Koleje Dolnośląskie kupują nowe pociągi. To szansa także dla rozbudowywanej kolei aglomeracyjnej

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Janusz WóJtowicz / Polska Press Grupa
Nowe pociągi elektryczne i elektryczno-spalinowe kupią Koleje Dolnośląskie. Urząd marszałkowski poinformował dziś o przetargu na 11 składów, które mają obsłużyć powiększającą się sieć połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku. Zakupy mogą kosztować kilkaset milionów złotych, a nowe pojazdy na dolnośląskie tory, jeśli przetarg się powiedzie, wyjadą najpóźniej w 2022 r.

Koleje Dolnośląskie kupią nowe pociągi. Ma to być 6 składów spalinowo-hybrydowych trójczłonowych oraz 5 elektrycznych, pięcioczłonowych. Przedstawiciele regionalnego przewoźnika i urzędu marszałkowskiego, który jest właścicielem spółki KD poinformowali w piątek, 14 lutego, o przetargu na nowy tabor. Nowe pociągi to łącznie co najmniej 4620 miejsc dla pasażerów

- Cieszę się, że możemy dziś ogłosić tak wyczekiwany plan zakupu nowego taboru dla Kolei Dolnośląskich. Szacunkowa wartość zakupu 11 pociągów to aż 280 mln złotych – poinformował Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego i dodał, że 85,1 mln zł w tej kwocie będzie pochodziło z dotacji unijnej.

Patryk Wild, radny sejmikowy z Bezpartyjnych Samorządowców zaznaczał, że Dolny Śląsk jest pierwszym samorządem w Polsce, który kupuje pociągi hybrydowe. Takie pojazdy to nowość: producenci, którzy mają je w ofercie, dopiero są w trakcie uzyskiwania pozwoleń na dopuszczenie ich do użytkowania w Polsce. Pociągi hybrydowe mają napęd elektryczno-spalinowy. Składy hybrydowe będą jeździły np. od Trzebnicy przez Wrocław do stacji Świdnica Miasto. Podróż ma się odbywać na silnikach spalinowych na niezelektyfikowanych końcach tej relacji, a we Wrocławiu i wszędzie tam, gdzie jest trakcja, napęd będzie z energii elektrycznej.

Zobacz koniecznie

Urzędnicy oczekują od kupowanych pociągów także funkcji odzyskiwania energii i jak najmniejszej wagi, żeby eksploatacja była możliwie najbardziej ekonomiczna. Te elementy będą dodatkowo premiowane podczas oceny ofert.

To kolejny przetarg na powiększenie taboru. Poprzednie dwa zakończyły się fiaskiem, ponieważ ceny proponowane przez wykonawców było o 20 procent wyższe niż budżet, jakim dysponowały Koleje Dolnośląskie.

- Dziś, dzięki Dolnoślązakom, którzy bardzo chętnie przesiadają się do pociągów Kolei Dolnośląskich poprawiliśmy wynik finansowy o kilkadziesiąt milionów zł – poinformował prezes spółki Damian Stawikowski. Wyniki finansowe pozwolą uzyskać kredyt na zakup pociągów. Według wstępnych założeń kwota kredytu może wynosić od 150 – 180 mln zł. Do zakupu zostanie też wykorzystane uzyskane dofinansowanie 85 mln zł.

Urzędnicy podkreślali dziś, że ogłoszony przetarg ma tzw. opcję, czyli wykonawca musi zobowiązać się, że w przyszłości będzie mógł zrealizować zamówienie na w sumie 41 pojazdów o wartości około 1 mld zł. Tak ogromne zamówienie może być zrealizowane tylko z udziałem pieniędzy unijnych.

- Opcja ta nie będzie prawdopodobnie wykorzystywana - ale za to jak pięknie wygląda – komentuje były prezes KD Piotr Rachwalski, który jest przekonany, że spółka nie otrzyma niezbędnego unijnego dofinansowania. W przyszłej perspektywie finansowej nie będzie bowiem w ogóle możliwości uzyskania dofinansowania na zakup pociągów spalinowych i hybrydowych, a o pieniądze na tabor elektryczny także może być o wiele trudniej.

Nowe pociągi mają zabezpieczyć kolej aglomeracyjną. O jej kształcie rozmawiają władze województwa z Wrocławiem i sąsiednimi gminami.

Na oferty Koleje Dolnośląskie czekają do połowy marca. Jeśli umowa z producentem zostanie podpisana np. w kwietniu tego roku, to będzie on miał czas na dostarczenie pierwszych pociągów elektrycznych do lutego 2022. Hybrydy będą musiały przyjechać pół roku wcześniej. Obecnie ruch kolejowy regionalnego przewoźnika obsługuje 41 pojazdów.

Przedszkola i żłobki zamknięte do 25 kwietnia?

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
23 lutego, 14:43, lesny_czlowiek:

Cała ta nagonka w wykonaniu trolla a właściwie hejtera jest ukierunkowana zarówno we władze samorządu jak i zarząd czy nawet pracowników KD. Pod tym linkiem dowód jak pryszczate mikolstwo z Wrocławia i Zgorzelca pod pretekstem istnienia jakiegoś wyimaginowanego trolla zmawia się na Infokolej.pl, że będą hejtować linię lwówecką (część postu celowo rozmyta ze względu na zniesławianie i obrażanie pewnej osoby publicznej):

https://zapodaj.net/4be9a528a9a7d.png.html

No ale oliwa sprawiedliwa... nie uprzedzajmy faktów.

18 marca, 11:55, Gość:

Czy Pan naprawdę myśli, że publikując co chwilę tę samą treść pod innymi nickami, obrażając i znieważając innych ludzi naprawdę nikt nie zauważy że jest Pan jedną i tą samą osobą?

Nie rozumiem o co Panu chodzi, że Pan tak spamuje wszystkie artykuły na różnych portalach, podszywając się pod inne osoby (chyba Pan rozumie, że jest na to paragraf) .

Lepiej gdybyś zapytał(a), kto jest jego pracodawcą - o ile jeszcze nie domyśliłeś/aś się tego. Bo najpewniej to powoduje u niego przeświadczenie o bezkarności. W obecnej sytuacji kto wie, czy nie słuszne. Niestety.

W każdej opcji jeżeli jego celem jest reaktywacja pociągów do Lwówka Śląskiego dla dobra ludności, to z każdą swoją publikacją tylko przysługuje się oddaleniu tego celu.

K
Kadrowa
16 marca, 10:44, Maszynista KD:

Do Miłkowic właśnie przyjechała pierwsza z nowych jednostek, wygląda nieźle:

https://i.ibb.co/PQcKRH4/lwowek.jpg

17 marca, 11:22, Koń:

Szukam pracy. Na Lwóweckiej Kolei Konnej dobrze płacą? Jaki dress code obowiązuje? Business czy formal attire? Woźnicy spokojni czy narwani? Badania od weterynarza ze stycznia przejdą czy trzeba robić nowe? Czy można sobie wybrać obieg? Interesowałaby mnie obsługa pociągów 69647 i 69646. Czy to ostateczny rozkład jazdy?

https://link.do/NrXYn

A, i ta jednostka o której piszesz to jaką ma masę brutto?

https://i.ibb.co/PQcKRH4/lwowek.jpg

Proszę o pilną odpowiedź.

Zapraszamy do złożenia podania. Legnica, Kolejowa 2, dw. PKP.

V
Viktoria Seeräuber
16 marca, 10:44, Maszynista KD:

Do Miłkowic właśnie przyjechała pierwsza z nowych jednostek, wygląda nieźle:

https://i.ibb.co/PQcKRH4/lwowek.jpg

17 marca, 11:41, Maszynista z Bolesławca:

Ryflak! Super! A ponieważ całe życie pracowałem na depo w Zgorzelcu, pamiętam ten typ, one od nas na Modłę jeździły. Fajne, cichobieżne, za Dąbrową Bolesławiecką 160 km/h wyciągały na bokach, a na oporach tak do 130 km/h. Ale odkąd mieszkańcy Bolesławca zaczęli protestować przeciwko pociągom na Modłę, wstawili sierżanta na 100 km/h i paliły opory. U nas nie chcieli pociągów to dobrze, że gdzie indziej się przydadzą.

Co to są opory?

M
Maszynista z Bolesławca
16 marca, 10:44, Maszynista KD:

Do Miłkowic właśnie przyjechała pierwsza z nowych jednostek, wygląda nieźle:

https://i.ibb.co/PQcKRH4/lwowek.jpg

Ryflak! Super! A ponieważ całe życie pracowałem na depo w Zgorzelcu, pamiętam ten typ, one od nas na Modłę jeździły. Fajne, cichobieżne, za Dąbrową Bolesławiecką 160 km/h wyciągały na bokach, a na oporach tak do 130 km/h. Ale odkąd mieszkańcy Bolesławca zaczęli protestować przeciwko pociągom na Modłę, wstawili sierżanta na 100 km/h i paliły opory. U nas nie chcieli pociągów to dobrze, że gdzie indziej się przydadzą.

K
Koń
16 marca, 10:44, Maszynista KD:

Do Miłkowic właśnie przyjechała pierwsza z nowych jednostek, wygląda nieźle:

https://i.ibb.co/PQcKRH4/lwowek.jpg

Szukam pracy. Na Lwóweckiej Kolei Konnej dobrze płacą? Jaki dress code obowiązuje? Business czy formal attire? Woźnicy spokojni czy narwani? Badania od weterynarza ze stycznia przejdą czy trzeba robić nowe? Czy można sobie wybrać obieg? Interesowałaby mnie obsługa pociągów 69647 i 69646. Czy to ostateczny rozkład jazdy?

https://link.do/NrXYn

A, i ta jednostka o której piszesz to jaką ma masę brutto?

https://i.ibb.co/PQcKRH4/lwowek.jpg

Proszę o pilną odpowiedź.

M
Maszynista KD

Do Miłkowic właśnie przyjechała pierwsza z nowych jednostek, wygląda nieźle:

https://i.ibb.co/PQcKRH4/lwowek.jpg

O
OLEJ INFOKOLEJ!

Ten troll z Infokolej podszywa się także pod innych ludzi i prowadzi zażarte dyskusje sam ze sobą, bo nikt rozsądny nie ma na to ochoty... W związku z tym apeluję do PRAWDZIWYCH miłośników kolei (a nie pryszczatego mikolstwa z Wrocławia nastawionego głównie na wywoływanie burd w internecie) - NIE UDZIELAJCIE SIĘ NA ŚCIEKU ZWANYM "INFOKOLEJ"!!! Wówczas ten rak zniknie z internetu, bo jednej rodzinie ze Zgorzelca przekonanej że ich dziura i prowadząca do niej linia kolejowa są najważniejsze na świecie szybko znudzi się dyskutować samemu z licznych multikont. Umrze śmiercią naturalną gdy nikt nie będzie się tam udzielał. A tak tylko sami karmicie tych sfrustrowanych patoli, dokładacie cegiełkę do bardzo złej atmosfery panującej wśród MK na Dolnym Śląsku, bo fryzjerka widzi że jest czytana, że jej wypociny budzą odzew i to ją nakręca. Chcecie, żeby skończyło się chamstwo i obrażanie wśród miłośników kolei na Dolnym Śląsku? Przestańcie karmić ten ściek pod nazwą Infokolej! Nie dyskutujcie, nie cytujcie, nie linkujcie! Popatrzcie niżej ile ważnych osób zrezygnowało z udzielania się na Infokolej ze względu na panujące tam chamstwo. A to nie wszyscy. Nawet prezes Piotr Rachwalski, uważany za najlepszego prezesa jakiego miały Koleje Dolnośląskie. Dlaczego? Bo jego też tam obrażano, grożono mu itp. Niech on i inne poważne osoby będą dla was wzorem. OLEJ INFOKOLEJ! - to hasło powinno towarzyszyć każdemu prawdziwemu miłośnikowi kolei na Dolnym Śląsku!

O
OLEJ INFOKOLEJ!

Ten troll z Infokolej podszywa się także pod innych ludzi i prowadzi zażarte dyskusje sam ze sobą, bo nikt rozsądny nie ma na to ochoty... W związku z tym apeluję do PRAWDZIWYCH miłośników kolei (a nie pryszczatego mikolstwa z Wrocławia nastawionego głównie na wywoływanie burd w internecie) - NIE UDZIELAJCIE SIĘ NA ŚCIEKU ZWANYM "INFOKOLEJ"!!! Wówczas ten rak zniknie z internetu, bo jednej rodzinie ze Zgorzelca przekonanej że ich dziura i prowadząca do niej pipidówa są najważniejsze na świecie szybko znudzi się dyskutować samemu z licznych multikont. Umrze śmiercią naturalną gdy nikt nie będzie się tam udzielał. A tak tylko sami karmicie tych sfrustrowanych patoli, dokładacie cegiełkę do bardzo złej atmosfery panującej wśród MK na Dolnym Śląsku, bo fryzjerka widzi że jest czytana, że jej wypociny budzą odzew i to ją nakręca. Chcecie, żeby skończyło się chamstwo i obrażanie wśród miłośników kolei na Dolnym Śląsku? Przestańcie karmić ten ściek pod nazwą Infokolej! Nie dyskutujcie, nie cytujcie, nie linkujcie! Popatrzcie niżej ile ważnych osób zrezygnowało z udzielania się na Infokolej ze względu na panujące tam chamstwo. A to nie wszyscy. Nawet prezes Piotr Rachwalski, uważany za najlepszego prezesa jakiego miały Koleje Dolnośląskie. Dlaczego? Bo jego też tam obrażano, grożono mu itp. Niech on i inne poważne osoby będą dla was wzorem. OLEJ INFOKOLEJ! - to hasło powinno towarzyszyć każdemu prawdziwemu miłośnikowi kolei na Dolnym Śląsku!

