170 mln zł na zakup nowych pociągów oraz 59 mln zł na zapłatę podatku VAT od tej transakcji pożyczy Kolejom Dolnośląskim mBank.
Pożyczone pieniądze będą wkładem własnym dolnośląskiego przewoźnika umożliwiającym zakup 11 nowych składów, które mają obsługiwać Wrocław i 15 najbliżej niego leżących gmin. Reszta potrzebnej kwoty będzie pochodziła z pieniędzy unijnych.
Prezes KD Damian Stawikowski podkreśla, że umowy zostały zawarte na korzystnych warunkach, a znalezienie finansowania przyspieszy pojawienie się nowych pociągów na torach. Decyzję o udzieleniu kredytu mBank podjął, ponieważ uznał, że możliwości rozwoju spółki kolejowej sprawiają, że jest ona wiarygodna.
Wcześniej, w czerwcu, Koleje Dolnośląskie zdecydowały o zakupie 5 pięcioczłonowych składów elektrycznych od bydgoskiej Pesy po 29 mln zł za każdy. Spółka kolejowa wciąż nie poinformowała, jak rozstrzygnie przetarg na zakup pociągów spalinowych i hybrydowych. Za każdy z 2 dwuczłonowych składów spalinowych Pesa chciała po 21,4 mln zł. Jeden skład hybrydowy natomiast Newag wycenił na 28,2 mln zł. Regionalny przewoźnik planował zakup takich 2 trójczłonowych pojazdów.
Stawikowski uznał, że pozyskanie finansowania było najtrudniejszym etapem inwestycji i zapewnił, że KD w najbliższym czasie podejmą decyzje w sprawie dalszych zakupów.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?