Koniec z długimi kolejkami do Dolnośląskiego Centrum Onkologii? Są numerki

Adriana BoruszewskaZaktualizowano 
Numerki, takie jak w urzędach, mają zredukować poziom stresu i agresji u pacjentów w Dolnośląskim Centrum Onkologii. Od tygodnia do wszystkich gabinetów specjalistycznej przychodni onkologicznej przy pl. Hirszfelda obowiązuje system kolejkowy.

Grzegorz Stryjeński, zastępca dyrektora do spraw inwestycyjno-ekspoatacyjnych, nie kryje zadowolenia.
- Ponad dwadzieścia poradni mieści się na bardzo małej powierzchni w ciasnym budynku, a to budzi stres, agresję i dyskomfort u pacjentów. Postanowiliśmy więc wprowadzić system kolejkowy dedykowany, nie jak w większości szpitali do rejestracji, ale już bezpośrednio do gabinetów. Pacjenci ustawiają się w dwadzieścia kolejek do różnych gabinetów, przez co zmniejsza się poziom stresu i napięcia. Nie ma już też tylu awantur.

Stryjeński dodaje, że wyeliminowane zostały sytuacje, w których ktoś wchodził komuś w kolejkę.

- Efektywność systemu kolejkowego wszędzie mierzy się jedną miarą - albo system działa w całości, albo w ogóle. Jeżeli raz się wpuści pacjenta poza kolejką, to ten system przestaje działać. Oczywiście są pewne wyjątki, które dotyczą pacjentów pilnych, tj. przywożonych karetką, którzy muszą zostać wpuszczeni poza kolejką. To są jednak wyjątki, a nie reguła – tłumaczy Stryjeński.

Jak pobrać numerek i ustawić się we właściwej kolejce?

- W chwili, gdy pacjent wchodzi do szpitala, podchodzi do biletomatu i ma do wyboru dwie opcje albo „jestem zarejestrowany”, albo „nie jestem zarejestrowany”. Gdy nie jest zarejestrowany, dostaje numerek do rejestracji. Następnie przychodzi za kilka dni i naciska „jestem zarejestrowany” i ma do wyboru „rano” albo „popołudniu”. Potem ma do wyboru „pamiętam gdzie” lub „nie pamiętam”. Gdy naciśnie przycisk pamiętam, to rozwija się mu lista gabinetów i naciska ten, do którego jest zarejestrowany. W naszym szpitalu leczy się dużo pacjentów starszych, dlatego w momencie, gdy nacisną opcję „nie pamiętam”, to dostają bilet do kolejki do rejestracji i tam panie drukują mu już bilet i kierują prosto pod gabinet. Taka osoba już nie wraca do biletomatu – dodaje Stryjeński.

Większość zapytanych przez nas pacjentów stwierdza zgodnie, że numerki wprowadzają porządek i pacjenci nie wpychają się do kolejki. Pani Iwona spod Lwówka Śląskiego ma jednak inne zdanie. - To katastrofa. Siedzę tu od godziny 7.00 rano i dalej czekam, bo gdy byłam na dodatkowych badaniach, wywołano dwa razy mój numerek i przepadła mi kolejka. Musiałam iść do biletomatu po nowy numerek. Teraz muszę znów czekać. Poza tym przez te numerki w rejestracji nie są udzielane żadne informacje. Gdy chciałam się zapytać, który lekarz przyjmuje, pani odesłała mnie do biletomatu po numerek.

A Wy jak sądzicie - czy taki system sprawdziłby się w innych poradniach?

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Paula

Pozatym niech lekarze i pielęgniarki otwierają te gabinety punktualnie a nie, godzina jest podana na tablice a każdy pacjent wie że i tak otworza pół godziny później!!!! To jest szczyt w dzisiejszych czasach! Komuna! I jeszcze zabija Cie wzrokiem i prawie rozszarpia jak zapukasz i wejdziesz zanim Cie poprosza. Żałosny jest ten szpital

P
Paula

I co z tego że się weźmie numerek jak i tak trzeba czekać kilka godzin na swoją kolej. Niech rejestrują na godziny jak wszędzie a nie ze pół dnia się spędza czekając w kolejce.

A
Ad vocem

Numerki ? Mam sobie q... zaplanowac np prostate ?

o
oskaR

" System kolejkowy DEDYKOWANY do gabinetów". Panie dyrektorze, wstyd tak kaleczyć polszczyznę.

o
oskar

" System kolejkowy DEDYKOWANY do gabinetów". Panie dyrektorze, wstyd tak kaleczyć polszczyznę.

o
obserwację.

Koszmarny wąski korytarz. Chcąc przejść depcze się po nogach ludzi, którzy mieli to szczęście, że siedzą. Ciemno, brak wentylacji, ustawiczny hałas od głośnych rozmów ludzi, którzy już zdążyli się zaprzyjaźnić siedząc po kilka godzin w kolejce. W gabinecie natomiast zostałam potraktowana z pełną życzliwością i kulturą, pomimo że w pierwszym momencie nie byłam w stanie pojąć tego systemu rejestracji.

g
gocha

i to by było na tyle

w
w informacji

Tam zawsze w progu wita wszystkich miła i cierpliwa Pani, która pomoże starszej osobie.
Ścian niestety nie rozsunie.

---

'Pani Iwona spod Lwówka Śląskiego ma jednak inne zdanie" - Cóż, trzeba było słuchać, a nie się bawić przy telefonie...
Bardzo dobry system. Po prostu cywilizowany.

f
fri

przychodzi za kilka dnii... która starsza osoba ten system ogarnie...ciasno, smierdzaco i nie ma czym oddychac...tu jest problem i to powoduje nerwy....pomijam traktowanie pacjenta w gabinecie przez niektóre osoby...

m
mniej agresji

Bardzo dobry pomysł.
Ustalanie kto ostatni, kto przed kim, po kim i "czy można tylko na chwilę, bo ja tylko zapytam" jest dla mnie czasem bardziej stresujące niż samo badanie. Jeśli kolejkomat wyeliminuje takie problemy to powinien być w każdej poradni, gdzie jest duża liczba pacjentów i/lub kilka gabinetów.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3