O
OLEJ INFOKOLEJ!

Ten troll z Infokolej podszywa się także pod innych ludzi i prowadzi zażarte dyskusje sam ze sobą, bo nikt rozsądny nie ma na to ochoty... W związku z tym apeluję do PRAWDZIWYCH miłośników kolei (a nie pryszczatego mikolstwa z Wrocławia nastawionego głównie na wywoływanie burd w internecie) - NIE UDZIELAJCIE SIĘ NA ŚCIEKU ZWANYM "INFOKOLEJ"!!! Wówczas ten rak zniknie z internetu, bo jednej rodzinie ze Zgorzelca przekonanej że ich dziura i prowadząca do niej pipidówa są najważniejsze na świecie szybko znudzi się dyskutować samemu z licznych multikont. Umrze śmiercią naturalną gdy nikt nie będzie się tam udzielał. A tak tylko sami karmicie tych sfrustrowanych patoli, dokładacie cegiełkę do bardzo złej atmosfery panującej wśród MK na Dolnym Śląsku, bo fryzjerka widzi że jest czytana, że jej wypociny budzą odzew i to ją nakręca. Chcecie, żeby skończyło się chamstwo i obrażanie wśród miłośników kolei na Dolnym Śląsku? Przestańcie karmić ten ściek pod nazwą Infokolej! Nie dyskutujcie, nie cytujcie, nie linkujcie! Popatrzcie niżej ile ważnych osób zrezygnowało z udzielania się na Infokolej ze względu na panujące tam chamstwo. A to nie wszyscy. Nawet prezes Piotr Rachwalski, uważany za najlepszego prezesa jakiego miały Koleje Dolnośląskie. Dlaczego? Bo jego też tam obrażano, grożono mu itp. Niech on i inne poważne osoby będą dla was wzorem. OLEJ INFOKOLEJ! - to hasło powinno towarzyszyć każdemu prawdziwemu miłośnikowi kolei na Dolnym Śląsku!

W
Wynoszę się stąd, cześć
16 lutego, 12:34, Beatrycze:

Noema, I ciekawe dlaczego po wpisaniu w Google nicka "wasabiWKS" i dwóch pierwszych liczb z jego adresu IP (93.175.116.87) ujawnionego niedawno na jednym z portali wyświetlają się wyłącznie strony Polskiego Radia Wrocław na których ten wrocławski świr naparza wyzwiskami na Lwówek, Jelenią Górę, sołtysa Marczowa itd.? Policja i zniesławiane osoby - do roboty! Czy operator Aero2 wie do jakich celów ów osobnik wykorzystuje tę sieć, korzystając z możliwości łatwej zmiany numeru IP za pomocą sieci Aero2? Czy firma PSSK Sp. z o.o. - operator sieci kablowych i dostawca internetu z Wrocławia mający swoją siedzibę przy ul. Zdrowej 22/K2 (prezes zarządu: Michał Krzysztof Ickiewicz), dysponująca numerem IP 93.175.116.87 w domenie h11687.man.tk-internet.pl przydzielonym temu osobnikowi zdaje sobie sprawę, że za pomocą jej sieci od długiego czasu nagminnie łamane jest prawo w internecie?

