Koniec z długimi kolejkami do Dolnośląskiego Centrum...

    Koniec z długimi kolejkami do Dolnośląskiego Centrum Onkologii? Są numerki

    Zdjęcie autora materiału

    Adriana Boruszewska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    System kolejkowy w Dolnośląskim Centrum Onkologii we Wrocławiu

    System kolejkowy w Dolnośląskim Centrum Onkologii we Wrocławiu ©Adriana Boruszewska

    Numerki, takie jak w urzędach, mają zredukować poziom stresu i agresji u pacjentów w Dolnośląskim Centrum Onkologii. Od tygodnia do wszystkich gabinetów specjalistycznej przychodni onkologicznej przy pl. Hirszfelda obowiązuje system kolejkowy.
    System kolejkowy w Dolnośląskim Centrum Onkologii we Wrocławiu

    System kolejkowy w Dolnośląskim Centrum Onkologii we Wrocławiu ©Adriana Boruszewska

    Grzegorz Stryjeński, zastępca dyrektora do spraw inwestycyjno-ekspoatacyjnych, nie kryje zadowolenia.
    - Ponad dwadzieścia poradni mieści się na bardzo małej powierzchni w ciasnym budynku, a to budzi stres, agresję i dyskomfort u pacjentów. Postanowiliśmy więc wprowadzić system kolejkowy dedykowany, nie jak w większości szpitali do rejestracji, ale już bezpośrednio do gabinetów. Pacjenci ustawiają się w dwadzieścia kolejek do różnych gabinetów, przez co zmniejsza się poziom stresu i napięcia. Nie ma już też tylu awantur.

    Stryjeński dodaje, że wyeliminowane zostały sytuacje, w których ktoś wchodził komuś w kolejkę.

    - Efektywność systemu kolejkowego wszędzie mierzy się jedną miarą - albo system działa w całości, albo w ogóle. Jeżeli raz się wpuści pacjenta poza kolejką, to ten system przestaje działać. Oczywiście są pewne wyjątki, które dotyczą pacjentów pilnych, tj. przywożonych karetką, którzy muszą zostać wpuszczeni poza kolejką. To są jednak wyjątki, a nie reguła – tłumaczy Stryjeński.

    Jak pobrać numerek i ustawić się we właściwej kolejce?

    - W chwili, gdy pacjent wchodzi do szpitala, podchodzi do biletomatu i ma do wyboru dwie opcje albo „jestem zarejestrowany”, albo „nie jestem zarejestrowany”. Gdy nie jest zarejestrowany, dostaje numerek do rejestracji. Następnie przychodzi za kilka dni i naciska „jestem zarejestrowany” i ma do wyboru „rano” albo „popołudniu”. Potem ma do wyboru „pamiętam gdzie” lub „nie pamiętam”. Gdy naciśnie przycisk pamiętam, to rozwija się mu lista gabinetów i naciska ten, do którego jest zarejestrowany. W naszym szpitalu leczy się dużo pacjentów starszych, dlatego w momencie, gdy nacisną opcję „nie pamiętam”, to dostają bilet do kolejki do rejestracji i tam panie drukują mu już bilet i kierują prosto pod gabinet. Taka osoba już nie wraca do biletomatu – dodaje Stryjeński.

    Większość zapytanych przez nas pacjentów stwierdza zgodnie, że numerki wprowadzają porządek i pacjenci nie wpychają się do kolejki. Pani Iwona spod Lwówka Śląskiego ma jednak inne zdanie. - To katastrofa. Siedzę tu od godziny 7.00 rano i dalej czekam, bo gdy byłam na dodatkowych badaniach, wywołano dwa razy mój numerek i przepadła mi kolejka. Musiałam iść do biletomatu po nowy numerek. Teraz muszę znów czekać. Poza tym przez te numerki w rejestracji nie są udzielane żadne informacje. Gdy chciałam się zapytać, który lekarz przyjmuje, pani odesłała mnie do biletomatu po numerek.

    A Wy jak sądzicie - czy taki system sprawdziłby się w innych poradniach?

