Najdłuższy tunel w Polsce na naszej S3. Jest film z przejazdu! (ZOBACZ)

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
IVIA S.A. Projektowanie / materiały inwestora
2300 metrów będzie miał rekordowy tunel, który powstanie w ramach budowy drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku. Będzie to najdłuższy pozamiejski tunel w Polsce. Można już zobaczyć film z przejazdu tunelem, który na razie wyszedł z fazy projektowania.

Tunel powstanie w okolicach miejscowości Stare Bogaczowice na odcinku trasy S3 z Bolkowa do Kamiennej Góry (od istniejącego już węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ). W zeszłym roku złożono już wniosek o wydanie decyzji ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla budowy drogi ekspresowej S3 na tym odcinku. Za projekt tej skomplikowanej trasy odpowiada firma Avia S.A. a projektowanie trwało 12 miesięcy. Inwestycja to nieco ponad 16 kilometrów nowej drogi. W tym dwa tunele - krótszy o długości 320 metrów i dłuższy - 2300 metrów! To właśnie ten drugi ma być rekordowy w skali kraju.

- Przewiduje się drążenie tunelu z dwóch stron jednocześnie. Dłuższy tunel będzie wykonywany metodą górniczą NATM, a 75% prac w tunelu będzie wykonywane metodą strzałową - informuje projektant - Avia. - Projektowane obiekty będą dwukomorowe - dla każdego kierunku ruchu zostanie wydrążona osobna komora po dwa pasy w każdą stronę oraz pas do postoju awaryjnego - dodaje.

ZOBACZ - WIRTUALNY PRZEJAZD NAJDŁUŻSZYM TUNELEM W POLSCE:

Oba tunele mają spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa. Przewidzianych jest osiem przejść ewakuacyjnych poprzecznych dla pieszych i jeden przejazd awaryjny dla służb ratunkowych a także infrastruktura związana z bezpieczeństwem ruchu kierujących i funkcjonowaniem tunelu m.in. instalacja oświetleniowa, system przeciwpożarowy, wentylacja, telefony czy instalacja alarmowa zapewnią bezpieczeństwo użytkowników drogi.

ZOBACZ TEŻ: FILM Z PRZEBIEGU CAŁEGO ODCINKA BOLKÓW - KAMIENNA GÓRA - TU POWSTANIE TUNEL

Kiedy rozpoczną się prace i - co ważniejsze dla kierowców - kiedy się zakończą? Pozwolenie powinno być wydane jeszcze w pierwszy kwartale 2020 roku - informuje GDDKiA. Odcinek od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ, z najdłuższym w Polsce tunelem drążonym w skale ma być oddany do ruchu w II połowie 2023 roku, natomiast odcinek od węzła Kamienna Góra Północ do Lubawki powinien być gotowy wcześniej – tj. w II połowie 2021 r.

Wartość umowy na dwa odcinki to ponad 2,4 mld zł.

Zobacz także

ZOBACZ TAKŻE: NASZA DROGA S3 BĘDZIE MIAŁA DALSZY CIĄG W CZECHACH!

Wrocław - Praga ekspresówką? Nasza trasa S3 będzie miała kon...

Wideo

Komentarze 30

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
28 stycznia, 16:38, Lena:

Cześć! Nazywam się Lena, mam 27 lat. Chcę znaleźć mężczyznę do intymnych spotkań i komunikacji. Z przyjemnością odpowiem wszystkim, napisz do mnie na stronie randkowej, oto moja strona - http://loveto.one/lena92

Ile za lachę z połykiem ?

G
Gość

a Warszawa ma taki tunel

https://next.gazeta.pl/next/7,151003,25643395,tunel-na-s2-pod-warszawskim-ursynowem-niemal-na-finiszu-pozostalo.html#a=339

G
Gość

a taki może być tunel pod Wielką Wyspą

https://www.youtube.com/watch?v=Q5qsGnPiFSE

M
Myćko

To nie film z przejazdu a zwykła wizualizacja Która może się jeszcze zmienić , więc nie wprowadzajcie ludzi w błąd

o
ona

To po co pozwolenia na budowę, skoro już można jeździć?

G
Gość
28 stycznia, 16:45, Gość:

PISMACKI DEBlLU ! - to nie jest żaden "film z przejazdu tunelem", tylko wizualizacja, idioto...

Uważaj żebyś nie [wulgaryzm] się z przejęcia...

G
Gość

PISMACKI DEBlLU ! - to nie jest żaden "film z przejazdu tunelem", tylko wizualizacja, idioto...

w
w4rp

Mam nadzieję że odcinkowy pomiar prędkości zostanie odpalony wraz z otwarciem tunelu, 90km/h.

s
specjalista
28 stycznia, 11:43, Gość:

"metodą górniczą NATM" - Wójcik, powtarzasz bezmyślnie i NA ODPIER-DOl za kimś coś o czym nie masz pojęcia - dlaczego sam nie wyjaśnisz co to za metoda, DEBI-LU SŁOJOWY ???

28 stycznia, 14:25, Gość:

Może więc wypowiesz się coś więcej w tym temacie szanowny kolego. To, że umiesz obrażać innych już wiemy, napisz coś o NATM specjalisto.

Cechą wspólną metod górniczych drążenia tuneli jest etapowość drążenia wyrobiska i wznoszenia obudowy. Najnowsza to - NATM, w której założono, że skała jest nośnym elementem konstrukcyjnym i może swobodnie się odkształcać. W zależności od klasy skały zakłada się podatną obudowę, na którą składają się następujące elementy:

• beton natryskowy grubości 10 – 25 cm;

• siatka stalowa o zmiennej wielkości oczek i rodzaju prętów;

• łuki stalowe w rozstawie 0,75 – 2,50 m;

• kotwy skalne o zmiennej długości i w różnym rozstawie.

Zmienność parametrów każdego z elementów pozwala na swobodne wariantowanie sztywności obudowy i jej dobór do istniejących lokalnie warunków. Dzięki stałej kontroli przemieszczeń pionowych i poziomych można w sposób interaktywny projektować obudowę wyrobiska, dostosowując na bieżąco jej wytrzymałość do zachowania się skały. Taki sposób projektowania geotechnicznego jest w nowej normie europejskiej Eurokod7, nazywany metodą obserwacyjną.

(Anna Siemińska-Lewandowska, "Klasyfikacja budowy tuneli wraz z przykładami".)

G
Gość
28 stycznia, 11:43, Gość:

"metodą górniczą NATM" - Wójcik, powtarzasz bezmyślnie i NA ODPIER-DOl za kimś coś o czym nie masz pojęcia - dlaczego sam nie wyjaśnisz co to za metoda, DEBI-LU SŁOJOWY ???

28 stycznia, 14:25, Gość:

Może więc wypowiesz się coś więcej w tym temacie szanowny kolego. To, że umiesz obrażać innych już wiemy, napisz coś o NATM specjalisto.

Racja, jeśli "redaktor" bierze się za temat inny niż "plotkarski" powinien wykazać nieco więcej zainteresowania tematem niż tylko włączyć dyktafon - w ten sposób sam wielokrotnie obraża i ignoruje czytelników co z kolei usprawiedliwia wylewane na jego osobę pomyje...

m
muniek
28 stycznia, 14:17, Gość:

Zazwyczaj tunele przebijają górę, pasmo- ten będzie biegł równolegle pod terenem lecz niżej o 10m - ma to jakiś sens?

Nie będzie zabierał gruntów rolnych. W Holandii gdzie rolnictwo jest bardzo ważną gałęzią gospodarki, buduje się tunele kolejowe drogi pod gruntami rolnymi.

G
Gość

S3 do Lubawki - potem D11 do Pragi

http://walbrzych.dlawas.info/wiadomosci/ekspresowa-d11-taka-droga-pojedziemy-z-lubawki-przez-czechy-film/cid,14015,a

Ekspresowa D11 - taką drogą pojedziemy z Lubawki przez Czechy (FILM)

Czesi stworzyli widowiskową wizualizację ostatniego odcinka drogi D11 - film pokazujący, jak będzie wyglądał przejazd nią od Trutnova do granicy z Polską. Polecamy zwłaszcza te wzruszające sekundy, gdy nowa czeska droga ekspresowa spotyka się w Lubawce z polską S3...

Wizualizację prezentuje czeski portal regionalny trutnovak.cz.

http://www.trutnovak.cz/cerstva-vizualizace-casti-dalnice-trutnov-polsko-se-vam-libi-most-porici/9376/

Nowa czeska droga na tym odcinku będzie biegła przez 30 mostów, z czego 13 o długości ponad 100 m, a rekordowy ma być most w miejscowości Poříčí o długości 715 metrów, natomiast po nim most ponad rzeką Ličná - 480 metrów i most w Lamperticach - 400 m. Będą też dwa długie tunele - jeden koło Poříčí, o długości 510 metrów, drugi o nazwie Opevnění, czyli bunkry - tu pod ziemią będzie się jechać przez 430 metrów. Na ponad 20-kilometrowym odcinku są przewidziane 3 zjazdy.

https://youtu.be/pxRBNv4Thsk

G
Gość
28 stycznia, 12:34, Gość:

Jest już film z przejazdu! Najlepszy dowcip jaki słyszałem ostatnio.

A znasz film z D11 - druga strona od Czech?

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/czesi-wezma-przyklad-z-naszej-specustawy-drogowej-to-wazne-dla-polaczenia-s3--d11---69751.html

G
Gość
28 stycznia, 13:41, Daami:

Tyle się pisze o tym żeby pozbywać się samochodów że korki itp że komunikacja publiczna jeździć a budawane są nowe drogi, tunele. Po co.

28 stycznia, 13:53, Gość:

po to aby taki debil mógł zadać sobie głupie pytanie

twoje IQ na poziomie drobiu zapewne skutecznie uniemożliwiło skończenie ci szkół i zdobycie PJ.

jakim trzeba być kretynem aby zadać takie pytanie !!!!!!!!!!!!!!!!!

28 stycznia, 14:28, Daami:

Typowy agresor się odezwał właśnie dlatego aut powinno być coraz mniej. Bo wielu z was właśnie tak się zachowuje.

Wiesz ze jesteś zwykłym idiotą. Buhahaha

G
Gość

Komu są potrzebne te tunele ?????? Pagórki pod Sadami Górnymi to nie ALPY !!!!!!! Te tunele ktoś będzie musiał utrzymywać a utrzymanie nie będzie kosztowało 5 złoty !!!!!!!!!!!!!!! Robi się najdroższe inwestycje by banda cwaniaczków mogła przytulić jak najwięcej pieniążków ???? 27 kilometrów drogi 2.4 miliarda złoty to jakieś 92 milionów złoty za kilometr !!!!!!!!!!!! NIEZŁY PRZEKRĘT NA PAŃSTWOWYCH PIENIĄŻKACH !!! Tak się zadłuża Polskę na rozdmuchanych i nikomu nie potrzebnych inwestycjach !!!

Dodaj ogłoszenie