Koło dworca zamknęli im przejście, więc chodzą nielegalnie

Marta GołębiowskaZaktualizowano 
Między dworcami PKS i PKP Zarząd Inwestycji Miejskich zamknął remontowany chodnik tuż przy warsztacie samochodowym. Nieczynne jest także przejście dla pieszych między warsztatem a dębem - pomnikiem przyrody. Wrocławianie, zaskoczeni zmianami, chodzą trasami, do których się przyzwyczaili, łamiąc zakaz ruchu. Między Arkadami Wrocławskimi i dworcem PKP chodzą jezdnią, tuż obok przejeżdżających ulicą Suchą aut. Używają też tymczasowo zamkniętego przejścia, choć zagrożenie jest tam mniejsze, bo trafiają na czerwone światło dla aut.

Za skracanie sobie drogi wbrew przepisom policjanci drogówki ukarali tam dziś do godz. 14 aż 15 osób na sumę 1150 zł. - Wiemy o tej sytuacji i nadzorujemy ją. Kierujemy tam także patrole piesze, by zapanować nad chaosem - mówi Magdalena Kruaze z dolnośląskiej policji.

Anna Bytońska z biura prasowego magistratu wyjaśnia, że remont potrwa dwa miesiące i jest konieczny, bo chodnik był tam już mocno zniszczony. - Nie ma możliwości wydzielenia korytarza dla pieszych obok remontowanego chodnika - utrudniłoby to remont i trzeba by było w tym celu wyłączyć z użycia jeden z pasów ruchu dla samochodów, a jest to bardzo uczęszczana
trasa - tłumaczy Bytońska.

Dodaje, że w miejscu, gdzie zaczyna się ogrodzony teren budowy, została umieszczona tablica informacyjna, kierująca przechodniów w odpowiednim kierunku. Jest tam informacja, że przejść można tylko drugą stroną ulicy. Czynne przejście ulicą Stawową na wysokości warsztatu samochodowego prowadzi na czas remontu tylko do posesji numer 2.

- Zwróciliśmy się do inwestora z prośbą o uszczelnienie przejścia i dodatkowe informowanie przechodniów, którzy nie zdążyli jeszcze przyzwyczaić się do nowej sytuacji.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 37

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

...

też raczej do dróg dojazdowych nie należy, a jednak dało się tam wydzielić kawałek jezdni przy Capitolu, i to na znacznie dłużej

I
IDżej

Mototerroryzm i dyktatura samochodu postępuje. Liczy się tylko człowiek w samochodzie, każdy inny won z drogi.

D
D.R.

Myślisz, że otwarcie dojścia do PKP od Piłsudskiego wiele zmieni ? Przecież przystanki komunikacji miejskiej i PKS znajdują się właśnie po stronie południowej. Usytuowanie na środku (!!!) głównego ciągu komunikacyjnego okienek obsługi - to jest dopiero UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE !
Przecież nikt nie będzie z bagażem gonił na przystanki-pardon- węzły przesiadkowe- naokoło przez Piłsudskiego! Pozostanie nadal przeciskać się przez wąskie gardło "dworca nocnego" i tłum wpatrzony w tablice odjazdów.

i
inżynier

Akurat teraz jest on jedynym praktycznie dojściem do dworca PKP. Żeby teraz zaplanować ten remont trzeba być inwalidą intelektualnym. Co by szkodziło przeprowadzic to po otworzeniu dojścia do PKP od Piłsudskiego ? No, nic, tylko że proste chłopaki decydujące o planie remontów nie zagłębiają się w takie 'skomplikowane symulacje czasoprzestrzeni'.

f
ftff

Ile już wypisali mandatów łamiącym zakaz skrętu w lewo z Widok w K-W kierowcom...

f
ftff

Dwie sytuacje:
1. Zmienia się organizacja ruchu kołowego na skrzyżowaniu Kazimierza Wielkiego z Widok. Zewsząd słychać (i nawet widać na zdjęciach zamieszczanych tutaj), że kierowcy nic sobie z tego zakazu nie robią, ale także to, że nikt nie widział, żeby tam się odbywały jakieś kontrole i choćby napominanie kierowców łamiących prawo. Kierowcy zatem dalej wesoło skręcają sobie w lewo. Średnio pewnie >1 samochód na każdy cykl. Dodam, że samochody jadą wtedy, gdy piesi mają zielone, sam widziałem kilka samochodów wręcz przeciskających się między pieszymi, bo przecież szkoda się zatrzymywać.