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (11)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Punktualność lekarzy

    Paula (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Pozatym niech lekarze i pielęgniarki otwierają te gabinety punktualnie a nie, godzina jest podana na tablice a każdy pacjent wie że i tak otworza pół godziny później!!!! To jest szczyt w...rozwiń całość

    Pozatym niech lekarze i pielęgniarki otwierają te gabinety punktualnie a nie, godzina jest podana na tablice a każdy pacjent wie że i tak otworza pół godziny później!!!! To jest szczyt w dzisiejszych czasach! Komuna! I jeszcze zabija Cie wzrokiem i prawie rozszarpia jak zapukasz i wejdziesz zanim Cie poprosza. Żałosny jest ten szpital zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    I co z tego

    Paula (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    I co z tego że się weźmie numerek jak i tak trzeba czekać kilka godzin na swoją kolej. Niech rejestrują na godziny jak wszędzie a nie ze pół dnia się spędza czekając w kolejce.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ludzie o czym ...

    Ad vocem (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Numerki ? Mam sobie q... zaplanowac np prostate ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    DCO

    oskaR (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    " System kolejkowy DEDYKOWANY do gabinetów". Panie dyrektorze, wstyd tak kaleczyć polszczyznę.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    DCO

    oskar (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    " System kolejkowy DEDYKOWANY do gabinetów". Panie dyrektorze, wstyd tak kaleczyć polszczyznę.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zamiast na rydzyka kasa ma isc na zdrowie

    gocha (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    i to by było na tyle

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ---

    --- (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    'Pani Iwona spod Lwówka Śląskiego ma jednak inne zdanie" - Cóż, trzeba było słuchać, a nie się bawić przy telefonie...
    Bardzo dobry system. Po prostu cywilizowany.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przychodnia

    fri (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

    przychodzi za kilka dnii... która starsza osoba ten system ogarnie...ciasno, smierdzaco i nie ma czym oddychac...tu jest problem i to powoduje nerwy....pomijam traktowanie pacjenta w gabinecie...rozwiń całość

    przychodzi za kilka dnii... która starsza osoba ten system ogarnie...ciasno, smierdzaco i nie ma czym oddychac...tu jest problem i to powoduje nerwy....pomijam traktowanie pacjenta w gabinecie przez niektóre osoby...zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Potwierdzam

    obserwację. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    Koszmarny wąski korytarz. Chcąc przejść depcze się po nogach ludzi, którzy mieli to szczęście, że siedzą. Ciemno, brak wentylacji, ustawiczny hałas od głośnych rozmów ludzi, którzy już zdążyli się...rozwiń całość

    Koszmarny wąski korytarz. Chcąc przejść depcze się po nogach ludzi, którzy mieli to szczęście, że siedzą. Ciemno, brak wentylacji, ustawiczny hałas od głośnych rozmów ludzi, którzy już zdążyli się zaprzyjaźnić siedząc po kilka godzin w kolejce. W gabinecie natomiast zostałam potraktowana z pełną życzliwością i kulturą, pomimo że w pierwszym momencie nie byłam w stanie pojąć tego systemu rejestracji.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    można spytać

    w informacji (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

    Tam zawsze w progu wita wszystkich miła i cierpliwa Pani, która pomoże starszej osobie.
    Ścian niestety nie rozsunie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    mniejszy stres

    mniej agresji (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 1

    Bardzo dobry pomysł.
    Ustalanie kto ostatni, kto przed kim, po kim i "czy można tylko na chwilę, bo ja tylko zapytam" jest dla mnie czasem bardziej stresujące niż samo badanie. Jeśli kolejkomat...rozwiń całość

    Bardzo dobry pomysł.
    Ustalanie kto ostatni, kto przed kim, po kim i "czy można tylko na chwilę, bo ja tylko zapytam" jest dla mnie czasem bardziej stresujące niż samo badanie. Jeśli kolejkomat wyeliminuje takie problemy to powinien być w każdej poradni, gdzie jest duża liczba pacjentów i/lub kilka gabinetów.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo