię dla pociągów.

Nowa myjnia dla pociągów we Wrocławiu. Zakończyła się inwest...

Zobacz też:

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska