Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mój reporter: Co zrobić, gdy bilet się krzywo skasował?

Sylwia Foremna
- Co należy zrobić gdy bilet MPK zostanie "krzywo" skasowany? Na przykład w wyniku gwałtownego hamowania czy szturchnięcia przez innego pasażera - pyta nasza Czytelniczka, pani Aleksandra. Odpowiedzi szukała reporterka Sylwia Foremna.

- Bilet może przesunąć się w kasowniku i niekiedy w takiej sytuacji może nie wybić się na nim wszystko, co powinno. Kilka razy miałam taką sytuację, że na bilecie nie wybiła się godzina (szczególnie jeśli chodzi o bilety czasowe to spore utrudnienie). Kasować jeszcze raz ten sam bilet? - pyta pani Aleksandra.

- Nigdy nie kasujmy ponownie biletu - mówi Agnieszka Brzezińska-Mandat, kierownik Biura Obsługi Pasażera MPK. Informuje, że kontroler ma prawo uznać bilet podwójnie skasowany za nieważny. - Jeżeli zdarzyło nam się źle skasować bilet, najlepiej poinformować o tym kierowcę. Jeśli bilet źle się skasował z przyczyn losowych (hamowanie, zbyt szybkie wyjęcie z kasownika), a kontroler nie jest w stanie odczytać numeru odbitego na bilecie, kierowca potwierdzi nasze
zgłoszenie - mówi Agnieszka Brzezińska-Mandat

Może się zdarzyć, że przyczyną złego skasowania, będzie wadliwie działający kasownik. Wtedy kierowca bądź kontroler oznaczy go specjalną nakleją, co uniemożliwi kasowanie biletów innym pasażerom do czasu naprawienia kasownika.

- Mieliśmy ostatnio sytuację, kiedy pasażerka źle skasowała bilet 24-godzinny i zgłosiła się z nim do Biura Obsługi Pasażera. Pracownik BOP nie był w stanie stwierdzić godziny skasowania biletu. Ale BOP za pośrednictwem Centrali Ruchu skontaktował się przez radio z kierowcą i potwierdził, że kobieta zgłosiła ten fakt. Bilet otrzymał na rewersie adnotację umożliwiającą jego wykorzystanie - opowiada Agnieszka Korzeniowska z biura prasowego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu.

- Niestety, MPK nie może podchodzić do sprawy z lekką ręką i z automatu uznawać źle skasowanych biletów. Musimy się zabezpieczać przed nadużyciami, bo zdarzały się przypadki, że osoby posiadające źle skasowany bilet próbowały
go wykorzystywać jako "bilet wolnej jazdy". Dlatego jeśli kontroler na miejscu uzna taki bilet, dokona na nim stosowną adnotację i zwróci pasażerowi - informuje Agnieszka Brzezińska-Mandat.

Pamiętajmy, że jeśli kontroler w takim przypadku wystawi nam wezwanie, to zawsze możemy w Biurze Obsługi Klienta złożyć reklamację. By mogła zostać rozpatrzona, zachowajmy ów bilet, jako dowód opłaty za przejazd. Nie zależy nam na tym, by karać pasażerów, którzy uczciwie kasują bilety.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska