Niestety z urzędu nie płyną dobre informacje dla naszego Czytelnika. Jak odpowiada Katarzyna Kasprzak z Wydziału Inżynierii Miejskiej wrocławskiego magistratu, w wymienionych przez Czytelnika miejscach nie ma potrzeby stworzenia buspasu.
- Na ulicach Krzywoustego i Sobieskiego nie ma problemu, żeby wszystkie pojazdy się pomieściły. Ruch odbywa się tam bezproblemowo z punktu widzenia wszystkich użytkowników drogi - uzasadnia Katarzyna Kasprzak. Choć z naszych obserwacji wynika, że rano oraz po południu około godz. 16 tworzą się na tych ulicach korki, magistrat ma inne odczucie.
Kasprzak wymienia też miejsca, gdzie we Wrocławiu zastosowano tram-bus-pasy. To m.in. ulice Ruska czy Trzebnicka. Podobne są też na Legnickiej i Grabiszyńskiej. Może po nich jechać zarówno tramwaj jak i autobus, a w razie potrzeby karetka, policja lub straż pożarna.
W Bydgoszczy stworzono buspasy, które przeznaczone są również dla taksówek. Na przykładzie tego miasta można zastanawiać się, czy jest sens tworzyć buspasy we Wrocławiu. W kilkukilometrowym korku stoją tam samochody, a po buspasie przez większość czasu nikt nie jedzie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?