16 lutego, 12:37, Pirat kolejowy:

Świetna robota! Dodam, że ten świr to jeden z administratorów forum Infokolej.pl, który naparza wyzwiskami na Jelenią Górę i Lwówek nie tylko na Infokolej.pl, ale też wielu regionalnych portalach. A skąd jest znany pełny numer IP tego gnoja? Zdradzę częściowo tę tajemnicę. Otóż przekazał mi go nieoficjalnie jeden z administratorów portalu, na którym ten śmieć regularnie robił bydło w dyskusjach o kolei. A tak się składa, że ten administrator jest moim znajomym, czego ten dzban nie wiedział (danych administatora i portalu oczywiście publicznie nie zdradzę). Zrywam boki ze śmiechu z faktu, że fryzjerka i jej ekipa próbują teraz napuszczać dzieciaków ze swojego forum na osoby, które odpłacają jej pięknym za nadobne, a sama z wielu nicków robi jeszcze większy burdel na wielu różnych portalach. Na niektórych już ją zbanowali na amen to teraz rozpaczliwie próbuje walczyć innymi metodami. Niech idzie sama do sądu zamiast wysyłać innych! Ale tego nie robi bo dobrze wie że wszyscy ją tam tylko wyśmieją i sama poniesie karne konsekwencje swoich zachowań w internecie. A screeny nie tylko ona robi. Dlatego szuka naiwnych frajerów na swoim forum, którzy zrobią to za nią. Ot, taka gnida.

"Chyba nie przesadzę w twierdzeniu, że INFOKOLEJ to internetowa ostoja kulturalnej i merytorycznej dyskusji o tematyce kolejowej i nie tylko. Kto się ze mną nie zgadza zapraszam do lektury moich archiwalnych postów" - Cha, cha! Aż się zakrztusiłem popcornem ze śmiechu jak to czytałem. :D :D

Petr Špetlák (prawnik związany z Kolejami Czeskimi) o portalu Infokolej.pl:

"arvent - Dzięki za merytoryczną wypowiedź, która jest niczym bryła złota wydalona wraz z kałem w postaci steku obelg osób o pokroju Noemy sukcesywnie pogrążającej niniejsze "forum". Wynoszę się stąd, cześć."

http://www.infokolej.pl/viewtopic.php?p=387842#387842

Screen: https://zapodaj.net/4c02feb23fc4b.png.html

D
Dziękuję i do zobaczenia
16 lutego, 12:34, Beatrycze:

Noema, I ciekawe dlaczego po wpisaniu w Google nicka "wasabiWKS" i dwóch pierwszych liczb z jego adresu IP (93.175.116.87) ujawnionego niedawno na jednym z portali wyświetlają się wyłącznie strony Polskiego Radia Wrocław na których ten wrocławski świr naparza wyzwiskami na Lwówek, Jelenią Górę, sołtysa Marczowa itd.? Policja i zniesławiane osoby - do roboty! Czy operator Aero2 wie do jakich celów ów osobnik wykorzystuje tę sieć, korzystając z możliwości łatwej zmiany numeru IP za pomocą sieci Aero2? Czy firma PSSK Sp. z o.o. - operator sieci kablowych i dostawca internetu z Wrocławia mający swoją siedzibę przy ul. Zdrowej 22/K2 (prezes zarządu: Michał Krzysztof Ickiewicz), dysponująca numerem IP 93.175.116.87 w domenie h11687.man.tk-internet.pl przydzielonym temu osobnikowi zdaje sobie sprawę, że za pomocą jej sieci od długiego czasu nagminnie łamane jest prawo w internecie?

16 lutego, 12:37, Pirat kolejowy:

Świetna robota! Dodam, że ten świr to jeden z administratorów forum Infokolej.pl, który naparza wyzwiskami na Jelenią Górę i Lwówek nie tylko na Infokolej.pl, ale też wielu regionalnych portalach. A skąd jest znany pełny numer IP tego gnoja? Zdradzę częściowo tę tajemnicę. Otóż przekazał mi go nieoficjalnie jeden z administratorów portalu, na którym ten śmieć regularnie robił bydło w dyskusjach o kolei. A tak się składa, że ten administrator jest moim znajomym, czego ten dzban nie wiedział (danych administatora i portalu oczywiście publicznie nie zdradzę). Zrywam boki ze śmiechu z faktu, że fryzjerka i jej ekipa próbują teraz napuszczać dzieciaków ze swojego forum na osoby, które odpłacają jej pięknym za nadobne, a sama z wielu nicków robi jeszcze większy burdel na wielu różnych portalach. Na niektórych już ją zbanowali na amen to teraz rozpaczliwie próbuje walczyć innymi metodami. Niech idzie sama do sądu zamiast wysyłać innych! Ale tego nie robi bo dobrze wie że wszyscy ją tam tylko wyśmieją i sama poniesie karne konsekwencje swoich zachowań w internecie. A screeny nie tylko ona robi. Dlatego szuka naiwnych frajerów na swoim forum, którzy zrobią to za nią. Ot, taka gnida.

