Do Warszawy i Jeleniej Góry pojedziemy nowymi pociągami

    Do Warszawy i Jeleniej Góry pojedziemy nowymi pociągami

    MAW

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Pociągi "Dart" będą mogły rozwinąć prędkość 160 km/h
    1/2
    przejdź do galerii

    Pociągi "Dart" będą mogły rozwinąć prędkość 160 km/h ©PESA Bydgoszcz

    PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na zakup kolejnych 20 pociągów. Wygrała go bydgoska firma Pesa. Nowe pociągi wyjadą na tory pod koniec 2015 roku. Będą obsługiwać m.in. trasę Jelenia Góra - Wrocław - Warszawa - Białystok.
    - Zakup 20 EZT to kolejny element programu inwestycyjnego PKP Intercity o wartości blisko 7 mld zł. Nowoczesne i komfortowe pociągi połączą m.in. Jelenią Górę z Białymstokiem czy Lublin z Bielsko Białą. Pasażerowie pojadą nimi pod koniec 2015 roku – mówi Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych.

    Pociągi "Dart" będą mogły rozwinąć prędkość 160 km/h. Nowoczesne składy w barwach PKP Intercity będą wyposażone w:
    • zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania,
    • ergonomiczne fotele,
    • gniazdka elektryczne,
    • udogodnienia dla osób niepełnosprawnych,
    • rozbudowany system informacji pasażerskiej
    • miejsca do przewozu rowerów,
    • przewijaki dla niemowląt w toaletach.


    Pesa Bydgoszcz, za realizację zamówienia, otrzyma kwotę ponad 1,3 mld zł. Zakup pociągów dofinansowano ze środków unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (21)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Miś na miarę naszych możliwości ;)

    Troy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Jak to już w Miśiu Bareji powidziano... "To jest miś na miarę naszych możliwości..." http://www.youtube.com/watch?v=PgCcsXJAga0

    Nic dodać nic ująć :D

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a WiFi?

    co z bezprzewodowym internetem? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    w XXI wieku?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nowe składy a co z torami?

    ZW (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

    Piękne nowe slady a tory i pozostała infrastruktura na trasie do JG do bani .Może zacząć reanimację kolei od szybszej przebudowy torów. Co z tego , że pociąg może 160 jak srednia na lokalnych...rozwiń całość

    Piękne nowe slady a tory i pozostała infrastruktura na trasie do JG do bani .Może zacząć reanimację kolei od szybszej przebudowy torów. Co z tego , że pociąg może 160 jak srednia na lokalnych trasach jest poniżej 40km/h. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    DW

    do zw (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    Ok to robimy tak jak ty chcesz. Remontujemy tylko tory bez wymiany taboru, załóżmy ze do końca 2015 mamy te tory. I już widzę jak ty i tobie podobni psy wieszają na wszystkim i wszystkich, że tory...rozwiń całość

    Ok to robimy tak jak ty chcesz. Remontujemy tylko tory bez wymiany taboru, załóżmy ze do końca 2015 mamy te tory. I już widzę jak ty i tobie podobni psy wieszają na wszystkim i wszystkich, że tory są a pociągi sprzed 100 lat. Drogi malkontencie sporo torów w Polsce już jest po remoncie, aktualnie wiele linii jest remontowanych lub budowanych, do tego unia będzie budować korytarze wschód zachód północ południe. I dalej uważasz to za głupotę zakup nowych składów? jeśli tak to na100% jestem pewien, że nie posiadasz własnej działalności, i nie masz zielonego pojęcia o rozwoju i inwestycjach, i zapewne siedzisz w domu zapłakany, że nic ci w życiu nie wyszło, przepraszam, płaczesz, że nikt nic ci nie dał!!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dawno chyba nie jechałeś do JG

    wysocki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Trasa od kilku lat jest w remoncie i na sporym odcinku przywrócono już prędkości konstrukcyjne linii. Jeszcze w tym roku ma skończyć się rewitalizacja na całości odcinka Wrocław-Wałbrzych M. i tam...rozwiń całość

    Trasa od kilku lat jest w remoncie i na sporym odcinku przywrócono już prędkości konstrukcyjne linii. Jeszcze w tym roku ma skończyć się rewitalizacja na całości odcinka Wrocław-Wałbrzych M. i tam gdzie układ geometryczny toru pozwala ma być docelowa prędkość maksymalna 120-130 km/h.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nowe pociągi a bar

    Rycho (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Ciekawe czy w tych nowych pociągach będzie wagon warsu. do tej pory na tej trasie pociąg jedzie 10 godzin i nawet kawy sobie kupić nie można. Warto dołączyć taki wagon

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    aha...

    pasażer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Wszystko fajnie droga redakcjo. Tylko, ze do JG są dwa pociągi: nocny i (niedawno przywrocony) dzienny. Jak rozumiem Pesa nei zrobi wagonów sypialnych i kuszetek, wiec do nowego składu będą...rozwiń całość

