Zwężenie jezdni do lewego i środkowego pasa na moście Rędzińskim potrwa co najmniej do godz. 12. Podczas corocznej kontroli stanu technicznego mostu Rędzińskiego drogowcy sprawdzają m.in. dolne zakotwienia i szczelność want oraz tłumiki zewnętrzne.
Most Rędziński jest częścią Autostradowej Obwodnicy Wrocławia o żelbetowej konstrukcji zawieszonej za pomocą 160 lin, tylko na jednym pylonie. W każdym kierunku kierowcy mają po 3 pasy ruchu. Został wybudowany na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przez firmy Mostostal Warszawa i Acciona Infraestructuras. Koszt budowy wyniósł aż 576 mln zł, trwała od maja 2008 r. do sierpnia 2011 r.
Most Rędziński może pochwalić się kilkoma krajowymi, jak i światowymi rekordami. W Polsce posiada najwyższy pylon (122 m), najdłuższe przęsło żelbetowe (256 m), jest najdłuższym żelbetowym mostem podwieszanym (część podwieszona ma 512 m długości) i najdłuższym mostem podwieszonym na jednym pylonie. Na świecie przeprawa jest największym powierzchniowo mostem żelbetowym (70 tys. mkw.). Dodatkowo to czwarty co wielkości betonowy most świata.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?