Na wyremontowanej ulicy Curie-Skłodowskiej włączono ITS. Z jakim skutkiem?

Bartosz Józefiak
W czwartek po południu kierowcy pierwszy raz sprawdzili, jak system ITS działa na odremontowanej ulicy Curie-Skłodowskiej. Korków na szczęście nie było. Ale to głównie zasługa... wakacji.

Na szczęście, bo przy światłach podłączonych do ITS (czyli komputerowego inteligentnego systemu sterowania ruchem) nie jest to takie oczywiste. Wystarczy przypomnieć, co działo się na skrzyżowaniu al. Różyckiego (która była czasowo objazdem dla zamkniętego mostu Zwierzynieckiego) i Kochanowskiego. Kierowcy stali w korku godzinami, a rozładowało go dopiero wyłączenie świateł i systemu ITS i postawienie na krzyżówce policjantów.

Tym razem było inaczej. Choć remont nawierzchni na ul. Curie-Skłodowskiej zakończył się w sobotę, dopiero w czwartek światła zostały podłączone do inteligentnego systemu. Były powody do obaw, bo po remoncie Na Curie - Skłodowskiej przybyły aż trzy nowe sygnalizacje świetlne. Jak się okazało, nie powodowało to jednak większych utrudnień w ruchu. W czwartek po godz. 15, kiedy sygnalizacja była już podłączona do ITS, ruch aut odbywał się płynnie.

- Przejazd zajął mi trzy minuty. Mam nadzieję, że tak samo będzie, gdy skończą się wakacje, ale to raczej nierealne - mówi Jakub Urbański, mieszkaniec Sępolna.

Urzędnicy tłumaczą, że praca sygnalizacji na tych skrzyżowaniach będzie w sposób elastyczny, dynamiczny i optymalny dostosowywać się do odnotowywanych natężeń ruchu i koordynować się z pracą sygnalizacji w rejonie placu Grunwaldzkiego . Możliwe są też korekty w programie, gdyby pojawiły się problemy. Brzmi mądrze i pięknie. Czy się sprawdzi? Przekonamy się już we wrześniu i październiku, gdy wrocławianie wrócą z wakacji, uczniowie do szkół, a studenci pojadą samochodami na uczelnie.

Sam remont ulicy Curie-Skłodowskiej jeszcze się nie zakończył. Robotnicy pracują jeszcze na poboczach - wyrównywane są krawężniki, montowane ławki i sadzona zieleń. Roboty skończą się w październiku. Wykonawcą remontu jest firma Skanska. Trasę udało się oddać do ruchu półtora miesiąc przed zaplanowanym pierwotnie terminem.

Wideo

Komentarze 44

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mocek

Skręcając z ulicy Sienkiewicza w Wyszyńskiego (kierunek Warszawa)na lewoskręcie samochody mają 7 sekund. Zazwyczaj zdoła dokonać manewru 1 góra 2 pojazdy osobowe.3 wjeżdża już na mocnym pomarańczowo-czerwonym. Następnie trzeba czekać 75 sekund na kolejną okazję. Lewoskręt jest dość krótki i blokuje się dość szybko utrudniając ruch na ulicy Sienkiewicza w kierunku mostu Szczytnickiego. Podobnych "rodzynków" jest niemało. Może pora zmienić decydentów, którzy nie panują nad komunikacją w naszym mieście. To co się dzieje codziennie przy zjeździe z estakady Klecińskiej przed skrzyżowaniem z Grabiszyńską i na ulicy Grabiszyńskiej na wysokości dawnego Hutmenu pokazuje, że stosowne służby nie panują nad sytuacją. Jadąc Stalową w kierunku Carrefoura na skrzyżowaniu z Hallera czas na przejazd na wprost jest wyjątkowo krótki, przez co powstaje korek aż do ulicy Kruczej.

e
er

może Ty masz brata Ukraińca, ale zasadniczo to Ukraińcy nie byli, nie są i prawdopodobnie nigdy nie będą naszymi braćmi

D
DŻEM

Justyn Bimber -Brawo kolego sedno sprawy.Ci biedacy ideologie dorabiają do wszystkiego.

D
DŻEM

Za stary jestem byś pajacu mówił mi chłopysiu jak taki cwany jesteś Pisiorku i bawisz się w polityke KGB i inne popierdoły proponuję ci wycieczkę do braci Ukraińców oni ci pokażą korupcje,KGB,ŚMIERĆ I TO WSZYSTKO CO sobie zażyczysz a zwłaszcza robienie polityki do wszystkiego,do krzywej drogi,bo mucha żle leci,wszędzie są agenci itp.Syndrom idola Macierewicza i spólki.Debilem jesteś od urodzenia czy to nabyte Polityku od siedmiu boleści i śmiesz jeszcze podpisywać się biznesmen????[Takich właśnie mamy.] A ludzie mają w dup........czy rządzi PO,PIS,SLD.

...

Problem z twoimi wizjami jest taki, że nigdzie nikt tego nie realizuje.
Wszędzie na świecie inwestuje się w transport publiczny ale również w nowoczesne drogi. Nawet w tych waszych przykładowych miastach nikt nie zamyka autostrad które są w okolicach centrów a wręcz je rozbudowują. Jak piszecie o jakimś mieście to zawsze pomijacie fakty które nie pasują do waszych urojeń. Posługujecie się tendencyjnymi manipulacyjnymi filmikami stworzonych przez podobnych do was frustratów.

J
Ja.

ma sprawną komunikację publiczną. Tego we Wrocławiu nie ma. Poczytaj sobie w innym artykule o ucieczce kierowców i motorniczych z MPK do firm prywatnych.

J
Justyn Bimber.

.. jest nikt inny jak tylko Antoś. Słuchaj dalej ojca dyktatora i wypełniaj to co ci dyktuje. Zimą nawet w trampkach nie będziesz ganiał. Zostaną ci tylko sandały. I podkolanówki do kompletu.

M
Maciej

**W Berlinie jest mniej niż w Warszawie, mimo, że to 2 razy większe miasto.

b
biznesmen

Jesteś idiotą albo PO ci mózg zlasowała. Gdyby nie Maciarewicz to do dziś KGB opłacałoby swoich podwójnych agentów w WSI. Polityka ma znaczenie chłopysiu.Nie ma złotówki wydanej bez polityki Maluczkim się wmawia lipę o przetargach, które są przykrywką.
Postkomuna robi swoje interesy i liberałowie robią. Kasa idzie pod stołem.Dlatego ludzie lecą tak do polityki bo zawsze coś skapnie.
Aby to się kręciło potrzebni są tacy ludzie jak ty plujący na PIS.Polska korupcją stoi.

M
Maciej

To jasne, że w Dreźnie jest mniej samochodów. Tak samo jak w Berlinie jest mniej niż w Berlinie! Po prostu tam społeczeństwo już zrozumiało, że rozwój komunikacji samochodowej w mieście nie ma przyszłości. A u nas dalej wypowiadają się "geniusze", którzy chcą, żeby całe miasto oddać samochodom, a pieszych wepchnąć do przejść podziemnych. Chore.

s
smog wrocławski

@ gość --wszędzie, gdzie się tylko da ... czyli często nawet co 100 metrów!!
Nowoczesny ruch odbywa się wtedy gdy miasto buduje skrzyżowania bezkolizyjne,
--------
Chyba jesteś napity.Komu w mieście potrzebny "nowoczesny ruch"? Tu średnie przebiegi to 2-3 km
Pisząc o s.bezkolizyjnych masz na myśli rozpadającą się estakadę na pl.Społecznym czy tą która się zapadła na Psim Polu? A może chodzi o tunele na pl.Dominikańskim które omija się górą nawet gdy nie zalała je woda?
Bezkolizyjne skrzyżowania to śmierć dla miasta.Widać to na wypomnianych placach.Aby zrobić tyle miejsca trzeba wyburzyć spore połacie dzielnic a do tego potrzeba wojny.

obwodnice, szybkie, wielopasmowe arterie, liczne przeprawy mostowe.
------
To chyba jakaś prowokacja, bo nie wierze że można takie bzdury gadać.
Przez 60 lat nie zbudowano żadnego mostu a potem budowano za kasę unijną i rządową.
Jeśli mosty będą budowane to na peryferiach, ale tobie zapewne chodzi o nawstawianie mostów w centrum aby przepustowość zwiększyć.
Centrum miasta nie służy do tranzytu międzydzielnicowego.
AOW ci się zakorkowała?
Szybkie arterie? Ty piszesz o mieście czy o podróżowaniu po Polsce, bo nic nie rozumiem.
W miastach się ruch uspokaja i wyrzuca na obrzeża.Uzyskuje się zmniejszenie hałasu i smogu czyli lepsze życie.

U nas natomiast króluje MPK ...
----------
To już totalny bełkot. KZ to podstawa komunikacji w miastach.
Miasta które zapchano autami 100 lat temu wybudowały metro za potworne pieniądze.
Z metrem współpracują linie autobusowe i tramwajowe.

i tam topimy fortunę.
---------
Bzdura.Warszawa budowała metro na które składał się cały kraj.
Wrocław utopił miliardy w remontach dróg a że były to łatwe unijne pieniądze często robiono to nieefektywnie. Ludzie widząc ile kasy idzie na drogi zaczęli kupować auta licząc, że problemy zostaną wkrótce rozwiązane.To efekt śnieżnej kuli.

W związku z tym nie będzie nas na nic innego stać, bo bankrut MPK to studnia bez dna.KNP
-------
Na stare auta których UE nie ma gdzie utylizować będzie nas stać.
Jak auta zakorkują miasto i zatrzymają tramwaje to są jeszcze rowery i skutery.
KNP to Kończ Nie Pierdul, czy Komunikacja Nie Publiczna?

W
Wrocławianin

nie ma ITS, to do czego się mają dostosowywać?

D
DŻEM

Panie kolego posiadasz psyche Macierewicza pierwszego idio......y RP.CO TO MA ZA ZNACZENIE CO BREDZISZ PO PIS CZY VIS.Dla czego polityka????

A
Andrzej

Tylko SKAŃSKA potrafi tak szybko potrafi robić
Szkoda, że na Mińskiej nie ma takiego dobrego wykonawcy!!!

D
DŻEM

Po co w to polityke wrzucać PO PIS może diabeł Boruta rządzić byle dobrze.A dla czego nie ma teraz skrętu w lewo jadąc od strony Biskupina za mostem czyli w Wybrzeże Wyspiańskiego?

Dodaj ogłoszenie