    Wszystko fajnie droga redakcjo. Tylko, ze do JG są dwa pociągi: nocny i (niedawno przywrocony) dzienny. Jak rozumiem Pesa nei zrobi wagonów sypialnych i kuszetek, wiec do nowego składu będą przyczepiane stare, spowalniające, wagony, czy w ogóle nocny nie będzie tak obsługiwany?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    DW

    do pasażera (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    wejdź sobie na stronę pesy i przeczytaj ich ofertę, jest tam napisane, że wyprodukuję również wagony sypialne, jak i piętrowe, etc. etc. Trochę poczytać wystarczy!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Mam nadzieję, że te składy dojadą też do Szklarskiej Poręby

    ufoludek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18

    Obecnie wszystkie pociągi PKP IC do Jeleniej (których jest aż dwa) dojeżdżają do Szklarskiej, więc nie widzę powodu, żeby za dwa lata było inaczej. Można by puścić jeszcze jakiś pociąg do Szczecina...rozwiń całość

    Obecnie wszystkie pociągi PKP IC do Jeleniej (których jest aż dwa) dojeżdżają do Szklarskiej, więc nie widzę powodu, żeby za dwa lata było inaczej. Można by puścić jeszcze jakiś pociąg do Szczecina oraz na wschód - do Lublina przez Kraków. Na pewno to byłby hit, bo do Szklarskiej jeździ mnóstwo turystów, a dzięki nowoczesnym pociągom z pewnością byłoby ich jeszcze więcej. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Szklarska Poręba - Lublin

    adam2239 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Takie połączenie już istnieje. Co prawda - z inną trasą, niż ta w/w, ale jest. To pociąg TLK "Karkonosze".
    :)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Oby tylko rozkład był lepszy

    mieszkaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    A ja mam nadzieję, że rozkład dla IC przynajmniej będzie lepszy niż to co jest teraz na linii do Szklarskiej. Pociągi nie są skomunikowane z pociągami do Harrachova, w ogóle nie można nimi dojechać...rozwiń całość

    A ja mam nadzieję, że rozkład dla IC przynajmniej będzie lepszy niż to co jest teraz na linii do Szklarskiej. Pociągi nie są skomunikowane z pociągami do Harrachova, w ogóle nie można nimi dojechać do pracy (np. brak pociągów na 7 lub 8 rano) i z powrotem, do tego regularne opóźnienia (nawet dochodzące do 200-300 minut dla pociągów dalekobieżnych) to norma. Nic dziwnego, że wożą powietrze. Ot, taki przykład jak w Polsce załatwia się reaktywację linii kolejowych. Ponad 30 mln. poszło na remont torów ale co z tego, skoro decyzją kilku głupich urzędników doprowadzono do tego że pociągi jeżdżą puste? Przypominają się zwyczaje z czasów PRL-u, gdy takimi manipulacjami uwalano linie kolejowe.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kto wziął kasę

    terminator (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    pod stołem i ile?

    PKP - Polska Korupcja Państwowa

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pociang

    dolnoslask (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    super ze polska firma wygrala, i teraz wlasnie, [po co nam pednolino, ktore u nas bedzie jezdzic nie szybciej niz te 160 km? a przy tym bedzie cholernie drogie, ja jestem za tym by polskie firmy...rozwiń całość

    super ze polska firma wygrala, i teraz wlasnie, [po co nam pednolino, ktore u nas bedzie jezdzic nie szybciej niz te 160 km? a przy tym bedzie cholernie drogie, ja jestem za tym by polskie firmy zarabialy na polskich inwestycjach, wiec koniec z kupowianie tramwajow skody czy autobusow z niewiadomo jakiego zatupia skoro mamy solarisa, ktorego kupuja zagraniczne miasta, my tez tak zrobmy i raytujmy nasza gospodarkezwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    neron

    neron (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    PolskiBus.com potrafi przewieźć moje 4 litery tam i nazad z Wro do Waw za 72 zł. PKP za tyle być może w jedną stronę. Jeśli mamy do tego dziadostwa dopłacać co roku i płacić za państwowe synekury...rozwiń całość

    PolskiBus.com potrafi przewieźć moje 4 litery tam i nazad z Wro do Waw za 72 zł. PKP za tyle być może w jedną stronę. Jeśli mamy do tego dziadostwa dopłacać co roku i płacić za państwowe synekury to nie jest nam potrzebna żadna państwowa kolej z ustawianymi przetragamizwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przepłacasz :)

    rest (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    ja PB cały rok akademicki (zjazd 1x,2x w mc) przejeździłem za 30 zł (kursy zawsze w dwie strony). A gdybym się szybciej zorientował byłoby jeszcze taniej.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Po co Pendolino ??

    Wroclek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 1

    Zastanawiam się po co był zakup Pendolino skoro i tak będzie jeździł z podobną prędkością co PESSA i ile składów z PESSY można było kupić za jedno Pendolino , nie wspomnę o podatkach miejscach...rozwiń całość

    Zastanawiam się po co był zakup Pendolino skoro i tak będzie jeździł z podobną prędkością co PESSA i ile składów z PESSY można było kupić za jedno Pendolino , nie wspomnę o podatkach miejscach pracy które zostały by w Polsce zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo