Likwidują pociąg z Wrocławia do Drezna. Nie ma pieniędzy na bezpośrednie połączenie

Marcin Walków
Czerwonym pociągiem można było bez przesiadek dojechać z Wrocławia do Drezna
Czerwonym pociągiem można było bez przesiadek dojechać z Wrocławia do Drezna Tomasz Hołod
Udostępnij:
Od niedzieli, 1 marca, nie będzie już jeździł pociąg Regioekspres między Wrocławiem i Dreznem. O likwidacji połączenia poinformowała dziś spółka Przewozy Regionalne.

"Decyzja ta została podjęta przez organizatora połączeń przygranicznych, który dotychczas finansował pociągi do Drezna. Bardzo trudna sytuacja finansowa, spowodowana m.in. znacznie mniejszymi wpływami z podatku CIT, wymusiła na samorządzie województwa dolnośląskiego przeprowadzenie optymalizacji rozkładu jazdy w taki sposób, aby zaspokajał on przede wszystkim codzienne potrzeby przewozowe jak największej liczby pasażerów kolei regionalnych" - czytamy w komunikacie Przewozów Regionalnych.

Kupione już bilety na ten pociąg można zwracać w kasach, nie płacąc tzw. odstępnego. Zmiana jest też istotna dla pasażerów, którzy tym pociągiem nie przekraczali granicy. Czerwonymi pociągami jeździli też studenci i pracownicy do i z Legnicy, Chojnowa, Bolesławca, Węglińca i Pieńska.

Jak informują Przewozy Regionalne, będą oni mogli korzystać z pociągów Kolei Dolnośląskich. Alternatywą dla przekraczania polsko-niemieckiej granicy pociągiem Regioekspres są zaś autobusy. W rozkładzie jazdy od 1 marca widnieje tylko jeden bezpośredni pociąg z Wrocławia do Zgorzelca - odjeżdża z Wrocławia Głównego o godz. 11:35. W innych przypadkach, by dojechać do granicy Państwa musimy przesiąść się dwa lub nawet trzy razy.

Przypomnijmy, że to już kolejne międzynarodowe połączenie kolejowe na Dolnym Śląsku, które zostały zlikwidowane. 12 grudnia ubiegłego roku po raz ostatni na tory wyjechał pociąg Eurocity Wawel do Berlina i Hamburga. PKP Intercity zrezygnowała z niego ze względów ekonomicznych.

O TYM PISALIŚMY: Odjechał ostatni ekspres Wawel do Berlina i Hamburga (ZDJĘCIA, FILM)

Wideo

Komentarze 99

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

:)
bydło to w legnicy wsiadało, miejsca juz w pociągu brak ale napieraja, wyzywaja krzyczą, legnicki cyrk
p
pewnie wrocławianin
A ty pewnie wsiur z Wrocławia. Posprzątałeś już kupy na chodnikach?
l
legniczanin kulturalny
nie rozumiem słowa BYDŁO! sam jesteś bydło ty .......szkoda słów
j
j23
a tak naprawdę to czwarty - piąty w Polsce - pod względem ruchu pociągów, liczby pasażerów, powierzchni itp.
p
pasażer
Skoro RE zlikwidowano, to tłoku nie będzie. Proste.
C
Calkiem obiektywny
w pociagach na trasie Wroclaw-Legnica-Wroclaw, za malo pojemne pociagi lub powinny czesciej jezdzic.Moglyby sie marszalki raz przejechac w godzinach szczytu lub w piatek wieczorem...tylko ze wtedy kilometrowka przepadnie...
l
legniczanin
Za te jednostki płaciliśmy tyle Niemcom, ile kosztuje uruchomienie połowy pociągów na Dolnym Śląsku. A jeździło nim głównie bydło do Zgorzelca, które nie chce się przesiadać w Węglińcu. Jest mniej pieniędzy na kolej to wiadomo, że poleciały w pierwszej kolejności drogie fanaberie. Lepsze to niż cięcia na innych liniach na Dolnym sląsku.
D
DZG
fanow ceramika.
P.S.Moze by wystarczyl skomunikowany z odjazdami do J.G i w kierunku WRO pociag Dresden(Goerlitz)-Zgorzelec.
Niemcy beda dojezdzac do Liberca.A dalej maja w nowym rozkladzie jazdy nowoczesne czeskie sklady Liberec-Szklarska Poreba (ZVON)
A nasi .... zlikwidowali bo tego nie potrzeba ani wiedzy ani pomyslu.
B
Bożena M.
A ty dostajesz same minusy, bo piszesz głupoty. Zamiast innym zazdrościć, też wysil trochę mózgownicę.
k
kolec
Wiem że macie ciężko w Przewozach Regionalnych i tracicie pracę, ale gdybyście solidnie pracowali zamiast trollować na forach, to pociągów by nie likwidowali.
o
obserwator
Na taki sam temat. Poprzednie też ty spłodziłeś?

Przypadek? Panie pracowniku Przewozów Regionalnych - wszędzie ciebie pełno, proszę przynajmniej tu nie trollować!
D
DZG
... i to w nocy! Przypadek? Nie sądzę!
Ale kto płaci marszałkowskim urzędasom za pracę w nocy z soboty na niedzielę?
B
Bolec
Tak czy owak od marszałka.
B
Bolak
...Panie Marszałku, melduję wykonanie zadania!
o
obiektywnie
a wystarczyłoby puścić te pociągi do Jeleniej Góry i frekwencja by była. Niemcy nie jeżdżą do Wrocławia bo nie mają po co, z kolei wrocławianie nie jeżdżą do Niemiec bo ich na to nie stać. Za to na pewno dużo Niemców chętnie wybrałoby się pociągiem w Karkonosze ,Jeleniogórzanie też mogliby łatwiej wyskoczyć do Niemiec na bilecie ZVON. w ten sposób w wakacje Jelenia Góra miałaby już trzy połączenia międzynarodowe - z Trutnovem, Harrahowem i Goerlitz. Wrocław też ma - z Lwowem. I wystarczy. Jelenia Góra to cywilizowany zachód, a Wrocek to wsioki które pielęgnują zabużańskie zwyczaje i jeżdżą do rodzin za Bugiem.
Dodaj ogłoszenie