"Chyba nie przesadzę w twierdzeniu, że INFOKOLEJ to internetowa ostoja kulturalnej i merytorycznej dyskusji o tematyce kolejowej i nie tylko. Kto się ze mną nie zgadza zapraszam do lektury moich archiwalnych postów" - Cha, cha! Aż się zakrztusiłem popcornem ze śmiechu jak to czytałem. :D :D

Piotr Rachwalski (były prezes Kolei Dolnośląskich) o portalu Infokolej.pl:

"Równocześnie informuję że był to mój ostatni post na tym forum - nie będę ani ja ani nikt z KD brał udział w dyskusjach do czasu zmiany języka i zakończenia obrażania, grożenia itp. Nie mam zamiaru brać udziału i uwiarygadniać wypowiedzi niemerytorycznych, obrażających - chamstwa i prostactwa tak jest za dużo jest w internecie i w realu. Nie trzeba tego jeszcze przelewać na fora kolejowe. Chętnie podyskutuję, wyjaśnię ale merytorycznie. Póki co - dziękuję i do zobaczenia!"

http://www.infokolej.pl/viewtopic.php?p=372046#372046

P
Pirat kolejowy
16 lutego, 12:34, Beatrycze:

Noema, I ciekawe dlaczego po wpisaniu w Google nicka "wasabiWKS" i dwóch pierwszych liczb z jego adresu IP (93.175.116.87) ujawnionego niedawno na jednym z portali wyświetlają się wyłącznie strony Polskiego Radia Wrocław na których ten wrocławski świr naparza wyzwiskami na Lwówek, Jelenią Górę, sołtysa Marczowa itd.? Policja i zniesławiane osoby - do roboty! Czy operator Aero2 wie do jakich celów ów osobnik wykorzystuje tę sieć, korzystając z możliwości łatwej zmiany numeru IP za pomocą sieci Aero2? Czy firma PSSK Sp. z o.o. - operator sieci kablowych i dostawca internetu z Wrocławia mający swoją siedzibę przy ul. Zdrowej 22/K2 (prezes zarządu: Michał Krzysztof Ickiewicz), dysponująca numerem IP 93.175.116.87 w domenie h11687.man.tk-internet.pl przydzielonym temu osobnikowi zdaje sobie sprawę, że za pomocą jej sieci od długiego czasu nagminnie łamane jest prawo w internecie?

Świetna robota! Dodam, że ten świr to jeden z administratorów forum Infokolej.pl, który naparza wyzwiskami na Jelenią Górę i Lwówek nie tylko na Infokolej.pl, ale też wielu regionalnych portalach. A skąd jest znany pełny numer IP tego gnoja? Zdradzę częściowo tę tajemnicę. Otóż przekazał mi go nieoficjalnie jeden z administratorów portalu, na którym ten śmieć regularnie robił bydło w dyskusjach o kolei. A tak się składa, że ten administrator jest moim znajomym, czego ten dzban nie wiedział (danych administatora i portalu oczywiście publicznie nie zdradzę). Zrywam boki ze śmiechu z faktu, że fryzjerka i jej ekipa próbują teraz napuszczać dzieciaków ze swojego forum na osoby, które odpłacają jej pięknym za nadobne, a sama z wielu nicków robi jeszcze większy burdel na wielu różnych portalach. Na niektórych już ją zbanowali na amen to teraz rozpaczliwie próbuje walczyć innymi metodami. Niech idzie sama do sądu zamiast wysyłać innych! Ale tego nie robi bo dobrze wie że wszyscy ją tam tylko wyśmieją i sama poniesie karne konsekwencje swoich zachowań w internecie. A screeny nie tylko ona robi. Dlatego szuka naiwnych frajerów na swoim forum, którzy zrobią to za nią. Ot, taka gnida.