2. Zmienia się organizacja ruchu pieszego w jednym z bardziej uczęszczanych miejsc (czy ktoś chociaż oszacował, ilu orientacyjnie osób dziennie może ta zmiana dotykać?). Piesi idą na pamięć, niektórzy się po prostu śpieszą, jak to w okolicach węzła komunikacyjnego. Piesi przechodzą przez zebrę, w czasie, gdy samochody nie jadą.
Praktycznie od razu pojawia się raport o dzielnych policjantach, którzy stoją na straży prawa i wstawiają mandaty niepokornym pieszym.

Zupełnie tego nie rozumiem... to dwóch różnych miast dotyczy?

t
tantus

"Nie ma możliwości wydzielenia korytarza dla pieszych obok remontowanego chodnika - utrudniłoby to remont i trzeba by było w tym celu wyłączyć z użycia jeden z pasów ruchu dla samochodów, a jest to bardzo uczęszczana trasa" - to zdanie to kwintesencja podejścia Urzędu Miejskiego do poszczególnych uczestników ruchu we Wrocławiu.

i
inżynier

W tej chwili, kiedy jest to jedyne, praktycznie, dojście do dworca kolejowego, zplanować remont chodnika musiał jakiś niepełnośprawny umysłowo. Co by przeszkadzało zrobić ten remont kiedy będzie otwarte dojscie do dworca od Piłsudskiego ? Wówczas po tym chodniku prawie nikt nie chodzi, bo skąd ? Ale 'tak cholernie skomplikowane meandry wnikliwego przewidywania, od których tylko głowa boli' nie są domeną prostych chłopaków z magistratu, czy podlegych mu służb.

e
eh

żeby przejść wyznaczona trasa trzeba pokonać o trzy przejścia ze światłami więcej. to jest jakies 10 minut więcej. Można zatem zwalniać się wcześniej z pracy, liczyć na to ze pociąg nie odjedzie o czasie, prosić o litość w przedszkolu żeby poczekali aż dojedziesz do domu. Dojeżdżam z Obornik codziennie od trzech dni chodnik jest zamknięty a nie ma tam a ni jednego robotnika i ani jednej maszyny. Wstawiając mandaty chcą chyba zarobić na ten remont.

f
forum

...nick mówi wszystko. Szkoda mi ciebie.

B
Burak

No a wtedy ja bym ci kopnel prosto w jaj debilu

B
Burak

No a wtedy ja bym ci kopnel prosto w jaj debilu

q
qwe

I na nim nic nie stało na przeszkodzie by zwęzić pasy ruchu do jednego. W okolicach dworca wygrodzenie jednego pasa jezdni i oddania go pieszym naprawdę nie spowoduje tragedii.

w
wrr

bez wyjątku czy to pieszy czy kierowca, jak zapłaci parę razy to może włączy myślenie

J
Juliusz_L

To jest Dworzec Główny stolicy Dolnego Śląska. Tędy do pracy dojeżdżają pracownicy z okolic Wrocławia, tysiące dziennie. Tędy dostają się goście zagraniczni oraz krajowi. To jest wizytówka miasta i regionu. Dlatego się go remontuje. Łącznie z chodnikami. Sęk w tym, że trzeba było to zrobić przed zamknięciem wejść od strony Piłsudskiego. A jeśli już tak nieudolnie prowadzone są prace, że "Ci od chodnika" nie dogadali się z "tymi od dworca" to może warto byłoby zwęzić Suchą, by w komfortowych warunkach i bezpiecznie pasażerowie docierali do i wychodzili z Dworca. Mandaty nie pomogą, do wypadku prędzej czy później dojdzie. Jeszcze jak chodnik był czynny to rano czy w weekend był dramat, ludzie się nie mieścili i były "piesze korki". To ja sobie nie wyobrażam, że Ci ludzie mają przez nie wiadomo jak długo latać na około. To jest po prostu bezmyślność, skrajna głupota i nieodpowiedzialność. Ja rozumiem, że u nas nie będzie jak w Seulu, gdzie na czas remontu rozkładają dywaniki, żeby sobie nie upaćkać butów. Ja liczę na zwykły pas dla pieszych, którzy w godzinach szczytu bezpiecznie i w miarę komfortowo nim przejdą. Nic więcej.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3