"Chyba nie przesadzę w twierdzeniu, że INFOKOLEJ to internetowa ostoja kulturalnej i merytorycznej dyskusji o tematyce kolejowej i nie tylko. Kto się ze mną nie zgadza zapraszam do lektury moich archiwalnych postów" - Cha, cha! Aż się zakrztusiłem popcornem ze śmiechu jak to czytałem. :D :D

G
Grzegorz Koleś
16 lutego, 12:36, railman:

Widzę, że nie mają w planach puszczanie nowych, długich pociągów na Zgorzelec. I bardzo dobrze! Po elektryfikacji do Zgorzelca Impulsy miały jeździć nabite pasażerami, a tymczasem z moich obserwacji wynika, że za Węglińcem w Impulsach hula wiatr. Na razie jeszcze jeżdżą tam długie jednostki, ale z tego co wiem planowane jest od najbliższej korekty puszczanie na Zgorzelec wyłącznie krótkich 36WE. Natomiast długie Impulsy będą dojeżdżać tylko do Legnicy. Już widzę ten skowyt zgorzeleckiego mikolstwa z Infokolej. Róbcie zapasy popcornu. :D Natomiast długie Impulsy na wzmocnienie oferty do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby nadają się jak najbardziej, nie ma linii kolejowej na Dolnym Śląsku z większym przyrostem pasażerów niż 274. Ot, taka ironia losu - na E30 pasażerów ubywa, a na 274 przybywa. Jelenia Góra w statystykach UTK weszła pod względem wymiany pasażerów w pociągach do pierwszej piątki (i jest jedynym miastem w czołówce spoza aglomeracji wrocławskiej, co oznacza, że SAMA generuje ten ruch), natomiast Zgorzelec wypadł z drugiej pozycji poza pierwszą dziesiątkę. Mikolstwo z Infokolej od kiedy się o tym dowiedziało, jest w totalnej depresji, a fryzjerka już teraz codziennie musi smarować [wulgaryzm] swoją słynną maścią (przepisaną jej przez psychiatrę), żeby jej się jeszcze bardziej nie pogorszyło.

16 lutego, 12:36, Rozkładowiec:

Świetny komentarz! A co do fryzjerki z Goerlitz, to chyba wszyscy musimy zrzucić się dla niej na spory zapaść maści na ból [wulgaryzm]. Teraz będzie ona jej potrzebna i to bardzo. Od kiedy biedaczka dowiedziała się, że Zgorzelec spadł z drugiego miejsca na jakąś daleko w tyle pozycję, a dużo wyżej jest Jelenia Góra, każdego dnia dostaje sraczki z nerwów. Zgorzelec tylko w jednym roku trafił na tak wysoką pozycję bo przez pomyłkę policzono ruch w tym mieście razem z Goerlitz. Wszyscy dziwili się skąd taka dziura znalazła się tak wysoko, a tylko fryzjerka bez przerwy obnosiła się z tym, jakby co najmniej dostała medal na olimpiadzie. I co teraz? Teraz Zgorzelec oczywiście powrócił tam gdzie jego miejsce, czyli pod sam koniec tabeli jak przystało na przygraniczną, pełną patologii dziurę, przed którą nawet wrony zawracają. Pozostaje tylko rzucić się z rozpaczy ze zgorzeleckiego wiaduktu do Nysy Łużyckiej.

Naprawdę ktoś był takim skończonym idiotą, że porównywał przygraniczną dziurę Zgorzelec pełną patologii i slumsów ze stolicą Karkonoszy Jelenią Górą, nie dość że dwa razy większą to jeszcze generującą olbrzymi ruch turystyczny (turyści piesi i rowerzyści w lecie i narciarze zimą)??? A co w Zgorzelcu jest wartego uwagi poza przejściem granicznym, przez które ucieka się z tej nory? Tu już żadna maść na ból [wulgaryzm] nie pomoże, konieczny jest weterynarz ze strzykawką do utylizacji. Ruch był na stacji w Zgorzelcu duży przez rok bo wszycy stamtąd uciekali. Teraz już jest normalny bo kto miał uciec ten uciekł i został sam margines społeczny. A na zrujnowanej przez miejscowych stacji Zgorzelec Miasto dobrze czują się jedynie kloszardzi. Do Zgorzelca nawet PKP IC nie chce jeździć, a te pociągi co są wkrótce wylecą z rozkładu bo mają tragiczną frekwencję (w poprzednim rozkładzie jazdy pociągi te ratowało tylko to, że od Węglińca skierowane były do Jeleniej Góry). Natomiast do Jeleniej Góry od kilku lat jeździ pendolino i około 10 pociągów dalekobieżnych które niezmiennie mają bardzo przyzwoite obłożenie.

R
Rozkładowiec
16 lutego, 12:36, railman:

Widzę, że nie mają w planach puszczanie nowych, długich pociągów na Zgorzelec. I bardzo dobrze! Po elektryfikacji do Zgorzelca Impulsy miały jeździć nabite pasażerami, a tymczasem z moich obserwacji wynika, że za Węglińcem w Impulsach hula wiatr. Na razie jeszcze jeżdżą tam długie jednostki, ale z tego co wiem planowane jest od najbliższej korekty puszczanie na Zgorzelec wyłącznie krótkich 36WE. Natomiast długie Impulsy będą dojeżdżać tylko do Legnicy. Już widzę ten skowyt zgorzeleckiego mikolstwa z Infokolej. Róbcie zapasy popcornu. :D Natomiast długie Impulsy na wzmocnienie oferty do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby nadają się jak najbardziej, nie ma linii kolejowej na Dolnym Śląsku z większym przyrostem pasażerów niż 274. Ot, taka ironia losu - na E30 pasażerów ubywa, a na 274 przybywa. Jelenia Góra w statystykach UTK weszła pod względem wymiany pasażerów w pociągach do pierwszej piątki (i jest jedynym miastem w czołówce spoza aglomeracji wrocławskiej, co oznacza, że SAMA generuje ten ruch), natomiast Zgorzelec wypadł z drugiej pozycji poza pierwszą dziesiątkę. Mikolstwo z Infokolej od kiedy się o tym dowiedziało, jest w totalnej depresji, a fryzjerka już teraz codziennie musi smarować [wulgaryzm] swoją słynną maścią (przepisaną jej przez psychiatrę), żeby jej się jeszcze bardziej nie pogorszyło.

Świetny komentarz! A co do fryzjerki z Goerlitz, to chyba wszyscy musimy zrzucić się dla niej na spory zapaść maści na ból [wulgaryzm]. Teraz będzie ona jej potrzebna i to bardzo. Od kiedy biedaczka dowiedziała się, że Zgorzelec spadł z drugiego miejsca na jakąś daleko w tyle pozycję, a dużo wyżej jest Jelenia Góra, każdego dnia dostaje sraczki z nerwów. Zgorzelec tylko w jednym roku trafił na tak wysoką pozycję bo przez pomyłkę policzono ruch w tym mieście razem z Goerlitz. Wszyscy dziwili się skąd taka dziura znalazła się tak wysoko, a tylko fryzjerka bez przerwy obnosiła się z tym, jakby co najmniej dostała medal na olimpiadzie. I co teraz? Teraz Zgorzelec oczywiście powrócił tam gdzie jego miejsce, czyli pod sam koniec tabeli jak przystało na przygraniczną, pełną patologii dziurę, przed którą nawet wrony zawracają. Pozostaje tylko rzucić się z rozpaczy ze zgorzeleckiego wiaduktu do Nysy Łużyckiej.

r
railman

Widzę, że nie mają w planach puszczanie nowych, długich pociągów na Zgorzelec. I bardzo dobrze! Po elektryfikacji do Zgorzelca Impulsy miały jeździć nabite pasażerami, a tymczasem z moich obserwacji wynika, że za Węglińcem w Impulsach hula wiatr. Na razie jeszcze jeżdżą tam długie jednostki, ale z tego co wiem planowane jest od najbliższej korekty puszczanie na Zgorzelec wyłącznie krótkich 36WE. Natomiast długie Impulsy będą dojeżdżać tylko do Legnicy. Już widzę ten skowyt zgorzeleckiego mikolstwa z Infokolej. Róbcie zapasy popcornu. :D Natomiast długie Impulsy na wzmocnienie oferty do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby nadają się jak najbardziej, nie ma linii kolejowej na Dolnym Śląsku z większym przyrostem pasażerów niż 274. Ot, taka ironia losu - na E30 pasażerów ubywa, a na 274 przybywa. Jelenia Góra w statystykach UTK weszła pod względem wymiany pasażerów w pociągach do pierwszej piątki (i jest jedynym miastem w czołówce spoza aglomeracji wrocławskiej, co oznacza, że SAMA generuje ten ruch), natomiast Zgorzelec wypadł z drugiej pozycji poza pierwszą dziesiątkę. Mikolstwo z Infokolej od kiedy się o tym dowiedziało, jest w totalnej depresji, a fryzjerka już teraz codziennie musi smarować [wulgaryzm] swoją słynną maścią (przepisaną jej przez psychiatrę), żeby jej się jeszcze bardziej nie pogorszyło.

Dodaj ogłoszenie